مواد سازنده کلاه آکاردئونی یک بار مصرف چیست؟ + معرفی ویژگی ها

مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف

کلاه آکاردئونی یک بارمصرف چیست؟

مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف : این کلاه یک‌بار مصرف محصولی بهداشتی است که در کارخانه‌های صنایع غذایی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در مقلات پیشین از وب‌سایت بهنام طب ایرانیان  به ماهیت کلاه آکاردئونی و موارد استفاده از آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا شما مخاطبین محترم رات با مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف آشنا نماییم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • کلاه آکاردئونی چیست؟
  • ویژگی‌های کلاه آکاردئونی یکبارمصرف
  • مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف
  • چرا باید از کلاه آکاردئونی یکبارمصرف استفاده نماییم؟
  • نتیجه گیری

 

کلاه آکاردئونی چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین اشاره شد، کلاه آکاردئونی یکی از لوازم یکبار مصرف پزشکی است که جهت رعایت بهداشت توسط عموم افراد در مراکز درمانی و بهداشتی، رستوران‌ها، صنایع غذایی ومواردی از این قیبل استفاده می‌شود. دلیل نام‌گذاری این کلاه به‌خاطر این است که از نظر ظاهری جنسی شبیه به آکاردئون دارند. این کلاه در وزنی سبک و کم حجم بوده که به‌راحتی قابل استفاده است. کلاه آکاردئونی از ریزش مو در حین انجام کار جلوگیری می‌کند و از خاصیت ضد آب برخوردار است. به موجب این امر از کلاه آکاردئونی یک بارمصرف در بیمارستان‌ها به‌وفور استفاده می‌نمایند.

یکی از لوازم کاربردی و ضروری استفاده از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف در رستوران‌ها و کارخانه‌های تولیدی خوراکی است که از ریزش موی کارکنان در مواد غذایی و محصولات به خوبی جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

ویژگی‌های کلاه آکاردئونی یکبار مصرف

  • استفاده از این کلاه از بروزآلرژی و حساسیت مانند قرمزی و خارش و کهیر در امکان چرب و شیمیایی جلوگیری می‌کند.
  • کلاه آکاردئونی در وزنی سبک طراحی شده است.
  • این کلاه ضد آب بوده و از دوام و مقامت بالا در مقابل رطوبت برخودار است.
  • با استفاده کلاه آکاردئونی یک بارمصرف می‌توان از انتقال و عبور رطوبت جلوگیری کرد.
  • این کلاه از بافت لطیفی برخوردار بوده که در حین کار استفاده از آن بسیار راحت است.
  • جهت افزایش ماندگاری روی سر در تولید این کلاه از کش استفاده می‌شود. این کش‌ها از دسته کش‌های رونده هستند.
  • برای تولید کلاه آکاردئونی یک بارمصرف از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که از گردش هوای مناسبی برخوردار باشند.
  • استفاده از کلاه آکاردئونی یک بارمصرف بسیار راحت است.
  • اغلب بسته بندی کلاه آکاردئونی یک بارمصرف به‌صورت صدتایی است.
  • جنس کلاه آکاردئونی پارچه‌هایی از نوع اسپان باند و ضدآب است.
  • لطافت این کلاه به‌خاطر بهره‌مندی از الیاف پرس شده است. این الیاف برای تولید کلاه‌های یکبار مصرف کاربرد دارند.
  • در صورت استفاده از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف در مدت زمان طولانی، با توجه به نازک بودن جنس پارچه، هرگز گرم شدن سر و تعرق بوجود نمی‌آید.

 

مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف

همانطور که در مطالب بالا اشاره شده از این کلاه یک‌بار مصرف در کارخانه‌های صنایع غذایی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی استفاده می‌شود. درواقع دلیل اصلی استفاده از این محصول جلوگیری از ریزش مو در محل تولید و کار بوده که این موضوع مهم و از دغدغه‌های امکانی است که رعایت بهداشت در آن ضرورت دارد.

کلاه آکاردئونی یک بارمصرف باتوجه به استفاده از پارچه اسپان محصولی بدون آلرژی هستند  که از مقاومت رطوبتی بالایی دارند. اغلب برای تولید این کلاه از پارچه منسوج نبافته اسپان 12 الی 17 گرم بسیار ظریف با قابلیت جریان هوا و عدم نفوذ پذیری آب یا تعریق استفاده می‌شود.

بسیاری از مردم شاید فکر کنند که این پارچه، قدیمی نیست و یکی از پارچه‌های جدید در صنعت نساجی است. امّا برخلاف آنچه تصور عموم، پارچه اسپان باند تقریباً یک قرن قدمت دارد. این پارچه نخستین‌بار در سال 1940 توسط یک شرکت آمریکایی جهت تولید فایبرگلاس تولید شد. بعداً، فرآیند تولید این نوع بافت به تدریج تغییر یافت و اسپان باند از ترکیبات پلیمری تولید گردید. که در کشور ما به‌دلیل وجود مواد اولیه پلیمری این صنعت در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

 

مطلب پیشنهادی : کاربرد کلاه آکاردئونی چیست؟ + آیا کلاه آکاردئونی بهتر از کلاه یکبار مصرف نایلونی است؟

 

مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف چیست

چرا باید از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف استفاده نماییم؟

همانطور که به این نکته واقفید بسیاری از بیماری‌ها و یا مسمومیت‌ها از راه‌هایی انتقال می‌یابند که در نوع خود عجیب هستند. یکی از این راه‌های انتقال از طریق موی انسان است. کلاه آکاردئونی به‌سادگی می‌تواند از این انتقال جلوگری به عمل آورد.

مشاغلی که به‌نوعی فعالیتشان با بهداشت فردی افراد جامعه گره خورده است، باید  موارد متعددی را در برای حفظ بهداشت رعایت نمایند. کلاه آکاردئونی با یک مکانیزم ساده و ارزان قادر است تا درصد بسیار زیادی از انتقال آلودگی جلوگیری نماید.

نکته حائز اهمیت دیگری که درباره کلاه آکاردئونی وجود دارد، یکبار مصرف بودن آن است. توجه داشته باشید که جهت رعایت مسائل بهداشتی از این مصول تنها برای یک بار استفاده نمایید. همچنین کلاه آکاردئونی یک بارمصرف قابلیت شست و شو ندارد و پس از یکبار استفاده نمودن از آن، باید کلاه را دور انداخت.

همچنین کلاه آکاردئونی به‌دلیل برخورداری از کش پهن و فیکس شدن راحت، مناسب استفاده عموم افراد است. پس چنانچه شما مدت زمان زیادی مجبور به استفاده از کلاه آکاردئونی یک بارمصرف باشید، هرگز احساس خستگی یا سنگینی نخواهید کرد. کلاه‌های آکاردئونی در وزنی سبک طراحی شده‌اند و هر کلاه چیزی در حدود 10 تا 12 گرم وزن دارد. همچنین ابعاد کلاه آکاردئونی در حالت جمع شده 18×2 سانتی‌متر و در طول کلاه در حالت کشیده 47 سانتی‌متر است.

 

نتیجه گیری

یکی از راهکار­ها، جهت جلوگیری از انتقال بیماری و آلودگی در محیط‌هایی مانند آشپزخانه صنعتی، بیمارستان‌ها، صنایع غذایی و دارویی ومواردی از این قبیل، استفاده از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف است. این کلاه یک بارمصرف به‌دلیل کاربرد زیاد در ایران، توسط شرکت‌های زیادی در انواع مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

در کل استفاده از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف با تواجه به کیفیت ساختی و موارد سازنده‌ای که در دارد در امکان مورد نیاز باعث جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها و ویروس‌ها می‌شود. خوشبختانه امروزه استفاده از این کلاه‌های یکبار مصرف در امکانی که رعایت بهداشت در آن ضرورت دارد به یک فرهنگ اجباری و عادتی الزامی مبدل شده است.

امید است مقاله مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفا پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخص خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *