ماسک سه لایه بهداشتی

ماسک سه لایه شرکت بهنام طب

ماسک سه لایه پزشکی یا ماسک 3 لایه مدیکال که ممکن است به اشتباه آن را ماسک 3 لایه صورت به نامند از جمله اولین فیلترهای تنفسی انسان و قابل اتکا در برار عوامل بیماری زا و زیان آور هوا می باشد.

همان گونه که نام این محصول به ما نشان می دهد ماسک 3 لایه از 2 لایه پارچه ی اسپان باند و 1 لایه ملت بلون ساخته شده است.

پارچه ی اسپان باند استفاده شده در ماسک های 3 لایه پزشکی وظیفه ی جلوگیری از ورود ذرات آلوده و بیماری زا مانند ویروس ها- باکتری ها و همچنین گرد وغبار را به صورت مکانیکی بر عهده دارد و عمل کرد آن را میتوان به الک تشبیه کرد.

لایه ملت بلون استفاده شده در ماسک های 3 لایه بهداشتی هم وظیفه ی جلو گیری عبور ذرات و عوامل زیان آور را اما به روش الکترواستاتیکی بر عهده دارد و توسط بار الکتریسیته ساکن از عبور ذرات مختلف جلو گیری به عمل می اورد.

ماسک سه لایه

پارچه های یک بار مصرف اسپان باند

پارچه ی اسپان باند پارچه ای یک بار مصرف است که در دسته ی منسوجات و پارچه های بدون بافت قرار دارد.

این پارچه ها از پلی پرو پلین ساخته میشود. این پارچه ها بر عکس پارچه های معمولی از تار و پود الیاف نخ های معمولی ساخته نشده اند بلکه از الیاف پرس تشکیل می شوند.
برای درک هرچه بهتر نحوه ی ساخته و تولید پارچه های یک بار مصرف اسپان باند از لحاظ بدون بافت بودن ان ها می توان ساخته شدن آن ها را به ساخته شدن نمد وموکت تشبیه کرد.

به جز ماسک های 3 لایه بهداشتی، لباس اتاق عمل وجراحی، انواع زیر انداز های یک بار مصرف بهداشتی، رو انداز و لباس های یک بار مصرف بیمار، کلاه و روکش های کفش یک بار مصرف همچنین در رویه بهداشتی پوشاک های کودکان و بزرگسالان و نواربهداشتی نیز از پارچه های یک بار مصرف اسپان باند استفاده می شود.

البته استفاده از پارچه های یک بار مصرف اسپان باند در پوشک های کودکان و بزرگسالان همچنین نوار بهداشتی های مورد استفاده برای بانوان عزیز علاوه بر خصوصیت یک بار مصرف بودن پارچه های اسپان باند به علت جذب عالی این پارچه در مواجه با مایعات نیز می باشد.

گرچه در این مقاله که قرار است اطلاعاتی راجع به ماسک های یک بار مصرف و 3 لایه بهداشتی کسب کنیم نمی توانیم وارد مقوله ی جذب پارچه های اسپان باند شویم زیرا همان گونه که میدانیم در ماسک های سه لایه مقوله ی جذب برای ما بی ارزش است.

نکته هایی قبل از خرید ماسک های 3 لایه

همان طور که اندکی پیش مطرح کردیم ماسک های یک بار مصرف 3 لایه بهداشتی ماسک هایی هستند که از 3 لایه پارچه ی اسپان باند ساخته و طراحی شده اند تا احتمال تنفس موامل بیماری زا و زیان آور را به حداقل برسانند.

ممکن است شما بتوانید ماسک هایی با طرح و شکل های ماسک های یک بار مصرف پزشکی در بازار یافت کنید که نسبت به ماسک های سه لایه پزشکی قیمت های بسیار مناسب تر و ارزان تری داشته باشند.

این گونه ماسک ها معمولا وارداتی از سوی کشور های سود جو هستند که تنها دارای یک لایه پارچه ی اسپان باند می باشند.

بهتر است بدانید که حفاظت تنفسی ماسک های تک لایه و یک بار مصرف پزشکی در برار عوامل بیماری زا و آلودگی های تنفسی بسیار پایین بوده و از لحاظ پزشکی به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
گونه ای دیگر از ماسک های یک بار مصرف تنفسی وجود دارند که ماسک های کاغذی نامیده می شوند. این گونه ماسک ها ظاهری بسیار شبیه به ماسک های 3 لایه یک بار مصرف پزشکی دارند.

اما این ماسک ها نیز مانند ماسک های تک لایه یک بار مصرف بهداشتی دارای محافظت تنفسی بسیار پایینی در برار عوامل بیماری زا می باشند و در واقع این ماسک ها، ماسک های کاغذی، برای مصارفی استفاده میشوند که بهداشت در تهیه مواد غذایی مورد اهمیت است مانند آشپز هایی که در آشپز خانه های بزرگ برای افراد زیادی غذا اماده می کنند، نانوایان و کلیه کسانی که به هر نحوی با مواد غذایی سر کار دارند.

عمر مفید ماسک های سه لایه پزشکی

باید بدانید که عمر مفید ماسک سه لایه پزشکی تنها به اندازه یک بار قرار گرفتن بر روی صورت می باشد چون همان گونه که از اسم این نوع ماسک ها پیداست این گونه ماسک ها یک بار مصرف می باشند.

بعد از برداشتن ماسک خود از روی صورتتان باید این محصول را دور بیاندازید و به یاد داشته باشید که استفاده مجدد از ماسک 3 لایه پزشکی قفط به گسترش آلودگی ها کمک خواهد کرد.

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که ماسک های 3 لایه پزشکی قابل شستشو نمی باشند . شما به هیچ کدام از روش های شستشو نمی توانید از یک ماسک مجدد استفاده کنید.
به این علت که شستشوی ماسک های 3 لایه بهداشتی باعث از بین رفتن لایه ملت بلون ماسک شما خواهد شد و حفاظت تنفسی شما را به خطر جدی خواهد انداخت.

راندمان فیلترینگ این نوع ماسک مساوی 80 درصد می باشد و به این معنی است که 20 درصد از ذرات معلق در هوا توانایی عبور از این ماسک را خواهند داشت و می توانند به محیط دستگاه تنفسی انسان راه پیدا کنند.

شکل ماسک های 3 لایه یک بار مصرف بهداشتی

ماسک های 3 لایه بهداشتی یک بار مصرف بود و با یک بار استفاده ارزش پزشکی خود را در محافظت تنفسی از دست می دهند. این نوع از ماسک ها به شکل مستطیل هستند.

و دارای دو کش نرم در دو طرف ماسک هستند که به حالت حلقه ای شکل به دور گوش شخص متصل می شوند.
ابعاد و اندازه ی ماسک های 3 لایه پزشکی در حالت استاندارد خود به این صورت می باشد؛

1 .عرض این ماسک ها 100 میلی متر مطابق 10 سانتی متر می باشد.
2 .طول ماسک های 3 لایه پزشکی مطابق 170 میلی متر مساوی با 17 سانتی متر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.