سرجی فیکس چیست ؟

سرجی فیکس چیست, سرجی فیکس, باند فیکس

سرجی فیکس چیست ؟ سرجی فیکس (sergifix)، سرژی فیکس یا باند فیکس یک نوع باند است که برای ثابت نگه داشتن پانسمان در ناحیه سر و دیگر نواحی استفاده می شود. این محصول، پانسمان روی زخم را ثابت نگه می دارد و آن را کاملا می پوشاند.

زخم ها محل هایی هستند که باکتری به راحتی از آن ها عبور کرده و وارد بدن می شود، پس پوشاندن و ضد عفونی نگه داشتن آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. البته استفاده از این باند در سایر نواحی بدن نیز رایج است و بیشتر برای زخم های مزمن کاربرد دارد.

جنس سرجی فیکس چیست ؟

سرجی فیکس نوعی باند توری شکل است که در انواع مختلف تولید می شود. می توانید از این باند برای پوشاندن زخم هایی با ابعاد مختلف استفاده کنید. جنس این باند و طراحی آن به گونه ای است که طول و عرض آن به راحتی کش آمده و روی زخم فیکس می شود. همچنین این باندها استریل بوده و از جنس پنبه می باشند. از این رو به زخم نمی چسبند و ایجاد تعریق نمی کنند و خون محل آسیب دیده را به خود جذب می کند.

این پد استریل که یکی از بهترین طراحی های متخصصان مهندسی پزشکی است، محل زخم را خشک نگه داشته و نقش بسزایی در بهبود و نگهداری از آن دارد.

خاصیت کشسانی باند فیکس چیست ؟

باند فیکس در ابعاد ۱۰ در ۵ سانتی متر تولید می شود و برای تمانی سنین قابل استفاده می باشد و محدودیت جنسیتی ندارد. این محصول از الیاف پلی آمید، لاتکس و پلی اورتان تهیه شده و بسیار نرم و بادوام می باشد. این پد های استریل از ایجاد عفونت در محل زخم جلوگیری کرده و ناحیه را خشک نگه می دارند. اما به دلیل ساختار شبکه ای، مانع از ورود هوا به زخم نمی شود. جریان هوا به بهبودی سریع تر زخم کمک شایانی می کند.

این باندهای توری شکل قابلیت کشسانی بسیار بالایی داشته و تا حدود دو برابر از طول و ده برابر از عرض باز شده و به خوبی تمام نواحی که دچار آسیب شده است را پوشش می دهند. به دلیل این خاصیت کشسانی، در محل زخم ایجاد فشار نمی کنند و استفاده طولانی مدت از آن ها باعث اذیت و آزار فرد نخواهد شد.

پر کاربردترین محصول پزشکی

سرجی فیکس یکی از پرکاربرد ترین محصولات پزشکی است که در بیمارستان ها، مراکز درمانی، منازل و نیز جعبه کمک های اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت این محصول بسیار بالا بوده و به راحتی پاره نمی شود. همچنین به دلیل قابلیت کشسانی برای پوشش تمام نواحی آسیب دیده مناسب می باشد، اما در مقابل قیمت بسیار مناسبی دارد.

این بانداژ مشبک یکبار مصرف است و باید هر بار پس از مصرف تعویض شود. این باندها استریل بوده و پس از هر بار مصرف باید پانسمان دیگری جایگزین آن ها شود تا زخم تمیز باقی بماند.

کاربرد بالای این محصول به این علت است که تنفس پوستی را محدود نکرده و برای سخت ترین نقاط بدن همچون سر، انگشتان و … بسیار مناسب است و پانسمان را در نقطه مورد نظر ثابت نگه می دارد. همچنین این باند باعث ایجاد اختلال در گردش خون نمی شود و هیچ عوارض جانبی برای بیمار نخواهد داشت.

سرجی فیکس های مادر و نوزاد

نوعی دیگر از این محصولات، سرجی فیکس مادر یا شورتکس طبی نام دارد. این شورتکس طبی، توری و انعطاف پذیر بوده و به راحتی شکل بدن را به خود می گیرد و هیچ فشاری به فرد وارد نمی کند. این محصول نیز از جنس پلی آمید و پلی اورتان است و برای پوست ایجاد حساسیت نمی کند.

شورتکس طبی اغلب برای مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای سالمندان و افراد ناتوانی که قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نیستند نیز کاربردی می باشند. این شورتکس ها کمک می کنند که پد ثابت بماند و تکان نخورد.

این شورتکس یکبار مصرف بوده و نیازی به شستشو ندارد. می توانید پس از یکبار استفاده آن را دور انداخته و از شورتکس دیگری استفاده کنید. این شرتکس ها اغلب در بسته بندی های با تعداد مشخص عرضه می شوند.

این محصول پرکاربرد برای نوزادان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این باند برای ثابت نگه داشتن بند ناف استفاده می شود.

این محصول به دلیل بافتی که دارد، هیچ فشاری به شکم نوزاد وارد نمی کند. همچنین نوزادانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند نیز می توانند برای ثابت نگه داشتن پانسمان در نقاط مختلف از این محصول استفاده کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.