هر آنچه که باید در مورد کاربرد ماسک سه لایه پزشکی بدانید!

کاربرد ماسک سه لایه پزشکی

ماسک سه لایه پزشکی صورت:

ماسک‌های صورت از مسیرهای تنفسی شما در برابر عوامل عفونی محافظت می‌کنند و همچنین در صورت ابتلا به عفونت از اطرافیانتان محافظت می‌کنند. ماسک های صورت بخش مهمی از تجهیزات حفاظت فردی محسوب می شوند، زیرا به کاهش انتقال بیماری کمک می کنند. اگر فردی آلوده باشد و علائم COVID-19 یا سرماخوردگی را نشان دهد، قطرات تنفسی که به ناچار هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن پخش می‌شوند، در نهایت توسط یک فرد سالم در هوا، روی اشیا یا سطوح استنشاق می‌شوند. یک فرد سالم با هوا، اشیاء، سطوح آلوده تماس پیدا می کند و مسیرهای تنفسی خود را لمس می کند و به این ترتیب او نیز آلوده می شود.

این محصول مانند کاور کفش یک وسیله برای جلوگیری از انتقال بیماری است .

نحوه ساخت ماسک صورت 3 لایه پزشکی:

کاربرد ماسک سه لایه پزشکی یکبار مصرف در یک مرکز دارویی با کیفیت بالا و با رعایت استانداردهای سختگیرانه بین المللی ساخته می شوند. ما از باکیفیت ترین مواد در دسترس استفاده می کنیم و تست های کیفی دقیقی را بر روی مواد اولیه و ماسک های صورت تمام شده انجام می دهیم.

 

مواد استفاده شده در ساخت ماسک سه لایه:

ما از بهترین مواد اولیه ای که می توانیم برای ساخت ماسک های سه لایه یکبار مصرف خود استفاده می کنیم. آنها دارای یک لایه داخلی و خارجی از پلی پروپیلن باند چرخشی و یک لایه فیلتر میانی ساخته شده از پلی پروپیلن مذاب هستند. این مواد استاندارد صنعتی برای ماسک های سه لایه یکبار مصرف هستند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مطمئن شویم که فقط از بالاترین کیفیت استفاده می کنیم.

 

ساخت و ساز ماسک سه لایه:

ماسک صورت سه لایه یکبار مصرف از سه لایه ساخته شده است: یک لایه بیرونی که در معرض محیط قرار دارد، یک لایه میانی که بیشترین فیلتر را انجام می دهد، و یک لایه سوم در برابر صورت شما. هر لایه از پلی پروپیلن با کیفیت بالا از یکی از بزرگترین تامین کنندگان این مواد در جهان ساخته شده است. آنها با هم کار می کنند تا تعادل فیلتراسیون و تنفس را فراهم کنند.

 

 

تاثیرگذاری بیشتر ماسک ها

برای موثر بودن ماسک ها باید بینی، دهان و چانه را بپوشانند و با حلقه ها با گره های الاستیک محکم شوند.

 

کارایی لایه ها:

لایه میانی پلی پروپیلن ذرات معلق در هوا را فیلتر می کند

لایه داخلی جاذب آب برای کاهش تجمع رطوبت

لایه بیرونی ضد آب برای جلوگیری از استنشاق قطرات بزرگ مایع

 

میزان فیلتر آلاینده ها

ماسک های پزشکی ما به طور موثری در برابر نفوذ باکتری ها با حداقل 95% مقاومت می کنند. بنابراین، با دانستن اینکه 95 تا 99.9 درصد از استنشاق آلاینده های موجود در هوا محافظت می کنید ، میتوانید با اطمینان خاطر بیشتر به کار خود ادامه دهید.اندازه این ماسک ها 17.5 در 9.5 سانتی متر بوده  و در اغلب مواقع در رنگ های آبی و سفید عرضه میشود . مواد استفاده شده در ماسک سه لایه پزشکی پلی پروپیلن، پارچه نبافته میباشد که مقاومت بالایی در برابر آلاینده ها دارد.این ماسک ها در برابر پاشش آب مقاوم بوده و لایه بیرونی آن ضد آب میباشد . برای راحتی استفاده از این محصول از مواد نرم استفاده شده است.

 

مشخصات کلی ماسک صورت پزشکی 3 لایه:

اندازه: 17.5 در 9.5 سانتی متر

رنگ: غالبا آبی و سفید

مواد: پلی پروپیلن، پارچه نبافته

مقاوم در برابر پاشش آویژگی های راحتی

مقاومت تنفسی < 29.4 Pa/cm2

مواد نرم استفاده از ماسک را راحت تر می کند

یک لایه داخلی غیر تحریک کننده

 

قابلیت تنفس بالا ماسک های سه لایه:

ترکیبی از مواد نرم و سبک وزن و مقاومت نسبتاً کم در ابن ماسک ها ,باعث تنفس بیشتر می شود. این همچنین به این معنی است که پارچه جاذب تر است که باعث کاهش تجمع رطوبت می شود.

 

مطلب پیشنهادی : ماسک سه لایه پزشکی چیست و از چه موادی ساخته می‌شود؟

 

 ماسک سه لایه پزشکی

محیط های استفاده ماسک سه لایه جراحی

آزمایشگاه‌ها
دندان پزشکی‌ها
بیمارستان‌ها
مراکز درمانی
اتاق جراحی
مکان‌های عمومی جهت جلوگیری از ابتلا یا انتقال بیماری‌های تنفسی

میزان جلوگیری ماسک های سه لایه از انتقال بیماری؟

این ماسک ها از انتقال 90 درصد ویروس  و 80 درصد باکتری ها جلوگیری میکنند . ماسک‌های جراحی تا ۸۰ درصد مانع از ورود ریزگردها، ریز ذرات معلق در هوا و گرد و خاک به سیستم تنفسی می‌شوند.باید حتما توجه داشت که ماسک های پزشکی فقط برای یک بار استفاده میشوند زیرا باکتری و ویروس می‌تواند در بافت داخلی ماسک باقی بماند. بنابراین بعد از هر بار استفاده باید آنها را دور انداخت.ماسک های پزشکی را نباید بعد از استفاده کردن در سطح شهر یا خیابان رها کرد زیرا میتواند باعث انتقال بیماری شود بلکه بعد از هر بار مصرف باید در سطل زباله بهداشتی دفع شوند.ماسک های جراحی قابل شستشو و استفاده مجدد نیستند.تصور اینکه با شستشوی ماسک های یک بار مصرف می توان مجددا از آن استفاده کرد کاملا اشتباه است زیرا خیس شدن ترکیبات این ماسک‌ها را از بین برده و باعث می‌شود کارایی سابق خود را نداشته باشند. باید توجه داشت که عمر استفاده از این ماسک ها تنها یک روز است.

 

استفاده از ماسک سه لایه در جراحی

استفاده پزشکان و جراحان از ماسک های سه لایه پزشکی حین جراحی بسیار حایز اهمیت است. از آنجایی که در عمل جراحی قسمتی از بدن باز میشود پس به شدت در معرض خطر باکتری ها و ویروس ها است. جراحان با استفاده از این ماسک ها میتوانند باکتری ها و ویروس هایی که ممکن است از طریق تنفس شان به بیمار منتقل کنند را به حداقل ترین حالت ممکن برسانند.

 

نکات استفاده از ماسک های پزشکی در حین جراحی

هنگام ورود به اتاق عمل و شروع جراحی، در صورت باز شدن پک‌های وسایل جراحی استریل شده باید از ماسک‌های جراحی ویژه استفاده کرد.در تمام طول مدت جراحی باید از ماسک استفاده شود.هر فردی که قصد ورود به اتاق عمل را دارد، باید گان مخصوص جراحی، دستکش و ماسک سه لایه استفاده کنید.در صورت خیس شدن یا آلوده شدن ماسک، باید آن را تعویض کنید.ماسک جراحی را نباید از گردن آویزان نمود و یا در جیب گذاشت و دوباره استفاده نمود.در موارد احتمال بیماری سل بایستی از ماسک‌های با کارایی بالا استفاده گردد.می توانید ماسک پزشکی را از شرکت بهنام طب ایرانیان تهیه کنید.

خرید ماسک سه لایه پزشکی 

در سایت بهنام طب میتوانید  ماسک سه لایه پزشکی با بهترین کیفیت را به صورت عمده و تعداد زیاد سفارش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *