لیست وسایل مهم و مورد نیاز ساک نوزاد و مادر در بیمارستان

تهیه چک لیست و آماده سازی وسایل ساک نوزاد در بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است. حال آیا برای روز بزرگ آماده اید؟ اگر هنوز در حال آماده شدن هستید، ممکن است از یک چک لیست کیف بیمارستان کمک بگیرید تا حدس و گمان را از آنچه واقعاً برای بسته بندی نیاز دارید حذف کنید. برای دریافت چهار چک لیست کیف بیمارستان با همه چیزهایی که شما، شریک زندگی‌تان و نوزادتان هنگام فرا رسیدن روز بزرگ به آن نیاز دارید، و چند موردی که احتمالاً نیازی به همراه داشتن آنها ندارید، این مقاله را تا انتها  مطالعه کنید. کامل بودن ساک نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر در بیمارستان وسیله ای کم داشته باشید به سختی می توانید آن را تهیه کنید و یا نمونه با کیفیت آن را در زمان کم به دست آورید. پس مطالعه این مقاله برای مادران باردار الزامی است.

چه زمانی ساک بیمارستان خود را بسته بندی کنید؟

در قسمت های بعدی به وسایل ساک نوزاد در بیمارستان می پردازیم. ممکن است کودک شما زودتر از حد انتظار به دنیا بیاید، بنابراین ارزش دارد که کیف بیمارستان خود را و کیف بیمارستان کودکتان را در ماه هشتم بارداری مرتب و بسته بندی کنید. محض احتیاط با شریک زندگی خود یا هرکسی که ممکن است شما را تا بیمارستان همراهی کند، چمدان ها را ببندید، بنابراین می توانید چک لیست را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید در اختیار دارید. پس از بسته بندی، آنها را در ماشین خود یا نزدیک درب نگه دارید، بنابراین در یک لحظه آماده رفتن خواهید بود.

چه چیزی را در ساک بیمارستان برای مادر بسته بندی کنیم؟

علاوه بر کودک، مادر نیز به یک سری وسایل نیاز دارد که در این بخش بدان اشاره می شود بنابراین پیش از پرداختن به وسایل ساک نوزاد در بیمارستان به وسایل مورد نیاز برای مادر می پردازیم:

  • مدارک بیمارستانی، شناسنامه و کارت بیمه. کپی سوابق پزشکی خود را در دسترس داشته باشید، تا تیم پزشکی شما بتواند به راحتی سابقه پزشکی شما را بررسی کند. بیمارستان‌ ها از قبل به شناسه، کارت‌ های پزشکی و مدارک بیمه شما نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که یک کپی از آن‌ ها را به راحتی در دسترس داشته باشید.
  • طرح زایمان (اگر دارید). ممکن است برنامه زایمان خود را با تیم پزشکی خود در میان گذاشته باشید، اما داشتن چند نسخه چاپ شده و در دسترس پزشکان و پرستاران به این معنی است که همه می توانند در صورت بروز سؤالات لحظه آخری به آن مراجعه کنند.
  • جوراب: جوراب یکی از وسایل ساک نوزاد در بیمارستان است و البته برای مادران نیز ضروری است زیرا ممکن است پای شما در حین زایمان سرد شود.
  • دمپایی: هنگام قدم زدن در بخش بیمارستان، دمپایی هایی را می خواهید که راحت باشند و به راحتی داخل و خارج شوند. چند دمپایی برای استفاده در حمام بسته بندی کنید. البته در بیمارستان یک سری اقلام به افراد داده می شود تا از آن در حین لزوم استفاده نمایند. دمپایی نیز جز این اقلام است.
  • سرجی فیکس مادر: خانم ها پس از زایمان دچار خون ریزی می شوند. در این شرایط استفاده از شورت های سرجی فیکس یک بار مصرف برای نگهداری از پد های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

چه چیزهایی را در کیسه بیمارستان برای کودک خود بسته بندی کنید؟

در این بخش به وسایل ساک نوزاد در بیمارستان می پردازیم.

  • لباس: لباس هایی را که برای نوزاد خود تهیه کرده اید در ساک بیمارستان قرار دهید. تا همراه یا پرستار بتواند به محض به دنیا آمدن کودکتان لباس ها را به نوزاد بپوشاند.
  • جوراب: نوزادان تازه متولد شده می توانند به راحتی سرد شوند، بنابراین برای هر موردی جوراب بردارید. حتی در هنگام تماس پوست به پوست، نوزاد شما می تواند کلاه و جوراب بپوشد.
  • پتو: به احتمال زیاد بیمارستان پتو تهیه می کند، اما پتویی از خودتان همیشه خوب است که در هنگام تماس پوست به پوست از آن استفاده کنید. همچنین می توان از آن برای گرم نگه داشتن نوزاد در راه خانه استفاده کرد.
  • لباس خانه رفتن: شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. لباس بدن، پوتین و کلاه در ماه‌ های گرم‌ تر می‌تواند خوب باشد، اما در زمستان، دستکش و ژاکت یا لباس برفی را نیز بردارید.
  • صندلی ماشین: بدیهی است که این برای کیف بیمارستان نیست، اما صندلی ماشین مناسب باید همزمان با بسته‌بندی کیف نوزادتان در ماشین شما نصب شود تا برای بیمارستان آماده شود.
  • پستونک: اگر کودک شما به هر دلیلی سینه شما را نگرفت یا اگر خودتان نمی خواهید به فرزندتان شیر دهید پستونک را فراموش نکنید.
  • قنداق: اگر قصد دارید نوزاد خود را قنداق کنید پس قنداق پیچ را فراموش نکنید.
  • پوشک: از مهم ترین وسایلی که باید در وسایل ساک نوزاد در بیمارستان باشد پوشک است. به هرحال نوزادان هیچ گونه اختیاری روی مدفوع و ادرار خود ندارند. پس این مورد را به هیچ وجه فراموش نکنید.
  • کلاه: از آنجایی که نوزاد بسیار ضعیف است پوشیدن کلاه و روسری برای آن ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مراقبت از مادر

به خاطر داشته باشید که بارداری و زایمان دوران بسیار حساس برای مادران است. دورانی پر از درد های روحی و جسمی که مادر به تنهایی آن ها را متحمل می شود. از این رو همراهی و همدلی با مادر بسیار مسئله مهمی است و در غیر اینصورت ممکن است فرد به افسردگی بعد از زایمان مبتلا شود. بنابراین اگرچه وسایل ساک نوزاد در بیمارستان مهم است اما پرداختن به سلامت مادر نیز بسیار حیاتی است.

سخن آخر

در نهایت اگر تصمیم گرفته اید کودکی را به دنیا بیاورید پیش از آن قدری تامل کنید. برای آینده خود و کودکتان برنامه ریزی کنید و همه چیز را در نظر بگیرید. هر گونه سهل انگاری می تواند باعث اسیب روحی به کودک شما شود و آینده وی را به خطر اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *