سرجی فیکس یا ناف بند نوزادی چیست ؟ + معرفی خصوصیات آن

ناف بند نوزادی

ناف بند نوزادی چیست؟ درواقع ناف بند یا سرجی فیکس نوزاد یکی از محصولاتی است که امروزه به منظور بهبود کیفیت زندگی ما تولید شده است. و راه خود را به بازار تجهیزات پزشکی باز کرده است. این وسیله به نوعی جایگزین بانداژ محسوب می شود. به طوری که می توان از آن برای محافظت از زخم های بخش های مختلف بدن استفاده کرد و پانسمان را بر روی زخم ثابت نگه داشت. درواقع هدف اصلی تولید این محصول فیکس نگه داشتن پانسمان است. برای نوزادان نیز این وسیله می تواند بدون اینکه به زخم ناف نوزاد فشاری وارد کند بانداژ را محکم سر جای خود نگهدارد. از این رو مادران جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند می توانند از این وسیله برای راحتی خود و نوزادشان استفاده نمایند. چنانچه از نحوه عملکرد آن آشنایی ندارید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

خصوصیات ناف بند نوازدی

حال که تا حدودی دانستیم ناف بند نوزادی چیست؟ در این بخش به برخی از خصوصیات این محصول اشاره میکنیم:

  • برای پانسمان کردن ناف نوزاد میتوان از این محصول استفاده کرد.
  • از آنجایی که در طراحی آن از شکل تور الهام گرفته است، بنابراین پوست میتواند به راحتی نفس بکشد و دچار زخم و قارچ و غیره نشود.
  • این وسیله میتواند روند بهبود زخم را سرعت ببخشد.
  • جنس کاملا نرم و قابل انعطافی دارد.
  • امکان شست و شوی این محصول وجود دارد.
  • این محصول کاملا ضدآلرژی است.
  • الیاف آن از جنس پلی اورتان و پلی آمید است.
  • این وسیله از تعریق محل زخم جلوگیری میکند.

بله همانطور که مشخص است این محصول می تواند وسیله کاملا کاربردی برای نوزادان و حتی افراد بزرگسال باشد.

 

ناف بند نوزادی چیست؟

در این بخش به شکل کامل تری توضیح خواهیم داد که ناف بند نوزادی چیست؟ ناف بند یا سرجی فیکس نوازد وسیله ای است که میتوان به کمک آن پانسمان ناف نوزاد را در جای خود نگهداشت. این وسیله دارای ساختاری توری شکل بوده که امکان عبور هوا را آسان میکند. همین حرکت هوا در محل زخم به مروز زمان موجب بهبود هر چه سریع تر آن میشود. الیافی که در ساختار این وسیله به کار برده شده است به هیچ عنوان آلرژی زا نیستند. بنابراین از نظر آسیب و ایجاد آلرژی در نوزاد کاملا ایمن است. این وسیله توری مشبک میتواند پانسمان محل زخم ناف نوزاد را در جای خود فیکس نگهدارد. البته در شرایطی که برای افراد بزرگسال شکستگی یا زخم عمیق ایجاد شود میتوانند از این وسیله کاربردی به منظور ثابت نگه داشتن پانسمان استفاده نمایند.

 

 

انواع سرجی فیکس یا ناف بند

تا اینجا ی مقاله به طور کامل توضیح دادیم که ناف بند نوزادی چیست؟ در این بخش به انواع سرجی فیکس یا همان ناف بند میپردازیم:

۱_ناف بند نوزادی یا سرجی فیکس

۲_سرجی اسلیپ بانوان

۳_باند فیکس سر و باند فیکس رولی

 

درواقع می توان گفت سرجی فیکس ها به نوعی گردبافت های کشی هستند که برای پانسمان های مختلف برای بیماران در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای افرادی که دچار سوختگی در نواحی مختلف شده اند، یا افرادی که دچار شکستگی سر شده اند و نوزادان از انواع مختلفی از سرجی فیکس ها استفاده میشود. این محصول نوعی نگهدارنده پانسمان محسوب می شود و می تواند بدون ایجاد هیچ گونه فشار و آسیبی پانسمان را در سر جای مخصوص به خود نگهدارد. اما ممکن است سوال شود که چسب نیز می تواند پانسمان را در سر جای خود فیکس نگه دارد. اما مسئله این است که در قسمت هایی نظیر سر که حاوی مقدار زیادی مو است استفاده از چسب کار عاقلانه ای نیست و گاها غیر ممکن است. در واقع سرجی فیکس آمده است تا این قبیل مشکلات را به راحتی حل کند. جالب است بدانید در طول درمان بیمار، استفاده از یک سرجی فیکس کافی است. پس حتی این وسیله از صرف هزینه و وقت ما نیز جلوگیری میکند.

 

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین زیرانداز کودک + کاربرد و مزایا

انواع ناف بند نوزادی

 

نحوه استفاده از ناف بند نوزادی

نحوه استفاده از ناف بند نوزادی چیست؟ در اکثر بیمارستان ها در بخش زایشگاه یک پک مخصوص زایمان را برای هر مادر آماده می کنند. در این پک ناف بند مخصوص نوزاد و سرجی فیکس مخصوص مادر قرار گرفته شده است. پس از آنکه نوزاد متولد شد و بند ناف بریده شد، به وسیله گیره مخصوص ناف را محکم می کنند و روی آن را پانسمان می گذارند. سپس به منظور جلوگیری از افتادن یا جا به جایی پانسمان، از ناف بند استفاده می شود. این وسیله تقریبا به مدت ۲ هفته با نوزاد می ماند و بعد از هر تعویض پانسمان مجددا سر جای خود قرار می گیرد. از آنجایی که پوست نوزاد بسیار نرم و لطیف است استفاده از چسب می تواند باعث آسیب به آن شود. از طرفی ناف بند کمترین فشار را به شکم و ناف نوزاد وارد می کند. پس می توان نتیجه گرفت در این شرایط این وسیله می تواند بهترین انتخاب باشد.

 

سرجی فیکس برای بانوان

مادران باردار پس از زایمان تا چند روز دچار خونریزی هستند. از این رو لازم است تا چند روزی که در بیمارستان هستند به منظور نگهداری از پد بهداشتی از سرجی فیکس بانوان استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که همه خانم ها در دوران پریود میتوانند از این وسیله استفاده نمایند و علت نام گذاری این محصول به سرجی فیکس بانوان به همین دلیل است. همانطور که مشاهده میکنید سرجی فیکس یک وسیله همه فن حریف است که بسیاری از مشکلات درمانی را حل کرده است. از هر لحاظ به صرفه و اقتصادی بوده و میتواند به ما در مسیر درمان کمک بسیار زیادی داشته باشد.

 

سخن آخر

امیدواریم تا اینجا به طور کامل متوجه شده باشید که ناف بند نوزادی چیست؟ ما سعی کردیم این موضوع را به زبانی ساده و روان برای شما عزیزان بیان کنیم. به هرحال با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی امکانات زیادی در جهت بهبود وضعیت ما تولید می شوند. بنابراین استفاده از این امکانات خالی از لطف نیست چه بسا کیفیت زندگی مان به مراتب بالاتر از قبل میرود . این محصول را شما می توانید از سایت بهنام طب ایرانیان با بالاترین کیفیت تهیه کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *