ماسک سه لایه استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماسک سه لایه استاندارد

یک ماسک سه لایه استاندارد دارای یک سری ویژگی هاست که در این مقاله بدان پرداخته میشود. در سالهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک های سه لایه به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد. از این رو توجه حتی افراد عادی هم به ساختار ماسک های سه لایه جلب شد. اینکه آیا این ماسک ها دارای ساختار مناسبی برای مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا هستند؟ آیا ماسک های سه لایه فیلترینگ مناسبی برای محافظت از ما در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها را دارد؟ همین سوالات باعث شد که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی ماسک های سه لایه جراحی و معمولی بپردازیم. پس اگر شما نیز جز آن افرادی هستید که میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد ماسک های سه لایه داشته باشید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

ساختار ماسک سه لایه

یک ماسک سه لایه استاندارد دارای یک ساختار واحد است که در این بخش بدان اشاره میکنیم. این ماسک ها معمولا از سه لایه تشکیل شده اند. دو لایه بیرونی آن از جنس اسپان باند است که ما آن را با چشم میبینیم. اما لایه وسط که مهمترین نقش را در فیلترینگ دارد ملت بلون نام دارد. این سه لایه در کنار یکدیگر یک محافظت قابل قبولی در برابر ویروس ها و باکتری ها ایفا میکنند. جنس لایه های بیرونی کاملا نرم و لطیف بوده و با پوست افراد سازگار است. در بخش بالایی ماسک یک سیم نرمی به منظور حالت گیری در بخش بینی تعبیه شده است. این سیم باعث حفظ ساختار ماسک میشود. دو کش باریک و نرم در دو طرف ماسک تعبیه شده اند که در پشت گوش قرار میگیرند. همه این جزییات در کنار هم یک ماسک سه لایه کاملا استاندارد و کاربردی را به وجود می آورند.

 

ماسک سه لایه در چه شرایطی قابل استفاده است؟

ماسک سه لایه استاندارد در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد:

  • در بیمارستان ها و توسط کادر درمان و بیماران استفاده از ماسک سه لایه بسیار با اهمیت است.
  • افراد عادی جامعه در صورت داشتن بیماری های ویروسی ملزم به استفاده از ماسک های سه لایه هستند.
  • مشاغلی که در آن افراد در ارتباط مستقیم با گردوغبار و مواد شیمیایی هستند استفاده از ماسک سه لایه الزامی است.
  • در هنگام آلودگی هوا افراد جامعه به خصوص گروه پرخطر(کودکان و افراد مسن) ملزم به استفاده از ماسک سه لایه هستند.
  • در مواقعی که جامعه دچار یک ویروس همگانی (نظیر کرونا) باشد افراد ملزم به استفاده از ماسک سه لایه هستند.

 

تفاوت ماسک سه لایه جراحی و معمولی

اما آیا ماسک سه لایه استاندارد جراحی و معمولی با یکدیگر تفاوت دارند؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله! این دو نوع ماسک سه لایه در گرماژ لایه ملت بلون با یکدگیر متفاوت هستند. درواقع هرچقدر گرماژ لایه ملت بلون بیشتر باشد فرآیتد فیلتراسیون بهتر صورت میگیرد. بنابراین طبیعی است که گرماژ ماسک های سه لایه پزشکی نسبت به ماسک های سه لایا معمولی قدری بیشتر است. به طوری که گرماژ ماسک سه لایه جراحی چیزی حدود ۲۵ گرم بر متر مربع است. اما گرماژ ماسک سه لایه معمولی چیزی حدود ۱۷ گرم بر متر مربع است. بنابراین اگر یک بیمارستان قصد خرید ماسک سه لایه دارد باید حتما به پزشکی و یا جراحی بودن ماسک اصرار داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است اشتباها ماسک سه لایه معمولی خریداری کنند.

 

ماسک سه لایه استاندارد

 

اهمیت ماسک سه لایه استاندارد

اما چرا استفاده از ماسک سه لایه استاندارد اهمیت دارد؟ همه ما در چندسال اخیر متوجه تاثیر مخرب یک ویروس بر تمام مردم جهان بودیم. یعنی اگر تا چندسال پیش ویروس ها و باکتری ها را دست کم گرفته بودیم اما امروزه متوجه اهمیت آن ها بر سلامت خود هستیم. با این حساب همه ما از کودکان گرفته تا بزرگسالان استفاده از ماسک را یک امر مهم و حیاتی میدانند و در شرایط مختلف موزد استفاده قرار میدهند. ماسک های سه لایه یک ابزار کاربردی بوده که از ما در مقابل اکثر ویروسها و باکتری ها محافظت میکند. بنابراین استفاده از آن بر همه ما الزامی است.

 

ماسک های سه لایه را از کجا تهیه کنیم؟

ماسک سه لایه استاندارد را از کجا تهیه کنیم؟ همانطور که گفتیم پس از همه گیری ویروس کرونا استفاده از ماسک ها به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد. بنابراین تولید این ماسک ها نیز افزایش پیدا کرد. تولید کنندگان بسیار زیادی در سرتاسر جهان شروع به تولید ماسک کردند. از ماسک های با کیفیت و استاندارد گرفته تا ماسک های بی کیفیت و حتی آلوده. اما برای تهیه ماسک سه لایه با کیفیت میتوان به صورت خرد میتوان به داروخانه ها مراجعه کرد. طبیعتا داروخانه های ماسک های خود را از تولید کنندگان معتبر تهیه میکنند. اما اگر به عنوان یک فروشنده میخواهید ماسک سه لایه عمده تهیه نمایید میتوانید به وب سایت های معتبر مراجعه کنید. لازم به ذکر است که مجموعه بهنام طب ایرانیان  به عنوان ارائه دهنده تمامی لوازم بهداشتی و پزشکی، این ماسک ها را با کیفیت بالا را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

 

سخن آخر

امیدواریم تا اینجای مقاله به اهمیت ماسک سه لایه استاندارد پی برده باشید. ماسک های سه لایه اگر چه بسیار ساده و ارزان هستند اما در مقابل بسیار امن و سیف هستند. پس اگر در شرایطی قرار گرفتید که به استفاده از ماسک نیاز داشتید، ماسک های سه لایه را فراموش نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *