ماسک سوپاپ دار چیست ؟ هر آنچه که باید از ماسک سوپاپ دار بدانید !

ماسک سوپاپ دار چیست

ماسک سوپاپ دار چیست؟

بدون شک میدانید که مردم در اکثر شهرهای بزرگ دنیا به خصوص تهران با مشکلاتی نظیر آلودگی ها، ریز گردها و غیره دست و پنجه نرم میکنند. این قبیل آلودگی ها برای افراد گروه پرخطر نظیر بیماران، افراد کهنسال و کودکان بسیار خطرناک است. از طرفی همین آلودگی ها به مرور زمان سلامتی افراد سالم و جوان تر را نیز تحت شعاع قرار میدهد و پس از مدتی فرد با مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی شدیدی رو به رو خواها شد. در همین راستا سازمتن بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که در این قبیل شهرها، شهروندان از ماسک های سوپاپ دار FFP2 و N95 استفاده کنند. این ماسک ها قادر هستند تا حد بسیار زیادی از ورود ذرات آلودا و معلق موجود در هوا به مجرای تنفسی جلوگیری کند. حال با همین مقدمه شما را به مطالعه اینکه ماسک سوپاپ دار چیست راهنمایی میکنیم. امید است از مطالب در راستای سلامت خود و خانوادتان استفاده نمایید.

 

ماسک پارچه ای چگونه عمل میکند؟

حال که تا حدودی دانستیم ماسک سوپاپ دار چیست؟ بهتر است قدری با عملکرد ماسک های پارچه ای نیز آشنا شویم. درواقع ماسک های پارچه ای نیز به خود قادر هستند تا حدی از ورود آلودگی ها به راه تنفسی جلوگیری کنند. بنابراین اگر فردی به ماسک هاس سوپاپ دار دسترسی نداشت میتواند از ماسک های پارچه ای که در دسترس هستند استفاده نماید. حتی ماسک های یکبار مصرف و ماسک سه لایه پزشکی نیز برای محافظت از سلامت ما میتوانند موثر باشند به شرطی که استاندارد استفاده از آن را جدی بگیرید. مثلا هر دوساعت یکبار ماسک را دور بیاندازید و از ماسک جدیدی استفاده نمایید. اما اگر درگیر بیماری شدیدی هستید و ورود کوچکترین ذره آلوده شما را دچار دردسر و یا تشدید بیماری میکند ادامه مطالب را مطالعه نمایید.

 

ماسک های فیلتر دار

در بخش بعدی به طور کامل خواهیم گفت که ماسک سوپاپ دار چیست؟ همانطور که گفته شد اگر چه ماسک های پارچه ای و یکبار مصرف گزینه بسیار مناسبی برای محافظت از ما هستند اما در شرایط خاص نمیتوان به آن ها اعتماد کرد. در همین راستا استفاده از ماسک های تنفسی FFP2 قادر است غلظت هوا را تا حدود ۱۰ برابر کاهش دهد. از طرفی میتواند از افراد در مقابل ذرات معلق و آلوده و همچنین ویروس هایی نظیر کرونا محافظت نماید.مواد اولیه ای که در ساخت ماسک های فیلتر دار استفاده میشود، الیاف مصنوعی هستند. این الیاف در چند لایه تولید میشوند که همین امر سبب مقاومت بالای این محصول در مقابل عبور ذرات معلق خواهد شد. جالب است فرد تنها میتواند از طریق سوپاپ موجود درروی ماسک تنفس نماید.

 

ماسک سوپاپ دار کربن وار FFP2 چیست؟

در این بخش به طور دقیق خواهیم گفت که ماسک سوپاپ دار چیست؟ ماس سوپاپ دار در ایران بو کلاس 8226 در ایران تولید میشود. این ماسک ها توسط تولید کننده های معتبر به صورت عمده و با قیمت مناسب به فروش میرسد. لازم به ذکر است که ماسک هاس سوپاپ دار با ماسک های N95 قدری متفاوت است. اما قیمت آن نسبت به ماسک تنفسی N95 پایین تر است. جالب است بدانید که تفاوت ماسک FFP2 و FFP3 تنها در تعداد لایه های کربن اکتیو آن است. پس هیچ گاه این ماسک ها را با یکدگیر اشتباه نگیرید و سعی کنید بر اساس نیازتان یک مدل درست را انتخاب کنید و برای حفظ سلامتتان از آن استفاده نمایید.

 

 

ماسك ffp2

 

موارد استفاده از ماسک های FFB2

اف اف بی ۲ ماسک سوپاپ دار چیست؟ FFB2 ماسک سوپاپ دار یک گزینه بسیار مناسب برای مقابله با آلودگی ها و ویروس های موجود در هوا است. از طرفی همین ماسک قادر است از مجرای تنفسی ما در محیط هاب مملو از ریزگرد ها و هوای بسیار آلوده محافظت نماید. الیافی که در تولید ماسک های FFB2 به کار میرود قادر است در مقابل گاز ها و بخارهای سمی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. فیلتراسیون این نوع ماسک ها باعث ایجاد هوای سالم تری برای تنفس میشود. اما دقت داشته باشید که از ماسک برای پوشاندن بیشتر بخش های صورتتان از جمله بینی و دهان استفاده نمایید. لازم به ذکر است که ماسک های FFP2 تحت لیسانس استاندارد کشورهای اروپایی است.

 

مدت زمان استفاده از ماسک سوپاپ دار چیست؟

شاید برایتان سوال شود که مدت زمان استفاده از ماسک سوپاپ دار چیست؟ گفتنی است کا ماسک های FFP2 یک بار مصرف هستند. بنابراین شما پس از هر بار استفاده دیگر مجاز نخواهید بود که از آن بروی روزها و دفعات دیگر استفاده نمایید. در همین راستا لازم است بدانید که ماسک های FFP2 دارای تاریخ انقضای ۴ روزه بوده و شما پس از ۴روز استفاده باید آن را دور بیاندازید. طبیعتا پس از گذشت تاریخ انقضای محصول، کارایی آن در مقابل ورود آلودگی ها، ریزگرد، سموم و غیره از بین خواهد رفت. پس لطفا سعی کنید برای حفظ سلامت خود حتما به تمامی این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

 

سخن آخر

در نهایت لازم است بدانید که در اروپا ماسک های تنفسی را بر اساس استاندارد درجه بندی میکنند. این درجع بندی شامل FFB1، FFB2 وFFB3 است. ماسک های FFB1 قادر هستند هوا را تا حدود ۸۰ درصد فیلتر کنند. ماسک های FFB2 قادر هستند آلودگی های موجود در هوا را تا ۹۴درصد تسویه کنند و اما ماسک های FFV3 میتوانند تا حدود ۹۹درصد هوا را فیلتر و پاکسازی نمایند. بنابراین بسته به میزان شدت بیماری افراد و بسته به نیاز هر فرد در داشتن هوایی تمیز یک کدام از این ماسک ها جهت محافظت فردی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. امید است این مقاله از بهنام طب ایرانیان برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *