با انواع رول ملحفه آشنا شوید + کاربرد ها، مزایا و معایب

انواع رول ملحفه

از ملحفه برای بیمارستان ‌ها، مراکز درمانی و خیلی جاهای دیگر استفاده می‌شود. از انواع رول ملحفه برای رعایت بهداشت استفاده می‌کنند، زیرا از انتقال ویروس‌ها و باکتری های خطرناک جلوگیری می‌کند. استفاده از رول ملحفه، جز ضروری ترین ملزومات مصرفی در تمامی مراکز درمانی می‌باشد و حتماً باید در تمامی بخش‌ها از آن استفاده کرد. شرکت بهنام طب ایرانیان، یکی از بهترین تولید کننده رول ملحفه است. با ما همراه باشید تا بیشتر با کاربرد این رول ها اشنا شویم.

 

مزایای استفاده از رول ملحفه

رول ملحفه ها با استفاده از نرم‌‌ترین منسوجات تولید شده است و نیازی به صرف هزینه‌های سنگین برای شست و شوی آن ها، نیست. ملحفه ها هیچگونه مشکلی را برای سلامت بیماران ایجاد نمی کند و هیچگونه حساسیتی را در بدن شما به وجود نمی‌آورد. بنابراین به راحتی می‌توانید از ملحفه برای رعایت بهداشت استفاده کنید. مطب‌ ها و بیمارستان ‌ها مکانی هستند که افراد زیادی در آنجا رفت و آمد دارند بنابراین به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی‌ ها، از ملحفه استفاده می‌شود. این ملحفه ها معمولاً به رنگ سفید هستند تا هرگونه آلودگی بر روی آن ها مشخص باشد.

 

انواع رول ملحفه

 

  • رول یکبار مصرف

رول ملحفه یک بار مصرف جز وسایل پر مصرف در تجهیزات پزشکی می‌باشد.از رول ‌های یکبار مصرف برای پوشاندن تخت در مراکز درمانی، استفاده می‌شود. این ملحفه ها  به صورت رولی و پر فراژ تولید می‌شوند. مواد اولیه برای تولید رول ‌های ملحفه ی یکبار مصرف PE  و PP  میباشد که قابل بازیافت است. این ملحفه ها به صورت جداگانه و توسط سلفون بسته‌ بندی می‌شود و مانع انتقال آلودگی در محل کار شما می‌شود، و به صورت استریل و جداگانه بسته ‌بندی می‌شود.

 

رول یکبار مصرف

 

مزایای رول یک بار مصرف:

  1.  نرم و سبک
  2.  قابلیت جذب مایعات
  3.  ضد حساسیت
  4.  مانعی برای انتقال آلودگی
  5.  حجم کم

 

معایب رول یکبار مصرف:

  1.  برخی از برند های آن قیمت گران تری دارند.
  2.  قابلیت چروک شدن دارد .

 

  • رول پر فراژ

پرفراژ به معنی خط چینی است که روی ملحفه وجود دارد تا بتوانیم به راحتی آن ها را برش دهیم. هر رول ملحفه می‌تواند تعداد مختلفی پرفراژ داشته باشد. در ملحفه معمولاً هر ۱۸۰ سانتیمتر یک بار پرفراژ دارد که مناسب تخت معاینه می‌باشد .این ملحفه در رنگ‌های مختلف و در عرض های ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵ و ۸۰ سانتی ‌متر میباشد و پرمصرف‌ ‌ترین نوع آن عرض ۶۰ و به رنگ سفید می‌باشد.

 

مزایای رول پرفراژ:

  1.  قیمت مناسب و اقتصادی بودن
  2.  جنس آن نرم و لطیف میباشد
  3.  پرفراژ دارد و به راحتی برش داده میشود
  4.  جنس آن ها اسپان باند است
  5.  مانع از انتقال عفونت میشود

معایب رول پرفراژ:

  1. از آنجایی که یکبار مصرف می‌باشد باید تعداد بیشتری تولید شود .
  2.  باید گرماژ بیشتری ببینند تا جنس آن ها ضخیم تر شود و در برابر پاره شدن مقاوم باشد .

 

  • رول تترون:

 رول تترون از پر کاربرد ترین رول ها در بیمارستان ها می‌باشد و از پارچه تترون تهیه می‌شوند. این رول به رنگ سفید و در بخش های اطفال، نوزادان و کودکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای رول تترون :

  1.  رول های تترون نسبت به دیگر انواع رول ها تراکم و وزن بیشتری دارد .
  2. دارای ۲ نوع ساده و طرح دار میباشد .

 

معایب رول تترون:

  1.  آبرفت پارچه تترون کم میباشد.
  2.  تترون مناسب آب و هوای گرم و مرطوب است.

 

کاربرد رول ملحفه

استفاده از رول های ملحفه ی بهداشتی، بخش جدا نشدنی از مراکز درمانی و زیبایی هستند زیرا باعث جلوگیری از انتقال آلودگی و یا عفونت می‌شود. ملحفه ها جذب مایعات بالایی دارند. برای مثال اگر با خون بیمار آلوده شود، مانع از آلوده شدن تخت می‌شود. در مراکز بهداشتی، درمانی، از ملحفه برای پوشاندن تخت‌ های بیمارستان، برانکارد، تخت جراحی و یا اتاق پزشکان استفاده می‌شود.

از آنجایی که معمولاً جنس رول ملحفه، از پنبه است، بنابراین بسیار نرم و سبک می‌باشد. رول‌ های ملحفه به راحتی بر روی تشک کشیده می‌شوند و به سادگی نیز از روی تخت جدا می‌شود، تا هنگام تعویض رول ‌های ملحفه، باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود.از رول‌ های ملحفه، علاوه بر بیمارستان ‌ها، در مکان‌های دیگری مانند باشگاه ها،  سالن های زیبایی، هتل ها، قطار و یا هواپیما استفاده می‌شود. ملحفه ها به هیچ عنوان نباید زیر نور مستقیم خورشید و یا مکان‌هایی که خیلی رطوبت دارند قرار داشته باشد . رول های ملحفه به اندازه ی کافی ضخامت دارند و به راحتی پاره نمی شوند.

 

کاربرد رول ملحفه

 

سخن پایانی

رول های ملحفه، همان پارچه‌ های سفید رنگی هستند که در درمانگاه‌ ها، بیمارستان‌ ها و یا مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ملحفه ها مانع از آلودگی می‌شود. جنس انواع رول ملحفه کاملاً نرم و سبک و ضد حساسیت می‌باشد. بنابراین همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. بسته ‌بندی این رول‌ ها توسط سلفون و به صورت جداگانه انجام می‌شود و سپس در کارتون قرار می‌گیرد و به مصرف کنندگان ارسال می‌شود. معمولا جنس این ملحفه ها از پنبه است و بیشترین ترکیب جنس این ملحفه ها، پنبه و پلی استر می‌باشد که پنبه قابلیت جذب بالا و پلی استر مقاومت بالایی در برابر چروک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *