راهنمای نحوه استفاده از سرجی فیکس

نحوه استفاده از سرجی فیکس

بعد از جراحی یا پانسمان مراقبت های بعد آن بسیار مهم است . باید به این موضوع بسیار توجه داشت که زخم در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از آلودگی ها باشد.

 

سرجی فیکس چیست؟

سرجی فیکس یک پاسمان توری مانند دایره ای است که اغلب بر روی سر دیده اید. در این مقاله میخواهم بیشتر با این محصول آشنا شویم و با کاربرد های مختلف آن را بشناسیم .

 

کاربرد سرجی فیکس

سرجی فیکس ها برای فیکس کردن و ثابت نگهداشتن پانسمان ها استفاده میشود و همچنین مانع از عقب رفتن پانسمان ها میشود. به دلیل داشتن بافت مشبک و توری  که همین امر مانع از ایجاد تعریق و گرما در داخل پانسمان میشود .

جنس سرجی فیکس ها 

جنس سرجی فیکس از الیاف پلی امید و پلی اورتان بوده همین امر باعث میشود که هیچگونه حساسیتی ایجاد نکند. همچنین به دلیل داشتن بافت مشبک و توری ، باعث تبادل هوا را به داخل زخم میشود .

انعطاف پذیری سرجی فیکس ها

سرجی فیکس ها انعطاف پذیری و کشسانی بالایی دارند . سرجی‌فیکس از ناحیه طولی حدود ۲ برابر و از ناحیه عرضی حدود ۱۰ برابر میتوانند باز شوند قابلیت کشسانی بالایی دارد . بنابراین برای نواحی مانند کمر که عرض زیادی دارند ، استفاده از سرجی فیکس پیشنهاد میشود .

 

انواع سرجی فیکس:

سرجی فیکس در دو نوع‌ پوشیدنی و بانداژی مورد استفاده قرار میگیرد.

 سرجی فیکس سر

سرجی فیکس سر  معمولا بعد از‌جراحی های مغز و یا زمانیکه ضربه ای به مغز وارد شود و یا زمانیکه سر شکسته شده باشد مورد استفاده قرار میگیرد. و باعث میشود که پانسمان سر محکم سر جای خود قرار بگیرد و مانع از بروز حساسیت یا قرار گرفتن در معرض میکروب ها میشود.

 

 سرجی فیکس نوزاد

از آنجایی که نوزادان فعالیت زیادی دارند و ممکن است به پانسمان ها دست بزنند و آن را جابه جا کنند و یا حتی به زخم آسیب بزنند ,  سرجی فیکس های مخصوصی برای پانسمان نوزادان طراحی شده است که با استفاده از آن پانسمان را برای نوزادان ثابت نگه میدارد.سرجی فیکس نوزاد برای بند ناف هم کارایی دارند. سرجی فیکس نوزادان به گونه ای طراحی شده اند که ضد حساسیت میباشد و باعث بروز حساسیت نوزادان نمیشود.سرجی فیکس نوزادان روند بهبود زخم را تسریع میکند و نیازی به مراقبت دائم والدین نیست.

سرجی فیکس شورتکسی مادران و زنان :

سرجی فیکس شورتکسی برای زنان هم کاربرد زیادی دارد. مادران بعد از زایمان و همچنین عمل واژینال میتوانند از آن استفاده کنند . این محصول برای فیکس و ثابت نگه داشتن پانسمان ها استفاده میشود . سرجی فیکس شورتکسی به دلیل داشتن بافت مشبک و توری که باعث تبادل هوا میشود روند بهبود زخم را سریع تر میکند و مانع از تعریق و عفونت میشود .مادران دیگر نیاز نیست نگران افزایش وزن خود و نگرانی بابت تنگ بودن لباس زیرشان داشته باشند . این محصول به دلیل داشتن ویژگی کشسانی آن به راحتی تغییر سایز میدهند .این محصول برای زمان قاعدگی هم کاربرد دارد . کارایی آن در ثابت نگه داشتن نوار بهداشتی است و مانع از ایجاد لکه بر روی لباس بانوان میشود

 

مطلب پیشنهادی : سرجی فیکس یا ناف بند نوزادی چیست ؟ + معرفی خصوصیات آن

.

باند فیکس سر
ویژگی های سرجی فیکس ها :

· انعطاف پذیری بسیاری بالا و حالت کشسانی آن

·مشبک و توری بودن آن که باعث تبادل هوا و مانع از تعریق و گرما میشود .

· مانع از گردش خون در بدن نمیشود .

·  تسریع کردن روند بهبود زخم

·  ثابت نگه داشتن پانسمان

· سبک و کم وزن بودن این محصول که باعث میشود فشاری به زخم وارد نشود .

· استفاده برای اعضایی از بدن که نگهداری و مراقبت سختی دارند مانند انگشت پا و..

·  قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن این محصول

 

نحوه استفاده از سرجی فیکس مادران

نحوه استفاده سرجی فیکس مادران بسیار راحت بود و مانند لباس زیر پوشیده میشود . تهیه این محصول بسیار آسان بوده و به راحتی میتوانید این محصول را از داروخانه ها و از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید .

 

نحوه استفاده از سرجی فیکس سر

معمولا بعد از عمل های جراحی سر از این محصول برای ثابت نگه داشتن پانسمان استفاده میشود . طراحی  این محصول به گونه ای بوده که بر روی سر بیمار کشیده می شود و تا گردن را پوشش می دهد. برای استفاده از سرجی فیکس سر، ابتدا باید در محل زخم بانداژ قرار گرفته و بعد به میزان لازم از سرجی فیکس برش داده و روی سر کشیده می شود..سرجی فیکس سر به دلیل وزن بسیار کمی که دارد اصلا روی سر حس نمیشود و میتوان به راحتی از آن استفاده کرد .

 

نحوه استفاده از سرجی فیکس اطفال

از آنجایی که بدن نوزادان بسیار حساس است و برای بهبود زخم آن ها باید از محصولات کاملا استریل و بهداشتی استفاده کرد . و همچنین نوزادان ممکن است به زخم آسیب بزنند استفاده از سرجی فیکس ها گزینه ی بسیار مناسبی میباشد . نحوه استفاده از سرجی فیکس اطفال به این گونه است که دور زخم روی بدن نوزاد می پیچد .

 

کلام آخر

استفاده از سرجی فیکس ها فواید بسیاری دارد و میتوان با استفاده از این محصول نگرانی هایی که در گذشته برای پانسمان و زخم را وجود داشت را میتوان از بین برد .سرجی فیکس ها حتی به کمک مادران و زنانی که تازه زایمان کرده اند هم آمده و روند بهبود زخم ها را تسریع بخشیده .کاربرد بسیار راحت و مقرون به صرفه بودن آن از لحاظ هزینه هم از فواید دیگر آن بود . این محصول در تمامی داروخانه ها موجود مبیاشد و به راحتی میتوانید این محصول را از داروخانه یا از فروشگاه های آنلاین مانند شرکت بهنام طب ایرانیان خریداری کرده و با باز کردن پک آن , سرجی فیکس را به مقدار نیاز تان برداشته و استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *