آیا زیرانداز بیمار قابل شستشو می باشد؟ + نکات بهداشتی و مزایای آن

زیر انداز بهداشتی که به آن نیز دروشیت یا پد زیر انداز بیمار میگویند به محافظت از سطوح در برابر هر نوع مایعاتی کمک می‌کند. یکی از مزایای زیر انداز بیمار قابل شستشو این است که سبک نیز می‌باشد و شما را هنگام شستشو اذیت نمی‌کند. بسیاری از افراد که در خانه از عزیزان بیمار خود مراقبت می‌کنند به این زیر انداز بهداشتی و سایر لوازم دیگر نیز احتیاج دارند. این زیر انداز به همیاران بیمار کمک می‌کند تا لباس و ملحفه کمتری را بشویند.
زیر انداز بهداشتی معمولاً دارای یک لایه رویه نرم یک سطح میانی جاذب برای جذب مایعات و یک پشتی پلاستیکی ضد آب برای جلوگیری از  رطوبت دارد . زیر انداز بهداشتی را می‌توان روی زمین ، ملحفه ، صندلی چرخدار و یا صندلی ماشین استفاده کرد.
زیر اندازها شامل زیر انداز یکبار مصرف و زیر انداز دائمی می‌باشد.

۱‌. زیر انداز یکبار مصرف :
همانطور که از نامش نیز مشخص است قابل شستشو نمی‌باشد و هر زمان که کثیف شود باید آن را تعویض کنید. در طراحی این زیر انداز از پلیمر استفاده شده و پلیمر ها رطوبت را به خود جذب کرده و به شکل ژل در می‌آورند به همین دلیل لایه بالایی همیشه خشک می باشد و باعث می‌شود پوست بیمار خشک بماند و دچار بیماری‌های قارچی و یا زخم بستر نشود. زیر انداز بهداشتی یکبار مصرف به راحتی باز می‌شود و فوق العاده راحت است و اگر کثیف شود به راحتی می‌توان آن را از زیر بیمار جمع کرد و دور انداخت ، همچنین وزن سبکی دارد و به آسانی قابل جا به جایی می‌باشد.

۲ . زیر انداز دائمی :
این زیر انداز قابل شستشو می‌باشد و از نظر اقتصادی نیز به صرفه ‌تر است. زیر انداز دائمی را می توان به اندازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد زیر انداز یکبار مصرف استفاده کرد اما لازم است که آن را مدام شستشو دهید. این دروشیت دارای روکش ضد آب است که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند و برای محیط زیست مناسب است و آلودگی زیست محیطی را کم می‌کند.

کاربرد زیر انداز بهداشتی

۱ . محافظت از بی اختیاری ادراری کودک شما بر روی مبلمان ، تخت و …

۲ . مناسب برای افراد بیماری که دوست ندارند از پوشک و یا لوازم دیگر استفاده کنند.

۳ . استفاده در خانه‌های سالمندان یا شیرخوارگاه

۴ . تعویض پوشک کودکان

۵ . مراقبت‌ های روزانه و رسیدگی به زخم ها

۶ . هنگام تعویض لوله های تغذیه افراد بیمار

۷ . خانم ‌هایی که تازه زایمان کرده اند

۸ . برای نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه ، سگ و زیر قفس پرندگان

مزایای زیر انداز بیمار قابل شستشو

۱ . مناسب برای سفر

۲ . تمیز کردن راحت و سریع آن

۳ . قابل استفاده برای چند روز در صورتی که تمیز و خشک بماند

۴ . دارای مواد آنتی باکتریال

۵ .  ضد آلرژی و ضد تعریق

۶ . جلوگیری از زخم بستر

۷ . قابلیت جذب بالا

۸ . بافت نرم و لطیف و وزن سبک

۹ . مقاوم بودن در برابر خراش و یا هر نوع پارگی

نکات مهم برای خرید زیر انداز بهداشتی

۱ . قابلیت جذب :

زیر اندازهای بهداشتی طوری طراحی شدند که بتواند سطوح مختلف مایعات را جذب کرده و از رطوبت و خیسی به دیگر بخش‌ها جلوگیری کنند. شما باید زیر اندازی را انتخاب کنید که سطح مناسبی از محافظت را برای شما ایجاد کند. بیشتر زیر اندازهای بهداشتی بیمار دارای درجه جذب متفاوتی بین درجه جذب کم، متوسط و زیاد می‌باشد. پد های با سطح جذب کمتر معمولاً از نظر قیمت مناسب ‌تر می‌باشند. قابلیت جذب زیر انداز بستگی به نوع و تعداد لایه های زیرین و مقدار پلیمر جاذب آب دارد نه به اندازه ضخامت پد. هرچه یک پد حاوی پلیمر های بیشتری باشد جذب مایعات بیشتری خواهد داشت.

۲ . سایز :

سایز زیر اندازهای بهداشتی بیمار را باید مطابق با مکانی که در آن قرار می‌گیرد انتخاب کنید برای مثال یک پد ۶۰*۹۰ سانتی متر ممکن است برای محافظت از صندلی یا صندلی چرخدار استفاده شود، اما یک پد با ابعاد ۸۰*۱۸۰ سانتی‌ متر برای تخت خواب مناسب است. اگر بیمار قد بلند یا سنگین وزن باشد به یک پد بزرگ تر نیاز دارید.

نکته ی پایانی

از زیر اندازهای بهداشتی در بیمارستان ‌ها ، خانه‌های سالمندان یا در خانه استفاده می‌شود. یک نوع از این زیر اندازها قابل شستشو بوده و شما می‌توانید چندین بار از آن استفاده کنید، اما نوع دیگر از این زیر اندازها یکبار مصرف بوده و هنگام کثیف شدن باید آن را تعویض کنید. از مزایای زیر اندازهای بهداشتی می‌توان به ضد حساسیت، وزن سبک، قدرت جذب بالا و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *