کاربرد سرجی اسلیپ بانوان چیست؟ + راهنمای استفاده از آن

کاربرد سرجی اسلیپ

ما در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم که کاربرد سرجی اسلیپ بانوان چیست؟ و همچنین نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم. اما قبل از همه این ها بهتر است بدانید که اصلا سرجی اسلیپ چرا توری شکل است؟ بعد از آن با ویژگی های منحصر به فرد سرجی اسلیپ آشنا خواهید شد. پس سعی کنید که تمامی مطالب این مقاله را به دقت بخوانید تا اطلاعات مفیدی را درباره سرجی اسلیپ بانوان فرا بگیرید. سرجی اسلیپ، یکی از انواع سرجی می باشد. سرجی به یک محصول توری شکل گفته می شود که برروی بانداژ قرار می گیرد تا از حرکت کردن و جابجای بانداژ جلوگیری کند. حالا این سوال پیش می آید که چرا از چسب برای این کار استفاده نمی شود؟ در بند بعدی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

چرا سرجی توری شکل است؟

همانطور که در بالا گفته شد سرجی برای ثابت نگهداشتن بانداژی که برروی زخم قرار دارد استفاده می شود. در اینجا برای پاسخ به سوال پاراگراف قبلی باید گفت که، بانداز با استفاده از قطعه چسب های مخصوصی به پوست می چسبند. اما از آن جایی که باز هم امکان کنده شدن بانداژ وجود دارد، از سرجی بهره گرفته می شود. علت توری شکل بودن سرجی این است که، برای بهبود سریع تر و بهتر زخم، باید هوا و اکسیژن به سطح زخم برسد. و سرجی به خوبی این وظیفه را انجام می دهد. و به هیچ وجه مانع عبور جریان هوا نمی شود. تا اینجا با چیستی سرجی آشنا شدید. در ادامه به شما خواهیم گفت که سرجی اسلیپ بانوان چیست؟ و همچنین کاربرد ها و روش استفاده از آن را هم توضیح خواهیم داد.

 

سرجی اسلیپ، یا سرجی خواب بانوان

سرجی اسلیپ در واقع همان سرجی است که از جابجایی بانداژ جلوگیری می کند، و تنها تفاوت در کاربرد آن است. بانوان بعد از زایمان ( به خصوص زایمان به روش سزارین) از این محصول برای کاربرد های متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این کاربرد ها می توان به ثابت نگهداشتن پوشک، پانسمان، پد بهداشتی و … اشاره کرد. خانم هایی که تازگی فارغ شده اند، معمولا از این محصول بهداشتی استفاده می کنند. جالب است بدانید که سرجی اسلیپ بانوان یک محصول یکبار مصرف بوده، و بهتر است که هر چند ساعت یکبار تعویض شود. همچنین استفاده طولانی تر از این بازه زمانی به شما پیشنهاد نمی شود. سرجی اسلیپ، بسیار انعطاف پذیر می باشد. اما با این حال در سایز های مختلفی تولید می شود تا راحتی بیشتری را برای بیمار بوجود بیاورد. در بخش بعدی، خواهیم فهمید که جنس سرجی چیست و از چه چیزی تولید می شود.

 

سرجی اسلیپ از چه چیزی ساخته می شود؟

در بخش های قبلی گفتیم که سرجی اسلیپ از نرمی و انعطاف بالایی برخوردار می باشد، تا پوست بیمار را اذیت نکند. در اینجا خواهید فهمید که این دو ویژگی از طریق استفاده از کدام مواد اولیه ایجاد می شود. در تولید سرجی اسلیپ از نخ های ضد حساسیت پلی استر استفاده می شود. در کنار این نخ، از یک سری کش ها هم برای انعطاف پذیری سرجی استفاده می شود که به این کش ها، اسپاندکس می گویند. همچنین اگر تا کنون سرجی را از نزدیک دیده باشید، قطعا می دانید که این محصول معمولا به رنگ سفید تولید و عرضه می شود. بسته بندی سرجی اسلیپ بانوان در بیشتر موارد، یک عددی می باشد. تهیه سرجی اسلیپ کار بسیار آسانی است. شما می توانید در بیشتر داروخانه ها، مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان ها این محصول را خریداری کنید.

 

کاربرد سرجی اسلیپ

 

ویژگی های منحصر به فرد سرجی اسلیپ

شما تا اینجا با کاربرد سرجی اسلیپ یا به طور کلی سرجی آشنا شده اید. در پایین به چند تا از ویژگی های مهم سرجی اسلیپ می پردازیم. سرجی برای رعایت بهداشت استفاده می شود. این محصول را کسانی که در بیمارستان بستری مباشند هم، استفاده می کنند. در طولانی ترین حالت، می توان تنها یک روز این محصول استفاده کرد. به طبع سرجی اسلیپ یک بار مصرف می باشد. سرجی کاملا انعطاف پذیر بوده و خاصیت کشسانی و ارتجاعی خوبی دارد. همچنین این محصول بهداشتی، از تشدید بیماری جلوگیری می کند. گفتنی است که سرجی، ضد حساسیت نیز هست. و در آخر همانطور که در بند های قبلی هم گفتیم. سرجی اسلیپ بانوان به عبور جریان هوا و بهبود زخم کمک می کند و در اندازه های مختلفی هم تولید و عرضه می شود.

 

نحوه استفاده از سرجی

در این بخش قصد داریم که به شما نحوه استفاده از این محصول بهداشتی را آموزش دهیم. استفاده از سرجی اسلیپ با توجه به کاربرد آن بسیار راحت است. ابتدا دست هایتان را داخل سرجی بکنید و آن را باز کنید. سپس دقیقا مانند لباس زیر آن را بپوشید. به همین راحتی. در ضمن شما می توانید برای تعویض پانسمان زیر سرجی، تنها لبه سرجی اسلیپ بانوان را مقداری بلند کنید و سپس بانداژ را عوض کنید. به عنوان نکته پایانی گفتنی است که از سرجی می توان برای سالمندان هم بهره برد. در افرادی که مشکل کنترل ادرار دارند، این محصول برای نگهداری پوشینه کاربرد دارد. هم چنین شما می توانید در صورت ضرورت بیش از یک مرتبه از سرجی استفاده کنید. اما بهترین راه که پیشنهاد ما هم هست، تعویض سرجی اسلیپ بعد از هر بار استفاده می باشد. در بخش سخن آخر به یک جمع بندی کلی از مطالب این مقاله می رسیم.

 

سخن آخر

ما در این مقاله مطالب آموزنده و کاربردی را برای شما بازگو کردیم. در ابتدا گفتیم که به صورت کلی سرجی چیست و چه کاربردی دارد. سپس در پاراگراف بعد، به این سوال پاسخ دادیم که چرا سرجی مشبک و توری شکل است؟ و بعد از آن به ترتیب کاربرد سرجی اسلیپ بانوان و جنس سرجی اسلیپ را توضیح دادیم. و در آخر به همراه توصیف ویژگی های منحصر به فرد سرجی، به شما روش استفاده از آن را هم آموزش دادیم. اگر شما بعد از خواندن این مقاله باز هم میخواهید که اطلاعاتتان را در زمینه سرجی ها و سایر محصولات بهداشتی بالا ببردید. به شما پیشنهاد می شود که به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *