ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی + معرفی انواع دستکش پزشکی

ویژگی کارخانه تولید دستکش پزشکی

کارخانه تولید دستکش پزشکی

ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی چیست؟ تولید محصولاتی که با نظام سلامت و بهداشت انسان مرتبط هستند، امری بسیار سخت است. چراکه این محصولات به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با جان انسان سروکار دارند. درواقع برای تولید آن‌ها باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا اتفاق ناگواری رخ ندهد. یکی از این محصولات، دستکش پزشکی است که کاربردهای بسیاری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دارد. کارخانه تولید دستکش پزشکی، نقش بسزایی در کیفیت نهایی این محصولات دارد و درهر مکانی نمی‌توان این وظیفه خطیر را انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما مخاطبین محترم وب‌سایت بهنام طب ایرانیان را با ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی آشنا نماییم، پس همچنان با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • دستکش پزشکی چیست؟
  • انواع دسکتش‌های یکبار مصرف پزشکی
  • ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی
  • نتیجه گیری

دستکش پزشکی چیست؟ 

یکی از لوازم و تجهیزات بسیار مهم در رعایت بهداشت پزشکان، دستکش یکبار مصرف پزشکی است. این محصول یکبار مصرف پزشکی دارای تنوع بسیار بالایی است که هرکدام از انواع آن‌ها کاربرد مخصوص خودشان را دارند. درواقع می‌توان از این دستکش‌ های پزشکی متنوع متناسب با کاربردی که دارند، استفاده کرد.

انواع دستکش‌های یکبار مصرف پزشکی

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد این محصولات پزشکی دارای تنوع زیادی هستند که از هرکدام از این دستکش‌ ها متناسب با کاربردی که دارند، استفاده می‌شود. در ادامه مقاله ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی شما را با انواع دستکش‌ های پزشکی آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 دستکش پزشکی

دستکش پزشکی لاتکس

یکی از پرکاربردترین دستکش‌های پزشکی است که از جنس پلاستیک طبیعی تولید می‌شود. معمولاً این دستکش در کارهای صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستکش لاتکس به نسبت دیگر دسکتش‌های پزشکی یکبار مصرف بسیار راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر بوده که همین عامل باعث کاربرد وسیع این دستکش شده است. معمولاً دستکش لاتکسدر دو نوع پودری و بدون پودر در بازار عرضه می‌شود که نوع پودری آن به‌دلیل ایجاد حساسیت بیشتر، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستکش پزشکی نیتریل

یکی از مشهورترین دسکتش‌های پزشکی، دستکش نیتریل است. این نوع دستکش از پلاستیک مصنوعی ساخته شده که برخلاف دستکش لاتکس، هیچ نوع حساسیت پوستی برای فرد به وجود نمی‌آورد.

دستکش پزشکی وینیل

یکی از دسکتش‌های ارزان قیمت در اماکن نظافتی و آزمایشگاهی، دستکش وینیل است. این دستکش از ماده پلیمری پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده، که این ماده به نسبت دیگر مواد به کار رفته در انواع دسکتش‌های پزشکی از مقاومت و طول عمر کمتری برخوردار است.

دستکش پزشکی یکبار مصرف نایلونی

یکی از ارزان‌ترین دسکتش‌های پزشکی یکبار مصرف در مراکز بهداشتی، دستکش نایلونی است. این نوع دستکش در دو نوع نازک تا ضخیم تولید می‌شوند و در مصارف بهداشتی و در کارهای عادی پزشکی کاربرد زیادی دارند.

دستکش پزشکی جراحی

یکی از مهم‌ترین ابزارآلات در عمل‌های جراحی، دستکش جراحی است. این دستکش، از جمله دسکتش‌ های پزشکی یکبار مصرف استریلی هستند که معمولاً با اندازه دقیق و حساسیت لمسی بیشتری تولید می‌شوند.

دستکش ارتوپدی

یکی از انواع دستکش‌ های پزشکی یکبار مصرف با کارکرد بسیار خاص، دستکش ارتوپدی است. این نوع از دستکش‌ ها از چند لایه تشکیل شده‌اند که از ضخامت بالایی برخوردار هستند. دستکش ارتوپدی به‌ دلیل ساختاری که دارد، اغلب از آن در عمل‌های جراحی ارتوپدی استفاده می‌شود.

 

دستکش پزشکی ضد HIV

درواقع یکی از خاص‌ترین و جدیدترین دستکش‌  های پزشکی یکبار مصرف ، دستکش ضد ایدز است. از این دستکش همانطور که از نامش مشخص است معمولاً جهت پیشگیری و محافظت افراد در برابر ایدز در مراکز درمانی مرتبط با این بیماری علی الخصوص آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی : کاربرد دستکش یکبار مصرف پزشکی چیست؟ + انواع دستکش پزشکی

بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی

 

ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی

با توجه به نکات عنوان شده در مطالب بالا کیفیت دستکش با کارخانه تولید آن ارتباطی مستقیم دارد. چراکه کیفیت تولید و رعایت استاندارهای جهانی در تولید یک دستکش پزشکی خوب نقش بسزایی خواهد داشت. لذا شناخت از ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی برای کاربران این نوع از دستکش‌ ها باید در اولویت باشد.

در کشور ایران کارخانجات مختلف معتبری هستند که به تولید دستکش پزشکی مبادرت دارند. هم‌چنین در ایران به‌ دلیل تقاضای بالا این محصولات تنها به برند های ایرانی ختم نمی‌شود و به‌ همین خاطر کارخانجات داخلی در واردات برند های خارجی این محصول هم مشغول هستند.

در دهه 1990 دستکش نیتریل به عنوان یک جایگزین مهم برای دستکش لاتکس مطرح شد. این درحالی‌ بود که دستکش‌های نیتریل یک‌ بار مصرف، به اندازه همتایان لاتکس خود، انعطاف‌ پذیر نبودند امّا به‌ طور یقین در برابر مواد شیمیایی بادوام‌تر و مقاوم‌تر هستند. به موجب این امر، دستکش‌ها لاتکس برای افرادی که مجبورند با مواد شیمیایی خطرناک و خورنده کار کند، انتخابی بسیار مناسب محسوب می‌شوند. هم‌چنین آن‌ها برای اکثر محیط‌های پزشکی کاملاً مناسب‌ هستند و خطر واکنش آلرژیک به لاتکس را تا حد زیادی از بین می‌برند.

در کشور ایران هم کارخانه تولید دستکش نیتریل وجود دارد. این کارخانه به‌خوبی بازار داخلی را تغذیه می‌نماید و صادرات وسیعی که به کشورهای اطراف دارد. این بدان معناست که علاوه بر بازار ایران محصول دستکش نیتریل کشورهای همسایه را نیز تأمین می‌کند.

از ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی باید به بهبود فرمولاسیون مواد محصولات خود اشاره کرد تا دستکش را برای کاربران نرم‌تر و کشسان‌تر کند. جدیدترین نو‌آوری کارخانه تولید دستکش پزشکی در تولید محصولات خود باید شامل فرمولاسیون‌های بدون شتاب دهنده باشد تا خطر ابتلا به درماتیت تماسی را کاهش دهد.

کارخانجات تولید دستکش پزشکی باتوجه به گستردگی انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها همواره باید خط تولید خود را به روز نگه دارد. چراکه با این کار در مواقع بحرانی مانند شرایط کرونا بتواند به کاربران خود به موقع خدمت رسانی نماید.

از دیگر ویژگی‌های بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی باید به رعایت کامل نکات بهداشتی در حین تولید اشاره کرد. زیرا رعایت این نکته باتوجه به محصول تولیدیشان باید در اولویت قرار گیرد.

 

نتیجه گیری

به‌طور کلی غیر از مبحث برند دستکش یکبار مصرف پزشکی، کارخانه‌ای که این محصولات در آن تولید می‌شوند در اولویت قرار دارد. باتوجه به حساسیت این محصولات به دلیل کاربردی که دارند، رعایت یک سری الزامات بهداشت در خط تولید آنها بسیار حائز اهمیت است. چراکه هرچه دستکس پزشکی از کیفت خوبی برخوردار باشد امّا استاندارهای بهداشت جهانی در خط تولید آن رعایت نشده باشد، کاربران این محصولات را به مخاطره می‌اندازد.

امید است مقاله ویژگی بهترین کارخانه تولید دستکش پزشکی مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت بهنام طب  به اشترک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *