در منزل از دستگاه بخور سرد استفاده کنیم یا گرم؟+مزایای هرکدام

انواع دستگاه بخور

 آیا تاکنون به استفاده از دستگاه بخور فکر کرده اید؟ یا اصلا از مزایای این دستگاه چیزی میدانید؟ ما در این مقاله به طور مفصل به معرفی انواع دستگاه بخور و کاربرد آن صحبت خواهیم کرد. اگر در حال حاضر این دستگاه استفاده میکنید قطعا از مزایای آن اطلاع دارید و البته این مطالب میتواند اطلاعات شما را بالاتر ببرد. اگر هم تاکنون استفاده نکرده اید باز هم این مطالب میتواند به شما اطلاعات مفیدی انتقال دهد. به هرحال پیشنهاد ما این است این مطالب را تا انتها مطالعه کنید. حتی اگر قصد خرید دستگاه بخور ندارید باز هم بالا بردن اطلاعات عمومی در هر زمینه خالی از لطف نیست و میتواند به دید وسیعی بدهد. به هرحال این مطالب به صورت رایگان در اختیار شماست و شما میتوانید در هر زمان و مکان از آن استفاده نمایید. پس با ما باشید:

کاربرد استفاده از دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور مزایای بیشماری دارد. سردی و خشکی هوا میتواند باعث خشکی شدید پوست شود. از طرفی اگر فردی به طور معمول درگیر خشکی پوست باشد و یا بیماری های پوستی مختلفی داشته باشد، هوای سرد و خشک میتواند این علائم را تشدید کند. اما استفاده از دستگاه بخور میتواند تا حد چشمگیری عوارض خشکی هوا را کاهش دهد. از طرفی گاهی خشکی هوا باعث خشکی شدید چشم و گلو شده و در نتیجه آن آلرژی های مختلفی نظیر سرفه، عطسه را ایجاد کند. همچنین برخی افراد از خشکی شدید بینی دچار خونریزی بینی شده و خب این اتفاقات به هیچ عنوان خوشایند نیست. از طرفی وقتی افراد سرما میخورند درگیر گلو درد و خارش شدید گلو میشوند. در این شرایط نیز استفاده از دستگاه بخور میتواند بسیار موثر باشد. به همین منظور ما پیشنهاد میکنیم استفاده از دستگاه بخور را جدی بگیرید و از آن در شرایط مختلف استفاده نمایید.

انواع دستگاه بخور

تا اینجا از مزایای استفاده از دستگاه بخور به طور کلی صحبت کردیم. اما حال لازم است انواع دستگاه بخور را معرفی و در مورد آن صحبت کنیم. در کل دو نوع دستگاه بخور داریم: دستگاه بخور گرم و دستگاه بخور سرد.

  • دستگاه بخور سرد:

دستگاه بخور سرد حاوی بخار هوای خنک است. این بخار باعث افزایش رطوبت هوا شده و به رفع خشکی پوست کمک میکند. دستگاه بخور سرد حاوی نوعی فیلتر بوده که ناخالصی های موجود در آب را به خود جذب میکند و یک بخار عاری از آلودگی به پوست ما میبخشد. این دستگاه برای مناطق گرم و خشک گزینه بسیار مناسبی است. معمولا پوست افراد در این هوا خشک و پوسته پوسته میشود. از این رو اکثر افراد به خصوص خانم ها از این شرایط کلافه میشوند.

انواع دستگاه بخور

  • دستگاه بخور گرم:

دستگاه بخور گرم نیز یکی دیگر از دستگاه های بخور بوده که بخار گرم از خود تولید میکند. این نوع دستگاه معمولا در فصول سرد سال و در مناطق سرد و خشک کاربرد بسیار زیادی دارد.

مزایای دستگاه بخور سرد

در این بخش از مقاله به مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد میپردازیم:

  • بخار خنک یک گزینه امن برای کودکان و حیوانات است.
  • آب را از تمامی ناخالصی ها پاک میکند.
  • مقرون به صرفه است.
  • پوست را برای میکاپ خانم ها آماده میکند.
  • باعث کاهش الکتریسیته ساکن موجود در هوا میشود.

معایب بخور سرد

  • ممکن است باعث رها سازی باکتری ها، رسوبات معدنی و کپک ها در هوا شود.
  • آلودگی صوتی ایجاد میکند.

مزایای دستگاه بخور گرم

  • احتمال ته نشینی رسوبات معدنی در دستگاه بخور گرم کم است.
  • برای هنگامی که درگیر سرما خوردگی یا آنفولانزا باشید میتواند گزینه بسیار مناسب و کاربردی باشد.
  • آلودگی صوتی ایجاد نمیکند.

معایب دستگاه بخور گرم

  • ممکن است باعث ایجاد سوختگی در پوست صورت شود.
  • تمیز کردن آن کار سختی است.
  • بیشتر از دستکاه بخور سرد این دستگاه مستعد تجمع باکتری است.

جنبه درمانی دستگاه بخور گرم

انواع دستگاه بخور

یکی از مزایای اصلی استفاده از دستگاه بخور گرم جنبه درمانی این دستگاه است. شما میتوانید داروهای ضد احتقان را به این دستکاه اضافه کنید و در زمانی که درگیر سرما خوردگی یا آنفولانزا هستید برای باز کردن بینی و گلو از آن استفاده نمایید. استفاده از بخور گرم یک روش بسیار با قدمت است. در گذشته افراد مقداری آب را با گیاهان دارویی بر روی گاز میجوشاندند و در هنگام بیماری از بخار آن برای درمان مشکلات تنفسی خود استفاده میکردند. اما امروزه دستگاه های مدرن بخور به سطح تولید جهانی رسیده اند و همه افراد دنیا میتوانند از مزایای این دستگاه استفاده نمایند.

کاربرد دستگاه بخور سرد

از مزایای استفاده از دستگاه بخور سرد میتوان به کاربرد این محصول برای پوست اشاره کرد. اغلب خانم ها درگیر خشکی پوست و منافذ باز هستند. همین دو عامل نه تنها باعث ایجاد احساسی ناخوشایند در افراد میشود بلکه باعث میشود میکاپ به خوبی روی پوست نماند. یعنی اگر درگیر خشکی پوست و منافذ باشید قطعا با مشکل کیکی شدن کرم پودر برروی پوست خود مواجه شده اید. اما دستگاه بخور سرد یک راه حل عالی و کاربردی برای پیش از میکاپ است. دستگاه بخور سرد باعث بسته شدن منافذ و رفع خشکی و پوسته پوست میشود. همین دو عامل کافیست که کرم پودر به بهترین شکل خود روی پوست بنشیند. بله همانطور که متوجه شده اید این دستگاه کاربرد بسیار زیادی در صنعت میکاپ دارد.

سخن آخر

در نهایت لازم است بدانید که اگر در استفاده از دستگاه بخور زیاده روی کنید ممکن است باعث تشدید مشکلات تنفسی در شما شود. چه بسا گاهی وجود بیش از حد بخار آب در هوا سبب ایجاد احساس تنگی نفس در افراد میشود. پس دقت داشته باشید که افراط در هر کاری نمیتواند باعث ایجاد نتیجه بهتر شود. جالب است بدانید که وجود بخار آب در هوا باعث رشد بهتر برخی گیاهان خانگی نیز میشود. بنابراین تحقیق کنید که اگر گیاه منزلتان به بخارآب برای رشد بیشتر نیاز دارد یک دستگاه بخار خانگی میتواند باعث رشد هرچه بیشتر گیاه شما باشد.

مطالب بیشتر: انواع تب سنج + معایب و مزایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *