آیا استفاده از ماسک سه لایه پزشکی می تواند در جلوگیری از انتقال بیماری موثر باشد؟

استفاده از ماسک سه لایه

استفاده از ماسک سه لایه پزشکی آن هم در شرایط خاص، میتواند از انتقال و بروز بیماری های ویروسی جلوگیری کند. گاهی برخی شرایط سبب میشوند که افراد مجبور باشند از ماسک استفاده کنند. آلودگی ها، بیمارستان ها، انتشار بیماری های ویروسی مختلف، نظیر کرونا و غیره تماما عواملی هستند که ما را ملزم به استفاده از ماسک میکنند. ماسک ها این امکان را به ما میدهند تا در شرایط ویژه دچار بیماری نشویم و به کمک این روش ساده از درگیری با بیماری جلوگیر کنیم. اکثر ما در اپیدمی کرونا، با خواص استفاده از ماسک آشنا شدیم. ماسک ها سه لایه و سایر ماسک های موجود در بازار در آن روزها، به کمک ما آمدند تا از مرگ و میر و بیمار شدن بسیاری از افراد در سرتاسر جهان، جلوگیری شود. پس بدون شک، ماسک ها یک وسیله کاربردی و مهم بوده که استفاده از در شرایط خاص الزامی است.در این مقاله بهنام طب ایرانیان، با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایای ماسک سه لایه آشنا شویم.

 

ماسک سه لایه پزشکی

حال که میخواهیم به اهمیت استفاده از ماسک سه لایه پزشکی بپردازیم لازم است بدانیم این وسیله چه ویژگی هایی دارد. این ماسک های سه لایه میتوانند، جز کاربردی ترین فیلتر ها برای محافظت از ما در مقابل ویروس ها باشند. نام دیگر این ماسک ها، ماسک سه لایه مدیکال بوده که به شکل مستطیلی طراحی میشود. دو کش در طرفین ماسک تعبیه میشود تا به دور گوش حلقه شود. لازم به ذکر است که ابعاد ماسک های سه لایه موجود در بازار 10 در10 یا 17 در 17 است. دو لایه خارجی ماسک های لایه از جنس اسپان باند بوده که دارای گرماژ 20 است. لایه داخلی ماسک، از نوعی کاغذ فیلتر ساخته شده است که نقش اصلی را در برابر ویروس ها ایفا میکند. اما برای آنکه بیشترین نتیجه را از استفاده ماسک بگیریم لازم است یک سری نکات مهم را رعایت کنیم که در ادامه بدان میپردازیم.

 

کابرد ماسک های سه لایه پزشکی

استفاده از ماسک سه لایه پزشکی در ارگان های مختلفی صورت میگرید. بیمارستان ها، مراکز درمانی مختلف، کلینیک ها، مراکز بهداشت، مراکز لیزر، آرایشگاه ها، کارخانه ها و غیره تماما مراکزی هستند که استفاده ازماسک در آن الزامی است. افرادی که در خانه یا بیمارستان از یک بیمار پرستاری میکنند یا افرادی که در مقابل آلودگی هوا ضعیف هستند (بیماران قلبی و ریوی و کودکان) ملزم به استفاده از ماسک میباشند. اما اسفاده از ماسک به تنهایی نمیتواند ضامن سلامتی ما باشد. استفاده از وسیله ای دارای قواعد و قانون های مخصوص به خود است که البته ماسک هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر میخواهید بیشتری نتیجه را در حین استفاده از ماسک بگیرید ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

اهمیت ماسک سه لایه

 

 

نحوه استفاده از ماسک سه لایه پزشکی

نحوه استفاده از ماسک سه لایه پزشکی، بسیار مهم و حائز اهمیت است. درواقع زمان مفید استفاده از ماسک های سه لایه تنها 2 ساعت است. یعنی چنانچه بیشتر از این زمان از ماسک استفاده کنید عملا کار بیهوده ای را انجام دهید. نکته دیگری که باید بدان توجه کنید آن است که، ماسک های سه لایه یکبار مصرف هستند. یعنی شما نمیتوانید بیش از یک بار از آن استفاده کنید. نکته سوم آن است که ماسک های سه لایه غیرقابل شست شو هستند و شما نمیتوانید پس از شست و شو مجددا از آن استفاده کنید. نکته چهارم آن است که چنانچه ماسک شما، به هر دلیل دلیلی اعم از بارش باران و غیره خیس شد باید فورا آن را تعویض کنید. تمامی این نکات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند چه بسا افراد زیادی در دوران اپیدمی کرونا به دلیل رعایت نکردن نکات فوق با وجود داشتن ماسک بیمار شدند و حتی جان خود را از دست دادند.

 

نحوه عملکرد ماسک های سه لایه

شما میتوانید با استفاده از ماسک سه لایه پزشکی از ابتلا خود و دیگران به بیماری های ویروسی مختلف جلوگیری کنید. نکته ای که حائز اهمیت است آن است که چنانچه از یک فرد بیمار پرستاری میکنید لازم است هر دوی شما از ماسک استفاده کنید. به همین دلیل هم بود که، در دوران کرونا پزشکان توصیه میکردند که همه افراد اعم از سالم و بیمار از ماسک استفاده کنند. این ماسک ها کمک میکنند فرد از استنشاق انواع مختلفی از باکتری ها و ویروس ها در امان باشد. این ماسک ها نسبت به سایر ماسک ها سبک تر و راحت تر بوده و افراد به راحتی میتوانند تنفس کنند. بنابراین حتی کودکان و بیماران قلبی و ریوی میتوانند، به راحتی از آن استفاده نمایند. شهرهای بزرگی چون تهران همواره مستعد آلودگی هوا هستند. بنابراین پزشکان همواره توصیه میکنند که، افراد به طور روزمره از ماسک استفاده نمایند.

 

ویژگی ماسک های سه لایه پزشکی

در این بخش از مقاله به مزیت استفاده از ماسک سه لایه پزشکی میپردازیم پس اگر میخواهید علت محبویت این ماسک ها را بدانید مطالب را از دست ندهید:

  • ماسک های سه لایه پزشکی مقاومت خوبی در برابر انواع ویروس ها و باکتری ها دارند و از ما در مقابل آن محافظت میکنند.
  • ماسک های سه لایه بسیار ارزان قیمت هستند و همه افراد میتوانند، به راحتی این محصول را در تعداد زیاد تهیه نمایند.
  • ماسک های سه لایه از در دسترس ترین محصولات پزشکی هستند و در تمامی داروخانه ها و حتی سوپرمارکت ها موجود هستند.
  • این نوع ماسک، در انواع و مدل ها و طرح و رنگ های مختلفی تولید و به دست مشتریان میرسند.

 

نحوه سفارش ماسک های سه لایه پزشکی

حال که با اهمیت استفاده از ماسک سه لایه پزشکی آشنا شدیم در اینجا به نحوه سفارش این محصول میپردازیم. پس از انتشار کرونا و درگیر شدن کل جهان به این ویروس خطرناک، سرعت تولید ماسک های سه لایه به شکل چشم گیری افزایش یافت. در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان ازدستگاه های مدرن و سریع برای تولید این نوع ماسک استفاده میشود. بنابراین مشتریان میتوانند تعداد عمده این ماسک ها را از تولید کنندگان درخواست کنند و یا به صورت اینترنتی از وب سایت های معتبر خرید نمایند. ماسک ها در تعداد خرد و عمده در کمترین زمان به دست مشتریان خواهد رسید.

 

سخن آخر

امید است از مطالب این مقاله بهره کافی را برده باشید و از آن در جهت رفع نیاز ها خود استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *