مهم ترین وسایل مورد نیاز برای نگهداری راحت بیمار در خانه را بشناسید

اگر می خواهید با وسایل نگهداری بیمار در خانه آشنا شوید این مقاله برای شماست. آدمی در طول زندگی خود ممکن است به دفعات متعددی بیمار شود و همین بیماری برای خود فرد و اطرافیان وی مشکلات بی شماری را به وجود آورد. گاهی فرد بیمار در بیمارستان و در یک تایم کوتاهی درمان می شود. گاهی نیز لازم است برای مدتی از بیمار در منزل استفاده کرد. به هرحال بیماری امری غیر قابل انکار است و ممکن است هر یک از ما به دلایل مشخص یا نامشخصی به بیماری هایی ساده نظیر سرماخوردگی تا بیماری های پیشرفته مبتلا شویم. گاهی نیز سانحه هایی نظیر آتش سوزی، تصادف و غیره نیز می توانند افراد را بیمار کنند که در تمامی این موارد بیمار به مراقبتی ویژه احتیاج دارد. در همین راستا ما نیز تصمیم گرفتیم طی مقاله ای لوازم مورد نیاز برای مراقبت از بیمار در منزل را ارائه دهیم تا شما عزیزان بتوانید به کمک آن از عزیزتان مراقبت نمایید.

چرا باید در منزل خود از بیمار مراقبت نماییم؟

در بخش بعدی مقاله به وسایل نگهداری بیمار در خانه می پردازیم. اما بیماری یک فرآیند طبیعی در وجود آدمی است. هر فرد بسته به شرایط زندگی، تغذیه، حوادث طبیعی و غیره ممکن است در طول زندگی خود بیمار شود. حتی گاهی فرآیندهای طبیعی بدن نظیر زایمان و عادت ماهانه در خانم ها به نوعی بیماری محسوب می شوند و فرد به مراقبت نیاز پیدا می کند. بیماری های ساده نظیر سرماخوردگی، عادت ماهانه و غیره همگی در منزل قابل کنترل هستند. اما گاهی بیماری ها بسیار شدید می شوند و فرد به مراقبت بیشتری نیاز پیدا می کند. در این شرایط بیمارستان فضای مناسبی برای مراقبت از بیمار است. بیماری های شدیدی که به عمل جراحی منجر می شود، زایمان، سرطان و تصادفات جاده ای و شکستگی دست و پا غیره در ابتدا لازم است در بیمارستان درمان شوند. اما یک فرد نمی تواند به طور همیشگی در بیمارستان بماند و لازم است از یک جایی به بعد ادامه روند درمان به خانه منتقل شود.

وسایل نگهداری بیمار در خانه

در این بخش از مقاله به وسایل نگهداری بیمار در خانه می پردازیم. پس اگر بیماری در منزل دارید و مراقبت از آن برایتان دشوار است با تهیه این ابزار و سایل می توانید شرایط را قدری برای خود راحت تر کنید:

  • بالابر بیمار

بالابر یک ابزار بسیار کاربردی برای حمل بیمار است. از این رو پرستاران و افرادی که از بیماران مراقبت می کنند چنانچه در حمل بیمار دچار مشکل شده اند این وسیله می تواند بسیار کاربردی باشد.

البته این بالابر ها دارای انواع مختلفی هستند که در اینجا بدان اشاره می شود:

بالابر ایستادن: این بالابر به بیمار کمک می کند تا وی را از حالت نشسته به حالت ایستاده درآورد.

بالابر کل بدن: بالابر کل بدن هیدرولیکی است و به کمک یک موتور برقی کار انجام می دهد.

بالابر سقفی: بالابر های سقفی به بیمار کمک می کنند تا راه بروند.

بالابر پلکانی: بالابرهای پلکانی به کمک برق کار می کنند و برای منازل مناسب هستند.

  • تخت بیمارستانی برقی

یکی دیگر از وسایل نگهداری بیمار در خانه، تخت بیمارستانی برقی است. این نوع تخت حاوی 6 دکمه برای کنترل و کارکرد آن است. این تخت ها برای بیمارانی که در شرایط وخیم هستند کاربرد دارد. اما تخت های نیمه برقی و تخت های بدون برق نیز در بازار وجود دارند که افراد می توانند بسته به شرایط بیمار و بودجه خود یک کدام از این ها را تهیه نمایند.

  • وسایل حرکتی

بیماران نیز مانند سایر افراد به حرکت کردن نیاز دارند. اما معمولا پرستاران و افرادی که از بیمار مراقبت می کنند توانایی کمک به بیمار را برای حرکت کردن ندارند. در این شرایط ابزار های کمکی حرکتی نظیر واکر و ویلچر می تواند یک انتخاب کاملا مناسب باشد. واکر و ولیچر این امکان را به بیمار می دهد که بدون کمک دیگران حرکت کند و نیازهای ساده روزانه خود حل نماید.

  • جعبه کمک های اولیه

تا اینجا با وسایل نگهداری بیمار در خانه به صورت پیشرفته آشنا شدیم. اما لوازم ابتدایی نیز وجود دارند که وجود آن ها در هر خانه ای الزامی است. جعبه کمک های اولیه یکی از لوازم ضروری است که وسایل موجود در آن می تواند در شرایط خاص کمک کننده باشد. مثلا وجود بتادین برای ضدعفونی محل زخم، باند برای پاسنمان زخم  و سرجی فیکس برای نگهداری باند بسیار الزامی است.

  • صندلی لگن دار

یکی دیگر از لوازم کاربردی برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند صندلی لگن دار است. این نوع صندلی به نوعی توالت همراه است که باعث می شود بیمار بدون حرکت و بدون نیاز به شخصی کار ادرار و مدفوع خود را انجام دهد.

  • زنگ برای صدا کردن

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین وسایل نگهداری بیمار در خانه زنگ است. این زنگ به بیمار این امکان را می دهد که هر چه سریع تر پرستار و یا اعضای خانواده خود را صدا بزند و نیاز های خود را مطرح نماید.

اهمیت استفاده از وسایل نگهداری بیمار در خانه

تمامی موارد فوق در راستای وسایل نگهداری بیمار در خانه در شرایط اضطراری می توانند بسیار حیاتی باشند. یقینا پرستاران و سایر اعضای خانواده که از یک فرد بیمار مراقبت می کنند پس از مدتی خسته می شوند. این خستگی امری کاملا طبیعی است چرا که وجود یک بیمار در منزل آزادی افراد آن خانواده را مختل می کند. بنابراین وجود یک سری وسایل اتوماتیک و غیر اتوماتیک مخصوص نگهداری از بیمار می تواند این مشکل را تا حدی کم کند و کار را برای مراقبین بیمار و خود بیمار راحت تر کند. پس اگر در چنین شرایطی هستید سعی کنید وسایل کاربردی و مورد نیازتان را تهیه کنید.

سخن آخر

ما امیدواریم هیچ فردی مریض نشود و هیچ خانواده ای در گیر بیمار و بیماری نشوند. ولی به هرحال ما وظیفه خود دانستیم وسایل نگهداری بیمار در خانه را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز آن ها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *