با مهم ترین انواع لوازم یکبار مصرف بیمارستانی آشنا شوید + کاربرد هر کدام

لوزم یکبار مصرف بیمارستانی

لوازم یکبار مصرف بیمارستانی جزو پر مصرف ترین مواد مصرفی در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند. جالب است بدانید در سالهای اخیر ایران جز مهم ترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده لوازم پزشکی بوده است. از طرفی وارد کننده بزرگ ترین لوازم پزشکی چینی نیز محسوب میشود. لوازم پزشکی یکبار مصرف مانند دستکش یکبار مصرف پزشکی از جنس پلاستیک فشرده شده یا پلاستیک معمولی هستند که فروش آن ها به صورت عمده صورت میگیرد.

مراکزی که همواره مشتری ثابت این محصولات هستند: بیمارستان ها، درمانگاه ها، دندان پزشکی ها، کلینیک ها و مراکز لیزر و سایر مراکز. اگرچه در گذشته تمامی این خرید و فروش ها به صورت اینترنتی بوده است اما امروزه خریدها اکثرا آنلاین انجام میشوند. فروش آنلاین این امکان را به مشتریان میدهد که به طور مستقیم با تولید کننده محصول در ارتباط باشند و محصولات را به قیمت عمده خریداری نمایند. همچین فروش آنلاین سبب شده است که بتوان تمامی فروشگاه ها و مراکز فروش لوازم یکبارمصرف را از طریق وبسایت ها مشاهده کرد و خرید خود را به اتمام رسانید.

 

تولید کننده لوازم یکبار مصرف بیمارستانی

خرید مستقیم و بدون واسطه لوازم یکبار مصرف بیمارستانی از تولید کننده  سبب میشود که اولا سرعت خرید بالا رود، دوما هزینه نهایی محصولات بسیار مناسب باشد. از طرقس خرید محصولات بیمارستانی عموما به صورت عمده صورت میگیرد. خرید عمده نیز مزایای خاص خود را دارد. از مزایای مهم خرید عمده، قیمت بسیار مناسب محصولات است و این موضوع برای بیمارستان ها و مراکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. تولید کننده بسیار زیادی وجود دارند که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت میکنند. همه این تولید کننده مشتریان خاص خود را دارند و محصولاتشان خیلی زود خریداری و یا حتی پیش فروش میشود. اما در این میان فروشگاه های آنلاین نتیجه بهتری از این کسب و کار دریافت میکنند. چرا که این مراکز مشتریان ثابت و متغیری از سرتاسر کشور دارند بنابراین سود حاصله آن ها بسیار بیشتر خواهد بود.

 

انواع محصولات یکبار مصرف بیمارستانی

در این بخش از مقاله به معرفی انواع لوازم یکبار مصرف بیمارستانی میپردازیم:

  • انواع لباس و شلوار و کلاه یکبار مصرف . این محصولات برای بیماران و پزشکان قابل استفاده است‌. البته مدل و جنس آن ها متفاوت میباشد.
  • انواع ماسک سه لایه پزشکی و گان ها که برای بیماران و پزشکان و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.
  • روکش تحت و صندلی و انواع دستکش های یکبار مصرف که استفاده از آن ها در بیمارستان الزامی است.
  • سرنگ ها که استفاده از آن برای بیماران به شدت زیاد است.
  • ملافه بیماران
  • چسب ها و غیره

 

لوازم یکبارمصرف در آزمایشگاه ها

  • اپلیکاتور
  • لوله های مختلف آزمایشگاهی
  • انواع ظروف یکبارمصرف
  • میکروتیوپ

 

تمامی این محصولات به صورت مستمر و عمده در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی مورد استفاده قرار میگیرند. اگر چه لوازم یکبارمصرف برای محیط زیست مناسب نیستند اما مراکز درمانی برای حفظ سلامت انسان مجبور هستند که از این محصولات استفاده نمایند.

 

 

لوازم مصرفي پزشکی

 

مزایای استفاده از لوازم یکبار مصرف

استفاده از لوازم یکبار مصرف بیمارستانی دارای مزیت های خاص خود است که در این بخش از مقاله بدان پرداخته میشود. اگرچه محصولات یکبار مصرف به محیط زیست ما آسیب میزنند و صدها سال در این محیط بدون تجزیه شدن باقی میمانند. اما ما محبور هستیم برای حفظ سلامت انسان ها و جلوگیری از انتشار بیماری از این ابزار استفاده کنیم. لوازم یکبار مصرف این امکان را میدهند که برای هر بیمار از ملافه، روتختی، لباس، سرنگ و دستکش مخصوص به خودش را استفاده کنیم. در نتیجه هیچ ویروس یا میکروبی از بیمار به سایرین و یا از سایرین به بیمار منتقل نخواهد شد‌ از این رو میتوان تا حدودی آسیب این وسایل را به محیط زیست نادیده گرفت و یا از روش های مختلف این آسیب را کاهش داد. وسایل یکبار مصرف هیچ گونه نیازی به استریل و شست و شو ندارند و بعد از هر بار استفاده میتوان آن ها را دور انداخت. این فرآیند باعث افزایش سرعت مراقبت از بیماران نیز میشود.

 

چه مراکزی از لوازم یکبار مصرف استفاده میکنند؟

استفاده از لوازم یکبار مصرف بیمارستانی منحصر به مراکز پزشکی نیست. مراکز بهداشتی، درمانی، آرایشگاهی، مراکز لیزر، مراکز ورزشی، مراکز فیزیوتراپی، مراکز ماساژ درمانی و غیره نیز از این وسایل برای جلوگیری از انتقال بیماری استفاده میکنند. در نهایت هر مرکزی که ارتباط مستقیمی با جسم افراد داشته باشد باید از لوازم مراقبتی یکبار مصرف برای حفظ سلامت مردم استفاده نماید‌. در چند سال اخیر نیز استفاده از ماسک های یکبار مصرف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به شکل افراطی مورد استفاده قرار گرفت. البته این افراط کاملا الزامی بود و شاید همین ماسک باعث حفظ جان بسیاری از افراد شد. بنابراین در شرایط مختلف استفاده از این وسایل کاملا لازم و ضروری است و عدم استفاده از آن میتوان عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

بهترین روش خرید محصولات یکبار مصرف

در نهایت شما عزیزان میتوانید یک لیست از لوازم یکبار مصرف بیمارستانی مورد نیاز خود یا مرکزتان تهیه کنید و آن ها را به صورت عمده خریداری نمایید. با اینکار نه تنها هیچ چیز از قلم نمی افتد بلکه هزینه آن نیز با شدت کاهش میابد. اگر مسئول خرید بیمارستان ها یا یک مرکز پزشکی و بهداشتی هستید سعی کنید لوازم مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و از وب سایت های معتبر خریداری نمایید. خرید آنلاین یک روش مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و انرژی است. وب سایت های رسمی فروش محصولات یکبار مصرف پزشکی از جمله مجموعه بهنام طب ایرانیان امکان ارتباط مستقیم شما را با فروشنده و بدون واسطه فراهم میکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *