طرز تهیه دستکش یکبار مصرف +ویژگی خط تولید دستکش یکبار مصرف

طرز تهیه دستکش یکبار مصرف

بدیهی است که طرز تهیه دستکش یکبار مصرف یک فرآیند کاملا تخصصی است. دستکش های یکبار مصرف دارای کاربرد های بسیار زیادی هستند. به طوری که از این محصول در مصارف خانگی، آزمایشگاهی، آرایشگاه ها و غیره استفاده میشود. در بسیاری از شرایط که لازم است از پوست دستمان محافظت شود دستکش های یکبار مصرف به کمک ما می آیند. بنابراین میتوان گفت این محصول در عین سادگی کاربرد بسیار زیاد و اهمیت بالایی برای ما دارد. پس شاید لارم باشد قدری با فرآیند تولید این محصول کاربردی آشنا شویم. پس چنانچه به این موضوع علاقه مند هستید میتوانید تا انتهای مقاله در سایت بهنام طب ایرانیان با ما همراه باشید.

 

خط تولید دستکش یکبار مصرف

در این بخش از مقاله پیش از آنکه به مسئله طرز تهیه دستکش یکبار مصرف بپردازیم ابتدا میخواهیم با خط تولید این محصول آشنا شویم. درواقع دستگاهی که به کمک آن دستکش های نایلونی یکبار مصرف تولید میشوند، همان دستگاهی است که برای تولید صنایع تولیدی شیمیایی استفاده میشود. این دستگاه به ما این امکان را میدهد که در هر ساعت چیزی حدود ۱۵۰۰۰ دستکش تولید کنیم. بنابراین میتوان گفت هیچ محدودیتی در تولید دستکش های یکبار مصرف وجود ندارد. بنابراین تمامی مراکزی که به این محصول به طور عمده نیاز دارند میتوانند به راحتی این محصول را از تولید کننده ها تهیه نمایند. شرکت های تولیدی بسیار زیادی وجود دارند که دستکش یکبار مصرف تولید میکنند. اما در این میان برخی شرکت ها دستکش های با کیفیت تر تولید میکنند.

 

کاربرد دستکش یکبار مصرف

اهمیت طرز تهیه دستکش یکبار مصرف به اهمیت کاربرد این محصول مرتبط است. دستکش های یکبار مصرف در بیمارستان به منظور جلوگیری از انتشار بیماری مورد استفاده قرار میگیرد. تمامی کارهای خدماتی بیمارستان و بیماران نیز به کمک این وسیله صورت میگیرد. اما خب کاربرد این وسیله تنها به بیمارستان منتهی نمیشود. در آرایشگاه ها برای رنگ کردن موی مشتریان، اصلاح و غیره نیز از دستکش های یکبار مصرف استفاده میشود. در رستوران ها و غذا خوری ها نیز به منظور رعایت بهداشت از دستکش های یکبار مصرف استفاده میشود. این دستکش ها وسیله بسیار مناسبی برای جلوگیری از عبور آب، رنگ، باکتری ها و غیره است. از طرفی اگر از مواد اولیه مرغوب تهیه شده باشد به هیچ عنوان باعث بروز حساسیت نخواهد شد. لازم به ذکر است که این دستکش ها به صورت تک سایز و یک بار مصرف تولید و به دست مشتریان میرسد.

 

ویژگی خط تولید دستکش یکبار مصرف

یادگیری طرز تهیه دستکش یکبار مصرف به آگاهی از نحوه کار خط تولید این محصول بستگی دارد. یعنی لازم است بدانیم که این محصول توسط چه دستگاهی و چگونه تولید میشود. یک دستگاه بروز و مدرن قابلیت تولید دستکش را در سه توان مختلف 3000, 7000 و 15000 در ساعت دارد. این دستگاه مجهز به رول گیر، سیستم کنتدلPLC، کاتینگ، پرس حرارتی که حاوی کنترل گر دما و سیستم نمایشگر لمسی بوده و امکان کنترل سرعت در آن وجود دارد. همچنین یک دستگاه کاملا امروزی دارای کاور و سیستم کنترل هوشمند و درب های پلاکسی است. از طرفی اگر بخواهیم یک دستگاه طول عمری طولانی داشته باشد باید بدنه آن از جنس آلیاژ های مقاوم به خوردگی یاشد. همچنین این قبیل دستگاه ها به سیستم شمارش  مجهز هستند و کاملا تمام اتومات میباشند. این دستگاه ها دارای وزنی معادل ۵۰۰ کیلوگدم بوده و برق مصرفی آن ۲۲۰ ولت است. ابعاد این دستگاه ها ۲*۱*۱.۵ متر است.

 

طرز تهیه دستکش یکبار مصرف

در این بخش به طرز تهیه دستکش یکبار مصرف میپردازیم. طی فرآیند تولید دستکش های یکبار مصرف توسط دستگاه مخصوص، دو ورقه از جنس پلی اتیلن مایع با حرارت مشخص به یکدیگر چسبانده میشوند. دستکش های تولید شده معمولا بدون لاتکس و پودر هستند و همین امر خود از بروز آلرژی جلوگیری مکند. همین علت سبب شده است که در تولید مواد غذایی افراد معمولا از این دستکش ها استفاده میکنند. این دستکش ها در نهایت به کمک ماشین دوخت به یکدیگر متصل میشوند. گفتنی است که دستکش های یکبار مصرف دارای خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری فوق العاده ای هستند. برای ساخت این دستکش ها از رزین های مخصوص و طی فرآیند اکستروژن استفاده میشود.

 

تهیه عمده دستکش های یکبار مصرف برای چه مراکزی الزامی است؟

 

حال که با طرز تهیه دستکش یکبار مصرف پزشکی آشنا شدیم در اینجا به مراکزی میپردازیم که ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند.

 

  • دامداری ها یکی از کاندیداهایی هستند که ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف میباشند. لازم است این مراکز در حین کار با دام ها و دوشیدن شیر و غیره از دستکش یکبار مصرف استفاده نمایند.

 

  • در قصابی ها و مراکز توزیع گوشت افراد ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند.

 

  • رستوران ها، کافه ها و سایر مراکز توزیع غذا نیز به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار هرگونه میکروب و ویروس ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند.

 

  • بیمارستان ها از مراکز اصلی و مهمی هستند که افراد آن ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند.

 

  • آرایشگاه ها از جمله مراکز بسیار حساسی بوده که در آن افراد باید حین کار از دستکش های یکبار مصرف استفاده کنند.

 

  • مراکز لیزر: مراکز لیزر نیز به دلیل حساسیت بالای خدمات در آن ملزم به استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند.

 

  • در منازل نیز خانم های خانه دار در حین پخت غذا بهتر است از دستکش یکبار مصرف استفاده نمایند.

 

سخن آخر

امیدواریم تا اینجا به طور کامل با طرز تهیه دستکش یکبار مصرف و اهمیت کاربرد و استفاده از آن آشنا شده باشید. اما برای تهیه عمده این محصول میتوانید به وب سایت های معتبر و تولید کننده های اصلی و عمده مراجعه نمایید. قیمت مناسب این محصول نیز سبب شده است که تمامی مراکز ذکره بتوانند بدون هیچ مشکلی مقدار لازم دستکش را تهیه کنند و برای بالا بردن کیفیت کار و خدمات خود از آن استفاده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *