تاثیر گردن بند طبی در کاهش مشکلات گردن

تاثیر گردن بند طبی در مشکلات گردن

تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن بر هیچکس پوشیده نیست. گردن ما جز حساس ترین بخش های بدن ما است. از این رو ممکن است طی شرایط مختلف دچارآسیب شود و مثلا آسیب های ناشی از کار کردن سنگین، ورزش های سنگین، زاویه نادرست در حین نشستن و خوابیدن، تصادفات رانندگی، برخورد جسم خارجی و غیره میتواند به گردن آسیب وارد کند. اما برای درمان و بهبود و تسکین درد چه کاری میتوان انجام داد؟ ما در این مقاله به تاثیر گردنبند طبی در رفع این مشکلات صحبت خواهیم کرد. چنانچه شما نیز درگیر مشکلات و دردهای گردنی هستید این مقاله میتواند به شما کمک کند. بدون شک بالا بردن اطلاعات عمومی میتواند به ما در درمان و رفع بسیاری از بیماری ها کمک کند. ما در اینجا به نحوه خرید و انتخاب گردنبند طبی نیز میپردازیم. پس اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

چه زمانی از گردنبند طبی استفاده کنیم؟

حال که میخواهیم به تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن بپردازیم لازم است ابتدا بدانیم که چه زمانی از گردنبند طبی استفاده کنیم؟ اگرچه گردنبند طبی یک گزینه بسیار مناسب برای کنترل درد است. اما لازم است این تشخیص توسط پزشک متخصص صورت گیرد. یعنی نباید در صورت احساس درد در گردن سر خود برای خرید گردنبند اقدام کنید. معمولا پزشک متخصص با بررسی شرایط گردن و سایر عوامل استفاده از گردنبند طبی را توصیه میکند. گردنبند طبی با حکایات از عضلات گردن و ستون فقرات از بروز درد در این ناحیه جلوگیری میکند. البته برخی رانندگان نیز به دلیل شرایط شغلی خود ممکن است دچار درد در این ناحیه شوند. این افراد نیز میتوانند برای ثابت نگهداشتن سر و گردن خود و تسکین درد از گردنبند های طبی استفاده کنند. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که در بخش بعدی به آن اشاره میشود.

نکته مهم در هنگام استفاده از گردنبند طبی

دقت داشته باشید که تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن یک امر موقتی است. یعنی معمولا پزشکان در شرایطی که فرد جراحی داشته و یا حتی دچار مشکلاتی نظیر دیسک گردن است این وسیله را تجویز میکنند. بدون شک استفاده مدوام از گردنبند های طبی عضلات گردن و شانه را تضعیف میکند و از بهبود بیمار جلوگیری میکند. پس اگر قرار است از گردنبند طبی استفاده کنید:

  • اولا این کار را زیر نظر متخصص انجام دهید. این کار را هرگز سرخود انجام ندهید.
  • دوما از گردنبند های طبی با کیفیت استفاده کنید. هر چقدر گردنبند با کیفیت تر باشد کمترین آسیب و آزار و اذیت را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • سوما سعی کنید در حین استفاده از گردنبند جلسات فیزیو تراپی را برای تقویت عضلات و ستون فقرات خود جدی بگیرید.

تاثیر گردن بند طبی در مشکلات گردن

کاربرد گردنبند طبی

تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن را میتوان در شرایط زیر مورد بررسی قرار داد:

  • فعالیت های شدید ورزشی

در فعالیت های سنگین ورزشی مانند مسابقات موتور سواری یا ماشین سواری ورزشکاران از گردنبند طبی به منظور عدم آسیب به گردن خود استفاده میکنند. زیرا ممکن است در این شرایط تصادفاتی رخ دهد و گردن به شدت آسیب ببیند.

  • آسیب های سر و گردن

  • در تصادفات رانندگی و غیره اگر سر و گردن فرد آسیب دیده باشد تیم اورژانس برای جلوگیری از آسیب بیشتر یک گردنبند طبی را به گردن فرد میبندند. با اینکار تا حد زیادی از آسیب به نخاع و ستون فقرات جلوگیری میکند.
  • پس از عمل جراحی

پس از عمل های جراحی در ناحیه سر و گردن معمولا پزشکان استفاده از گردنبند طبی را تجویز میکنند. در این شرایط بیمار ملزم است تا بهبودی کامل از این گردنبند های طبی استفاده نماید.

  • گردن درد

گاهی افراد دچار گردن درد های مقطعی در حین رانندگی یا استفاده لپ تاپ میشوند. در این شرایط طبق نظر پزشک فرد ملزم به استفاده از گردن بند طبی در حین کار خواهد بود.

انواع گردن بند طبی

حال که با تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن آشنا شدیم حال در اینجا به انواع گردنبند های طبی میپردازیم:

  • گردن بند طبی سخت

لایه داخلی گردنبند های سخت بسیار نرم بوده و برای گردن هیچ گونه فشار یا دردی را ایجاد نمیکنند. اما قسمت بیرونی این گردنبند ها از جنس ترموپلاست سخت است و عموما برای بیمارانی تجویز میشود که تحت یک یا چند عمل جراحی سنگین قرار داشته اند. ضخامت قاب این گردنبند ها چیزی معادل 8.1 اینچ است.

  • گردن بند طبی نیمه سخت

گردنبند های طبی نیمه سخت نیز دارای بخش داخلی بسیار نرمی بوده که باعث استفاده آسان میشود. بخش خارجی این گردنبند های از جنس ترموپلاستیم نیمه سخت بوده که نسبت به مورد قبلی نرم تر و راحت تر است. این گردنبند ها معمولا برای افرادی تجویز میشوند که دچار دیسک گردن هستند.

  • گردنبند های طبی نرم

گردنبند های طبی نرم در بخش داخلی و خارجی آن کاملا نرم بوده و هیچ گونه آزار و اذیتی برای فرد نخواهد داشت. این گردنبند برای افرادیست که دچار دردهای مقطعی و خفیف هستند. گردنبند های طبی نرم از جنس فوم بوده و برای حمایت از سروگردن ساخته میشوند.

مطالب بیشتر: بهترین ماسک برای آلودگی هوا

سخن آخر

امیدواریم تا اینجا از تاثیر گردنبند طبی در مشکلات گردن به طور کامل آگاه شده باشید. بدیهی است تمامی این تجهیزات برای رفاه حال بیماران طراحی و تولید میشوند. اما این تاثیرات زمانی به بهترین شکل خود را نشان میدهند که شما استفاده از آن را طبق تجویز پزشک انجام داده باشید. استفاده خودسرانه از هرچیزی میتواند آسیبات جدی با خود به همراه داشته باشد. امید است توانسته باشیم مطالب ارزنده ای را برای شما عزیزان به ارمغان آوریم. هدف ما سلامتی کل افراد جامعه است. در نهایت لازم است خاطر نشان کنیم که گردنبند های طبی با کیفیت را از مراکز و وب سایت های معتبر تهیه نمایید. بدون شک اگر از گردنبند های طبی غیر استاندارد استفاده کنید در نهایت به جای درمان، دچار آسیبات بیشتری خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *