معرفی بهترین زیرانداز کودک + کاربرد و مزایا

بهترین زیرانداز کودک

بهترین زیرانداز کودک چیست؟

رشد کودکان‌ از همان سال‌های آغاز تولدشان بسیار سریع است، خصوصاً از بدو تولد تا یک‌ سالگی این رشد تا حدی می‌رسد که برای والدین غیرقابل باور است. شیر دادن، تمیز کردن پوشک نوزاد، رسیدگی به نوزاد و بازی کردن جملگی در دسته کارهایی قرار دارند که مادران موظفند آن‌ها را انجام دهد. همانطور که مشخص است که مادر از رسیدگی به نوزاد خود لذت می‌برد. تا زمانی که کودک از پوشک استفاده می‌نماید، مسلماً باید جهت تعویض پوشکش از یک وسیله‌ی خاص استفاده نمایید تا پوست لطیفش با زمین برخورد نداشته باشد. هم‌چنین کثیفی ادرار و مدفوع کودک نباید با فرش برخورد نکند. خوشبختانه امروزه جهت رفاه مادر و کودک محصولی با عنوان زیرانداز کودک، یه بازار عرضه شده که این کار را بسیار راحت کرده است/ بهترین زیرانداز کودک

زیرانداز کودک از این وسایل ضروری و کاربردی جهت رفاه کودک است. تشک و زیرانداز تعویض در بین ضروری‌ترین اقلام مراقبت از نوزاد قرار دارد. امّا پیش از خرید، باید دریاره جنس ، شکل و ضخامت تصمیمی درست گرفت. حتماً از خود می‌پرسید که بهترین زیرانداز کودک چیست؟

ما در این مقاله از وب‌سایت بهنام طب ایرانیان قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با بهترین زیرانداز های کودک آشنا نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • زیرانداز کودک چیست؟
  • انواع زیرانداز کودک
  • مزایای خرید زیرانداز کودک
  • کاربردهای خرید زیرانداز کودک
  • بهترین زیرانداز کودک چیست؟
  • هنگام خرید زیرانداز کودک به چه نکاتی توجه نماییم؟
  • نتیجه‌گیری

زیرانداز کودک چیست؟

برخی از والدین بر این تصورند که زیرانداز نوزاد تنها جهت تعویض پوشک نوزاد کاربرد دارد، درحالیکه اصلاً اینطور نیست و زیرانداز کودک کاربردهای بسیار زیادی دیگری هم دارد. زیرانداز وسیله ضروری برای تمام مادران است، چراکه برای هر کودک از بدو تولد تا دوران کودکی حدوداً 5000 دفعه تعویض پوشک یا کهنه لازم خواهد بود، پس ضرورت دارد که زیراندازی که تهیه نماییم از لحاظ قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و همینطور کاملاً بهداشتی و استاندارد باشد.

یک زیرانداز نوزاد باید کودک را از هر نوع حساسیت و آلودگی حفظ نماید، زیرا قرار است مدت زمان زیادی در کنار شما و کودک عزیزتان باشد. هنگام تعویض پوشک شما نمی‌توانید کودک خود را در اولین جایی که در دسترس است بخوابانید و پوشک آن را تعویض نمایید. خیلی ضروری است که فضا کاملاً بهداشتی، نرم و راحت باشد تا هیچ آلودگی به بدن کودک شما وارد نشود. هم‌چنین زیرانداز کودک باید مقاوم و ضد آب باشد تا از هرگونه نشتی به وسایل دیگر جلوگیری نماید.

مطلب پیشنهادی : زیرانداز بهداشتی حیوانات چیست ؟

انواع زیرانداز کودک

اگر بخواهیم زیرانداز کودک را شرح دهیم باید چنین  عنوان نماییم که یک تشک نازکی از جنس پلاستیک بوده که فاقد مواد حساسیت‌زا است. زیراندازهای کودک به دسته یکبار مصرف و دائمی تقسیم می‌شوند که در ادامه به شرح هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

زیرانداز یکبار مصرف کودک

همانطور که از نامش مشخص است، تنها یکبار می‌توان از آن استفاده کرد. بنابراین چنانچه می‌خواهید همیشه و در همه جا زیرانداز تعویض کودک همراهتان باشد، باید 3 یا 4 زیرانداز کودک یکبار مصرف را با خود حمل نمایید. شاید با خود بگویید که این زیراندازها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. امّا باید به شما بگویم که وقتی زیر انداز تمام می‌شود، مسلماً مجبورید زمان زیادی را در داروخانه‌های سطح شهر سپری نمایید، تا یک بسته زیرانداز کودک با کیفیت را خریداری کنید. جنس این زیراندازها نیز اغلب از پلاستیک هستند.

 

زیرانداز دائمی کودک

مدلی که بیشتر در فروشگاه‌های سیسمونی یافت می‌شود، مدل زیرانداز دائمی کودک است. معمولاً شکل ظاهری این زیراندازها منقش به طرح‌های عروسکی و زیبا هیتند. در نتیجه کودک وقتی که بر روی آن قرار می‌گیرد احساس خوشحالی و راحتی خواهد کرد. هم‌چنین در قسمت پایینی این زیراندازها اغلب یک بوق طراحی شده تا هر زمان که کودک دست و پا می‌زند؛ پایش به آن برخورد کرده و ساکت بماند. از لحاظ قیمتی هم زیرانداز تعویض نوزاد دائمی از قیمت بالاتری نسبت به مدل یکبار مصرف برخوردار است. پلاستیک به کار رفته در ساخت این مدل نیز نسبت به مدل یکبار مصرف بسیار بادوام‌تر و مقاوم‌تر است. در ادامه به مزایای بهترین زیرانداز کودک می پردازیم .

 

بهترین زیرانداز کودک چیست

توصیه میشود که مادران از سرجی اسلیپ بانوان بعد از زایمان استفاده کنند.

 

مزایای خرید زیرانداز کودک:

  1. دوام و کیفیت بالا خصوصاً در مدل‌های دائمی.
  2. برخورداری از قیمت مناسب.
  3. همیشه و همه جا در دسترس است.
  4. جنس بسیار خوب که مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است.
  5. امکان جمع شدن دارد، بنابراین خیلی راحت درون کیف لوازم کودک و نوزاد جای می‌گیرد.
  6. خرید مدل‌های یکبار مصرف گزینه بسیار خوبی جهت مسافرت و یا امکانی غیر از منزل خودتان است، تا پس از هر بار استفاده آن را دور بیاندازید.
  7. شستشوی زیرانداز کودک بسیار راحت است.
  8. در قسمتی که کودک سر خود را بر روی زمین می‌گذارد، یک قسمتی مانند بالش تعبیه شده تا زمانی که کودک دراز می‌کشد، گردن و سر او اذیت نشود.
  9. با خرید زیرانداز کودک دیگر نگران کثیف شدن فرش و موکت خود نباشید.
  10. شما عزیزان می‌توانید این محصول را به‌صورت حضوری از فروشگاه‌های سیسمونی  و آنلاین و از فروشگاه معتبر اینترنتی خریداری نمایید.

کاربردهای زیرانداز کودک

نوزادان باید هنگام استفاده از زیرانداز از آن لذت ببرند. مهم است که تشک مناسب تعویض را انتخاب نماییم تا کودکمان راحت باشد و ما هم احساس آرامش داشته باشیم.

علاوه بر مواردی که تا این بخش از مقاله عنوان شد زیرانداز کودک کاربردهای مهم دیگری دارد که عبارتند از:

  • مراقبت از بینی و چشم  هنگام تعویض پوشک
  • مراقبت از بند ناف در زمان تعویض
  • لباس پوشیدن یا پوشیدن پیراهن نوزاد و کودک
  • محلی برای ارتباط با نوزاد؛ با فرزند خود از ابتدای تولد در این تشک بازی کنید تا به عنوان یک پوشش همیشگی به آن عادت کند.
  • استفاده از این زیرانداز بر روی تخت بچه اجازه دهید نوزاد روی تشک بیدار شود.
  • خشک کردن نوزاد پس از حمام

 

عکس بهترین زیرانداز کودک

بهترین زیرانداز کودک چیست؟

چنانچه بخواهیم زیرانداز کودک را تنها از نظر جنس رویه مورد بررسی قرار دهیم باید چنین عنوان کرد در بازار ایران 4 نوع زیرانداز وجود دارد که عبارتند از:

  1. مخملی
  2. حوله‌ای
  3. پارچه‌ای
  4. نایلونی

حتماً توجه داشته باشید زیراندازی که خریداری می‌نمایید باید از یک لایه نایلونی ضدآب برخوردار باشد تا مانع انتقال آب و خیسی بدن نوزاد یا ادرار آن به دیگر قسمت‌ها زیر زیرانداز شود. عموماً این لایه نایلونی زیر زیرانداز تعویض نوزاد قرار دارد و در معدود محصولاتی هم در لایه وسط قرار دارد.

زیرانداز کودک معمولاً در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شود و با توجه به نیازهای مختلف نوزاد و تحرّک زیادی که دارد، سایز متوسط یا بزرگ کاربرد بهتری خواهد داشت. از زیرانداز نوزاد غیر از تعویض پوشک کودک، به عنوان زیرانداز برای بازی و سرگرمی نوزاد و سفره در هنگام غذا یا میوه و خوراکی خوردن هم استفاده می‌شود. هم‌چنین شما می‌توانید هنگام خروج از منزل، زیرانداز نوزاد را همراه خود ببرید. از این زیرانداز می‌توانید در طبیعت و با خیال آسوده استفاده کرده تا هم شما و نوزادتان با آرامش از محیط لذت ببرید.

 

هنگام خرید زیرانداز کودک به چه نکاتی توجه نماییم؟

در زمان خرید تشک تعویض نوزاد هم درست مانند هر محصول دیگری، باید به چند ویژگی مهم آن توجه کنیم. در موقع انتخاب زیرانداز باید به مواردی اعم از قیمت، جنس، قابلیت شستشو، سایز، مدل و مواردی از این قیبل توجه نمود.

 

نتیجه‌گیری

تا زمانیکه کودک ما از پوشک استفاده می‌کند، برای تعویض او به یک زیرانداز نیازمند هستیم. با توجه به آنکه پوست بدن نوزاد حساس است، برخورد مستقیم آن با محیط اطراف می‌تواند موجب بروز حساسیت‎ های پوستی شود.همین موضوع درواقع یکی از دلایلی اهمیت استفاده از زیرانداز کودک است.عملکرد این محصول مانند زیرانداز بیمار است .

از طرفی دیگر هنگام تعویض نوزاد حتماً باید به دنبال محصولی باشیم که به‌ صورت یک زیرانداز برای نوزاد عمل کرده و باعث کثیف کردن محیط پیرامون نوزاد نشود. کاری که زیرانداز ها در زمان تعویض نوزاد برعهده دارند.

امید است مقاله بهترین زیرانداز کودک چیست؟ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخص خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *