سرجی فیکس و باند فیکس چیست ؟ +راهنمای جامع خرید

سرجی فیکس

سرجی فیکس نوعی باند توری شکل است که در مواقع پانسمان کردن زخمها از این باند استفاده می­گردد جنس این باند به گونه ه­ای است که طول و عرض آن به راحتی کش آمده و پانسمان روی ضخم را به جای چسب نگه می­ دارد (فیکس می­کند) و به راحتی می­توان پانسمان را الخصوص در نواحی سر و صورت تعویض نمود.

 

پرکاربردترین محصول پزشکی:

سرجی فیکس یکی از پرمصرف ترین وسیله پزشکی است که در بیمارستان ها، مراکز درمانی، منازل و نیز جعبه کمک های اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت این محصول بسیار بالا بوده و به راحتی پاره نمی شود. همچنین به دلیل قابلیت کشسانی برای پوشش تمام نواحی آسیب دیده مناسب می باشد، سرجی فیکس به صورت رولی برای مصرف در سوانح سوختگی استفاده می­گردد. انواع سرجی فیکس BTI به شرح ذیل:

 

مطلب پیشننهادی:زیرانداز بیمار

 

الف) سرجی فیکس BTI نوزاد:

این سرجی فیکس مطابق تصویر برای نگه داشتن پانسمان کلمپ بند ناف نوزاد پس از تولد استفاده می­گردد.

 

 

 

 

 

ب) سرجی فیکس BTI مادر:

 

این سرجی فیکس (شورتکس طبی) برای بعد از زایمان جهت ارائه خدمات بهداشتی مثل تعویض پوشک و نوار بهداشتی مادر پس از زایمان استفاده می­گردد و همچنین تمامی دوشیزگان و بانوان در دوران قائدگی می­توانند از آن استفاده کنند تا در مکان ­های ورزشی مشکلی نداشته باشند و در عمل­ های زنان و زایمان و عمل­ های کلوستومی نیز کاربرد دارد.

 

 

ج) باند فیکس BTI سر:

این باند فیکس یک بافت توری شکل و بسیار نرم با قابلیت انعطاف پذیری بالا برای پانسمان کردن نواحی سر و صورت جهت فیکس کردن پانسمان و تعویض آن استفاده می گردد. از ویژگی های مهم این بانداژ سهولت در تعویض پانسمان سر و صورت می باشد. این باند فیکس یک بافت توری شکل و بسیار نرم با قابلیت انعطاف پذیری بالا برای پانسمان کردن نواحی سر و صورت جهت فیکس کردن پانسمان و تعویض آن استفاده می گردد. از ویژگی های مهم این بانداژ سهولت در تعویض پانسمان سر و صورت می باشد. سرجی فیکس یکی از طراحی های امروزی و تازه وارد بازار شده ی طراحان تجهیزات پزشکی است که آمده تا جایگزینی برای بانداژ ها باشد به وسیله ی سرجی فیکس زخم های روی سر، زخم های روی دست، روی پا و حتی انگشتان و… بسته می شود و پانسمان بر روی آن ثابت نگه داشته می شود تا زخم پانسمان شده باز نشود.

سرجی فیکس یا باند فیکس در واقع یک بافت توری شکل و بسیار نرم با قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا می باشد که ممکن است شما در زندگی روز مره ی خود بر روی سر افرادی که عمل جراحی مغزی یا شکستی و بخیه بر روی سر خود داشته اند دیده باشد یا همچنین ممکن است آن ها را بر روی شکم نوزادان تازه متولد شده دیده باشید. در واقع هدف از استفاده از این محصول این است که ما بتوانیم پانسمان را بر روی هر نقطه ای از بدن که بخواهیم نگه داریم به صورتی که باعث آزار بیمار نشود و همچنین از تکان خوردن بی مورد پانسمان بر روی زخم و جابه جا شدن آن جلو گیری کنیم. سرجی فیکس راه حل بسیار مناسبی برای این گونه مشکلات است این محصول به راحتی قابل استفاده است و وسیله ای درخور برای نگه داشتن پانسمان در هر نقطه از بدن می باشد.

 

باند فیکس سر , باند توری سر
باند فیکس سر

انعطاف پذیر
مناسب برای پانسمان سر و صورت
جعبه 24+1 عدد ( یک عدد رایگان)

 

ساختار سرجی فیکس

سرجی فیکس بافت مشبک داشته و از الیاف لاتکس بافتنی ضد حساسیت ، الیاف پلی آمید والیاف پلی اورتان ساخته شده است. به لطف الیاف لاتکس بافتنی و الیاف پلی آمید سرجی فیکس یا باند فیکس هیچ گونه حساسیت و آلرژی بر روی پوست سطح بدن و زخم ایجاد نمیکند. همچنین بافت مشبک سرجی فیکس یا باند زخم به این محصول این امتیاز را داده است که با عبور بدون مانع هوا از این بافت باعث تسریع روند بهبودی زخم شود و همچنین از به وجود آمدن محیط آلوده و رشد میکروب ها و مواد مضر برای بدن جلو گیری به عمل آورد. پس در یک نگاه کوتاه به مطالبی که با هم راجب آن بحث کردیم فهمیدیم که که برخلاف باند های سنتی گذشته که مانع رسید هوای تازه و اکسیژن به سطح زخم میشوند سرجی فیکس ها و باند فیکس ها گذینه ای بسیار ایده آل برای ثابت نگه داشتن پانسمان در قسمتی از بدن که بانداژ کردن آن دشوار است می باشند.

 

نکات بیشتر سرجی‌فیکس

نکته دیگری که خوب است بدانید این است که سرجی‌فیکس یا باند فیکس ها معمولا زا جنس پنبه ساخته می شوند تا از تعریق بیمار در محل زخم جلو گیری به عمل آورد همچنین بافت پنبه ای سرجی فیکس ها از از عرق سوز شدن و ایجاد عفونت در محل زخم یا اطراف محل جراحی پیش گیری می کنند. این محصولات دوست داشتنی یکی از طراحی های مفید و خاص در عین حال بسیار ساده ی نوابغ مهندسی پزشکی بوده اند و با این که ساختار بسیار ساده ای دارند امروزه راه حل بسیار از مشکلات بانداژ زخم های که در محل های غیر معمولی هستند بوده اند. سرجی‌ فیکس یا باند فیکس میتواند به راحتی روی سر، پا، انگشتان و حتی پشت گوش و هر محلی که فکرش را بکنید پانسمان را بدون حرکت بر روی زخم را محل جراحی و بخیه نگه دارد. سرجی فیکس ها معمولا به صورت بانداژی ( متری) یا به صورت پوشیدنی ( سرجی‌ فیکس های شرتکس مانند مادران) فروش و خریداری می شوند و شما می توانید آنها را در اکثر داروخانه های شهر محل زندگی خود ویا سایت های فروش لوازم پزشکی آنلاین یافته و خریداری نمایید.

 

طول سرجی فیکس

طول سرجی فیکس ها یا باند فیکس ها بسته به محلی که می خواهید این محصول را بر روی آن استفاده کنید متفاوت می تواند باشد در واقع شا می توانید تا جایی که می خواهید و سرجی فیکس به شما اجازه می دهد این محصولات را کش بیاورید. خاصیت کش سانی و انعطاف پذیری بالای این محصولات است که به راحتی بر روی طول سرجی فیکس تاثیر می گذارد. همین خاصیت کش سانی عالی این محصول است که ما توانیم از ان این نتیجه را بگیریم که سرجی‌ فیکس یا باند فیکس های پوشیدنی مناسب تمامی سایز ها هستند و در صورت داشتن اضافه وزن و یا حتی در ماه های پایانی بارداری نیازی به نگرانی برای تهیه ی سرجی‌ فیکس های سایز بندی شده ندارید و همیشه و در هر وضعیت بدنی می توانید این محصولات را که به صورت فری سلیز در داروخانه ها و یا سایت های فروش لوازم پزشکی آنلاین موجود هستند خریداری کنید. به طور کلی سرجی فیکس ها و یا باند فیکس ها از ناحیه ی طول خود تقریبا 2 برابر اندازه ی درج شده روی بسته بندی این محصولات قابلیت کش آمدن و افزایش طول دارند.

 

عرض سرجی‌ فیکس

همانطور که در قسمت طول سرجی فیکس مطالعه نمودید عرض سرجی‌فیکس نیز مانند طول ان بسته به محل استفاده از این محصول قابل تغییر می باشد و حدودا تا 10 برابر اندازه ی اولیه ی خود وقتی که آن را تازه از بسته بندی بیرون آورده اید و 2 برابر اندازه ای که روی بسته بندی این محصول درج شده است قابل باز شدن و کش آمدن است و براحتی می تواند محل گسترده ای را از نظر عرضی مورد پوشش قرار دهد. در صورتی که شما برای پوشاندن محل زخم و یا محل جراحی نیاز به سرجی فیکس هایی با عرض نسبت زیادی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از سرجی قیکس های متری می باشد. سرجی‌فیکس های متری گزینه ی ایده آل و مناسبی برای ثابت نگه داشتن پانسمان بعد از عمل جراحی روی شکم ( مانند سزارین )، کتف و کمر هستند.

 

قابلیت های سرجی فیکس

در این قسمت می خواهیم شما را با تعدادی از قابلیت های سرجی فیکس آشنا کنیم:

  • قبلا راجب خاصیت کش سانی فوق العاده ی سرجی‌ فیکس ها صحبت کرده ایم.
  • سرجی فیکس ها قابلیت شستشو دارند و بعد از شستشو به اندازه اولیه خود باز میگردند.
  • سرجی‌ فیکس از تعرق شما به وسیله ی بافت مشبک و حفره ای خود جلوگیری میکند.
  • عدم به وجود آوردن حساسیت های پوستی.

 

مطلب پیشننهادی:ماسک پزشکی سه لایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *