کاور کفش پزشکی | ابزاری ضروری به منظور جلوگیری از انتقال عفونت!

کاور کفش پزشکی

کاور کفش پزشکی یکی از محصولات ضروری در محیط های پزشکی بوده که استفاده از آن در شرایط خاص الزامی است. این کاور ها در عین داشتن ظاهر و کاربردی بسیار ساده برای جلوگیری انتقال عفونت و بیماری بسیار موثر هستند. به همین دلیل اکثر محیط های پزشکی و بهداشتی نظیر بیمارستان ها، کلینیک ها، آرایشگاه ها، استخرها، نیروگاه ها و غیره از این محصول استفاده میکنند. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم مقاله ای را ترتیب دهیم که تا طور مفصل به این موضوع بپردازیم. چنانچه شما نیز برای محیط کار یا زندگی خود به این محصول نیاز دارید تا انتهای این مطالب با بهنام طب ایرانیان همراه باشید.

کاور کفش پزشکی چیست؟

کاور کفش پزشکی یک محصول یکبار مصرف بوده که در امکان بهداشتی و آزمایشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که میدانید محیط های پزشکی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی در این شرایط الزامی است. این محصول از  ورود ویروس ها و باکتری ها به محیط های حساس پزشکی جلوگیری میکند. درواقع یکی از اصلی ترین عوامل ورود میکروب به محیط های بهداشتی کفش پرسنل هستند. از این رو پوشاندن کفش ها با کاور کفش میتواند به طور جدی و موثری از ورود آلودگی به محیط جلوگیری میکند. به همین دلیل استفاده از این وسیله به همه افراد پرسنل توصیه میشود و در بیشتر موارد استفاده از آن کاملا الزامی و اجباری است. اما افراد این کاورها را چگونه به کفش خود متصل میکنند؟

 

نحوه استفاده از کاور کفش پزشکی

در این بخش از مقاله به نحوه استفاده از کاور کفش پزشکی میپردازیم.

  • در روش اول خود شما با دست هایتان کاورهای کفش را به دور کفشتان میپیچید. این روش نه تنها قدری زمان بر و مشکل است بلکه ممکن است باعث آلودگی دست ها نیز شود. بنابراین توصیه میشود افراد پس از کاور کردن کفش ها دست های خود را به خوبی شست و شو دهند.
  • در روش دوم افراد به کمک دستگاه کاور زن اقدام به کاور کردن کفش های خود میکنند. اما باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها گران قیمت هستند و هر مرکزی قادر به تهیه آن نیست. اما اکثر بیمارستان ها و کیلینیک های بزرگ و معتبر این دستگاه را برای پرسنل خود تهیه میکنند.

 

کاور کفش پزشکی

 

جنس کاور کفش پزشکی چیست؟

جنس کاور کفش پزشکی از پلاستیک PE یکبار مصرف ساخته میشود. رنگ این کاور ها آبی بوده و کاملا قابل مشاهده هستند. یک کش در بالای کاور تعبیه شده است تا بتواند کاور را برروی کفش محکم کند. همچنین بع کمک این کش کفش به طور صد در صدی پوشش داده میشود. لازم به ذکر است که شما به مدت طولانی یعنی حتی یک روز کامل میتوانید از کاورهای بهداشتی استفاده کنید. پس واژه یکبار مصرف به معنی تعویض مکرر این محصول در طول روز نیست. حال آنکخ هرچقدر محصول از کیفیت بالاتری برخوردار باشد دوام و پایداری آن تا انتهای روز بیشتر خواهد بود و به هیچ وجه دچار پارگی نخواهد شد.

 

برخی ویژگی های کاور کفش پزشکی

در این قسمت از مقاله به برخی و ویژگی های کاور کفش پزشکی میپردازیم:

  • این کاور ها یکبار مصرف بوده و از هر جفت از آن فقط میتوان برای یک روز استفاده کرد. استفاده مجدد از آن بهداشتی نبوده و به هیچ وجه توصیه نمیشود.
  • این محصول از جنس پلاستیک PE ساخته شده است.
  • کاور کفش در بسته بندی های ۱۰۰ تا ۲۰۰ عددی در بازار موجود هستند.
  • برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب هستند. یعنی میتوان از این محصول در طول مدت یک روز به طور کامل استفاده کرد.
  • برای راحتی کار میتوان این محصول را در دستگاه کاور زن قرار داد.

 

قیمت و نحوه استفاده از کاور کفش پزشکی

قیمت کاور کفش پزشکی بسیار مقرون به صرفه است. علت این امر رقابتی است که در بازار ایران حاکم‌ است. این بازار رقابتی سبب شده است که تولید کنندگان و فروشندگان این محصول را با کمترین قیمت عرضه کنند. اما نحوه استفاده از این محصول کار بسیار ساده ای است. طی این روش لازم است ابتدا بخش انتهایی کاور را باز کنید. سپس پای خود را درون آن قرار دهید. و در نهایت کش کاور را دور مچ پای خود رها کنید. پس از این مراحل کفش شما تماما توسط کاور پوشیده میشود و به طور صد در صدی از انتشار عفونت جلوگیری میشود. در نهایت نیز با احتیاط میتوانید از قسمت کش کاور را از کفش خود جدا کرده و دور بیاندازید.

 

سخن آخر

برای خرید کاور کفش پزشکی بهتر است به تولید کننده ها مراجعه کنید. تولید کننده ها معمولا محصولات خود را به صورت عمده و با قیمت تولیدی و بدون واسطه ارائه میدهند. از این رو خرید به این شکل کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. امروزه بسیاری از تولید کننده ها دارای یک وب سایت رسمی هستند که خریداران میتوانند از هر نقطه کشور و حتی دنیا برای خرید اقدام نمایند. بنابراین شما عزیزان چنانچه قصد خرید کاور کفش به صورت عمده دارید میتوانید به یک وب سایت رسمی مراجعه کرده و به تعداد نیاز سفارشات خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *