کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف چیست؟ + توضیح ویژگی ها و نحوه استفاده

کاربرد کاور کفش یکبار مصرف

کاور کفش بیمارستانی

با توجه به اینکه در بیمارستان‌ها موارد شدید بهداشتی وجود دارد به‌ همین خاطر از محصولاتی استفاده می‌نمایند تا در برابر میکروب و انواع آلودگی مقاوم باشند. چراکه آلودگی‌ها و میکروب‌ها که در بیمارستان وجود دارند می‌توانند جان بیماران را به مخاطره بیندازند. به‌ همین جهت از ماسک سه لایه پزشکی، دستکش یکبار مصرف پزشکی (1 روز کامل) و کاور کفش بیمارستانی با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف ابزاری است که کفش پزشکان و پرستارانی که به بخش‌های حساس و حیاتی مثل ای سی یو، سی سی یو و اتاق‌های ایزوله رفت و آمدند دارند را پوشش می‌دهد.

از کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف در اتاق عمل هنگام جراحی جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار، میکروب‌های که موجب عفونت هستند و جان بیماران را به مخاطره می‌اندازند مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاور کفش به‌ صورت یک بار مصرف تولید می‌شوند و افراد باید پس از خروج از اتاق‌های ایزوله ان را دور بیندازند و مجدد از کاوری جدید استفاده نمایند.

کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف

یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین روش‌ها جهت جلوگیری از انتقال میکروب و آلودگی محسوب می‌شود. این کاورها اغلب از جنس پلاستیک هستند که دور آن‌ها را کش می‌دوزند تا روی کفش و پای پزشکان و پرستاران ثابت شوند و تکان نخورد.

در این مقاله از وب‌سایت بهنام طب قصد داریم تا شما را با کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف آشنا نماییم. سپس در ادامه مشخصات ظاهری این محصول خدمت شما مخاطبین محترم معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب در این مقاله:

  • ویژگی‌های کاور کفش بیمارستانی
  • نحوه کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف
  • هدف استفاده کادر درمان از کاور کفش بیمارستانی چیست؟
  • مشخصات کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف کاور کفش بیمارستانی
  • نتیجه گیری

 

ویژگی‌ها

  1. از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های بارز کاور کفش یکبارمصرف باید به قیمت پایین‌تر آن نسبت به دیگر کاور کفش‌های دستگاهی اشاره کرد.
  2. کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف به‌جهت استفاده در مراکز ایزوله، از بسته‌بندی‌های کاملاً بهداشتی برخوردار است که با استفاده از پرفراژ جدا از هم سوا می‌شوند.
  3. این کاورها به‌جهت بهره‌مندی از پرفراژ و بسته‌بندی مناسب از بهم ریختگی جلوگیری می‌نماید.
  4. کاور کفش‌های یکبار مصرف دارای رنگ‌بندی متنوع بوده که کاربران را قادر می‌سازد تا از رنگ‌های متناسب در مکان یا سلیقه استفاده نمایند.
  5. عموماً جهت استحکام و مقاومت بیشتر کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف دور تا دور آن از کش‌های پارچه‌ای دوخته شده، تا هنگام راه رفتن از پا خارج یا پاره نشود.
  6. از دیگر مهم‌ترین ویژگی‌های این کاورها باید به ابعاد مناسب اشاره کرد. این بدان معناست که این کاورها متناسب استفاده برای همه سایز کفش هستند.
  7.  استفاده و جدا کردن این کاور کفش‌ها کار بسیار آسانی است.
  8. کاور کفش‌های یکبار مصرف قابلیت بازیافت را هم دارد.

 

مطلب پیشنهادی : کاور کفش نانو چیست؟ 

 

انواع کاربرد کاور کفش یکبار مصرف

نحوه کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف

این محصول را ابتدا باید پیش از ورود به امکان عمومی مانند بیمارستان، مراکز درمانی و مواردی از این قبیل بر روی کفش پوشانده شود. همین امر باعث می‌شود تا دیگر هیچ گرد و غبار، آلودگی وارد این محیط‌های ایزوله نشود.

در کل از کاور کفش بیمارستانی یکبار مصزف به سه روس استفاده می‌شوند که عبارتند از:

  1. دستگاه کاور کفش
  2. به‌صورت کاملاً دستی
  3. مخزن کاور کفش

درکل استفاده از این کاور بسیار ساده و سریع است. باید ابتدا و انتهای کاور را باز کنید، پای خود را داخل کاور قرار دهید و کش کاور را رها کنید. به محض رها کردن کاور، کفش شما تحت پوشش قرار می‌گیرد.

هدف استفاده کادر درمان از کاور کفش بیمارستانی چیست؟

یکی از مشکلاتی که همواره مراکز بهداشت و درمان را مورد تهدید قرار داده مسئله آلودگی کفش است، همانطور که آگاهی دارید کفش از کثیف ترین وسایلی محسوب است که در هر مکان به همراه ماست و این پوشش مهم برای هر انسان منبع بزرگ انتقال انواع آلودگی ویروسی و میکروبی، گرد و غبار به شمار می‌آید. پس جهت مرتفع کردن این مسئله و رفع دغدغه حاصل آلودگی مدتی است که کاور کفش به بازار جهانی معرفی شده است.

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد تمامی پرسنل محترمی در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند جهت جلوگیری انتقال هر نوع آلودگی به اتاق‌های ایزوله، عمل و بخش‌هایی همانند سی سی یو و ای سی یو از این کاور کفش استفاده می‌نمایند. همچنین برخی از قسمت‌های بیمارستان دارای دستگاه‌هایی خاص و مهم بوده، کا استفاده از این کارور برای پرسنل آن بخش از بیمارستان الزامی است، چراکه این کاورهای کفش امکان ابتلای بیماران به هر نوع بیماری عفونتی را کاهش می‌دهد. همچنین کاور کفش مختص به پرسنل بیمارستان نبوده و باید خود بیمار و همراه هم از آن استفاده نمایند.

موارد استفاده از کاور کفش بیمارستانی

بیشترین موارد استفاده کاور کفش در بیمارستان، درمانگاه، ورودی مطب پزشکان و دندان پزشکی‌ها هستند. این کاورهای کفش یکبار مصرف در مکان‌هایی دیگری مانند اتاق‌های سرور کامپیوتر، مهد کودک، دامداری و مرغداری، آژانس املاک و موارد دیگر هم کاربردهای زیادی دارند.

مشخصات کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف

  • عموماً اکثر کاور کفش‌های یکبار مصرف بیمارستانی از جنس نایلون PE و یا و اسپان باند رنگ آبی تولید شده‌اند.
  • ضخامت این کاور کفش‌ها 4 میکرون است که از سوراخ شدن و پاره شدن احتمالی کاورها جلوگیری می‌کند.
  • بسته‌بندی این کاور کفش‌ها اغلب 200 عددی است و در کارتن‌های بزرگ بسته‌ای قابل ارائه هستند.
  • کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف یکبار مصرف هستند.

 

نتیجه گیری

در انتها توجه داشته باشید که باید کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف از برندهای خوب و مرغوب تهیه نمایید. چراکه تمام لباس‌هایی که برای فرد بیمار در بیمارستان و مراکز درمانی استفاده می‌شوند باید از نظر جنس و بهداشت استانداردهای لازم را داشته باشند.

کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف به غیر از مواردی که در این مقاله عنوان شد برای افرادی که بیماری در خانه دارند هم مناسب است. چراکه باکتری های موجود در کف پا و داخل کفش امکان به مخاطره انداختن بیماران ما در منازل را به همراه دارد، پس استفاده از این کاورها در چنبن مواردی هم خالی از لطف نیست.

امید است مقاله کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف برای شما مخاطبین محترم وب‌سایت بهنام طب ایرانیان مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید.

 

خرید عمده کاور کفش بیمارستانی

برای سفارش و خرید عمده کاور کفش میتوانید به سایت بهنام طب مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *