وسایل بهداشتی یکبار مصرف مورد نیاز حیوانات

در این مقاله قصد داریم به معرفی وسایل بهداشتی حیوانات بپردازیم. پت های خانگی یا همان حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه برای صاحبانشان بسیار دوست داشتنی هستند. به طوری که گاهی افراد این حیوانات را به نوعی فرزند خود میدانند و از آن ها مراقبت های ویژه ای به عمل می آورند. از این رو بایستی به سلایق و احساسات این افراد احترام گذاشت و آن ها را قضاوت نکرد. به خصوص که در فرهنگ و کشور ما این موضوع همچنان جا افتاده نیست و گاهی باعث ایجاد احساس ناراحتی در سرپرستان حیوانات میشود. اما مراقبت از حیوانات کار آسانی نیست و لازم است همواره از آنها حمایت های بهداشتی و رفاهی به عمل آورد. استفاده از لوازم بهداشتی نه تنها باعث بهبود کیفیت زندگی حیوان خانگی ما میشود بلکه در حفظ سلامتی ما و خانواده مان نیز موثر خواهد بود. بنابراین ما در این مقاله به معرفی لوازم بهداشتی مورد نیاز پت می پردازیم.

مراقبت از حیوانات خانگی

در بخش بعدی مقاله به معرفی وسایل بهداشتی حیوانات میپردازیم. حیوانات خانگی، شادی و همراهی بی‌نظیری را در زندگی ما به ارمغان می‌آورند، اما اطمینان از رفاه آنها بیش از فراهم کردن غذا و محبت است. بهداشت حیوانات خانگی یک جنبه حیاتی از مالکیت مسئولیت پذیر حیوان خانگی است. حفظ نظافت و بهداشت مناسب برای دوستان پشمالوی خود نه تنها از سلامت آنها محافظت می کند بلکه باعث ایجاد همزیستی هماهنگ بین حیوانات خانگی و همراهان انسانی آنها می شود. بنابراین اگر قصد دارید یک حیوان خانگی با مزه را به سرپرستی بگیرید باید از هر لحاظ آماده باشید و امکانات و شرایط برای این امر فراهم کنید. در غیر اینصورت ممکن است باعث آزار و اذیت خود و حیوانتان شوید. پس اگر حیوان خانگی دارید و یا قصد دارید یکی از آن ها را به سرپرستی بگیرید این مقاله برای شماست.

وسایل بهداشتی مخصوص حمام کردن و نظافت

در این بخش به وسایل بهداشتی حیوانات برای حمام کردن می پردازیم: حمام کردن و نظافت منظم برای بهداشت حیوان خانگی ضروری است. تعداد دفعات حمام در گونه ها متفاوت است، اما به طور کلی، بیشتر سگ ها و گربه ها هر چند هفته یکبار از حمام کردن سود می برند. برای جلوگیری از مات شدن و گره خوردن از شامپوها و برس های مخصوص حیوانات خانگی مناسب با نوع خز آنها استفاده کنید. علاوه بر این، کوتاه کردن ناخن، تمیز کردن گوش، و مراقبت از دندان از روتین‌های مراقبتی ضروری هستند که از عفونت و ناراحتی جلوگیری می‌کنند. پس در نظر داشته باشید که حیوان خانگی شما همواره به نظافت و مراقبت از سوی شما نیازمند است و اگر زمان و انرژی کافی برای این مسئله را ندارید بهتر است از داشتن حیوان خانگی صرف نظر کنید.

تهیه مسواک مخصوص

مسواک مخصوص حیوانات از جمله مهم ترین وسایل بهداشتی حیوانات است. اما متاسفانه بهداشت دهان و دندان اغلب نادیده گرفته می شود، اما به طور قابل توجهی بر سلامت کلی حیوان خانگی تأثیر می گذارد. مراقبت منظم از دندان از بیماری های دندانی، بوی بد دهان و احتمال عفونت های سیستمیک جلوگیری می کند. معرفی تدریجی مسواک زدن، استفاده از خمیر دندان های دوستدار حیوانات خانگی و تهیه اسباب بازی های دندانی همگی می توانند به سلامت دندان ها کمک کنند. پس به دندان های حیوان خانگی تان بیش از هر چیزی اهمیت دهید و اصلا آن را دست کم نگیرید. بدون شک ایجاد بوی بد دهان در حیوان خانگی تان باعث آزار و اذیت خود شما نیز میشود. پس برای ایحاد یک هم زیستی مسالمت آمیز به تمامی این موارد و نکات اهمیت دهید.

بهداشت گوش و چشم

استفاده از پارچه و محلول مخصوص چشم و گوش جز وسایل بهداشتی حیوانات است. درواقع گوش و چشم نواحی حساسی هستند که نیاز به توجه دارند. به طور منظم گوش های حیوان خانگی خود را بررسی و تمیز کنید، به خصوص اگر آنها مستعد عفونت هستند. مراقب قرمزی، ترشح یا خاراندن بیش از حد باشید. به طور مشابه، اطراف چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنید تا از لکه بینی و ناراحتی اشک جلوگیری کنید. برای تمیز کردن ملایم از یک پارچه مرطوب یا محلول توصیه شده توسط دامپزشک استفاده کنید. چنانچه در این باره دقت کافی نداشته باشید ممکن است خیلی زود حیوان خانگیتان دچار کم بینایی یا نابینایی شود. پس در این مورد نیز دقت کافی داشته باشید و علاوه بر مراقبت های شخصی مرتبا به دام پزشک برای چکاب مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین وسایل مورد نیاز برای نگهداری راحت بیمار در خانه را بشناسید

استفاده از برس و محلول های شوینده

تهیه برس و استفاده از شوینده های مناسب یکی دیگر از وسایل بهداشتی حیوانات است. آلودگی به کک و کنه می تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی برای حیوان خانگی شما و حتی شما شود. به طور منظم از اقدامات پیشگیرانه مانند درمان های موضعی، قلاده ها یا داروهای خوراکی برای محافظت از حیوان خانگی خود در برابر این انگل ها استفاده کنید. علاوه بر این، حفظ یک محیط زندگی تمیز و شستن منظم ملافه های حیوان خانگی می تواند به کاهش خطر هجوم کمک کند. برس کشیدن موی حیوانات به طور مرتب نیز کمک زیادی به تمیز نگهداشتن محیط بدن این موجودات در مقابل کک و کنه می کند.

استفاده از پرزگیر و جارو برقی مخصوص

پرزگیر و جارو برقی نیز جز وسایل بهداشتی حیوانات است. درواقع محیط زیست پاک هم به نفع حیوانات خانگی و هم برای صاحبان آنهاست. جاروبرقی، جارو کردن و گردگیری منظم به کاهش آلرژن ها، موهای حیوانات خانگی و شوره کمک می کند. شستن ملافه ها، اسباب بازی ها و سایر لوازم جانبی حیوانات خانگی نیز به فضای زندگی سالم تر برای همه کمک می کند.

سخن آخر

در نهایت لازم است بدانید که مراقبت از حیوان خانگی کار آسانی نیست چرا که میتواند شما را از لحاظ احساسی و مالی تحت تاثیر قرار دهد. پس لازم است پیش از به سرپرست گرفتن یک حیوان از تمامی شرایط و ضوابط نگهداری از آنها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *