معرفی بهترین تولیدکنندگان و تولیدی ماسک سه لایه در ایران

تولیدی ماسک سه لایه

اگرچه در گذشته نیزشرکت های تولیدی ماسک سه لایه در ایران و سایر کشورها فعالیت بسیار زیادی داشت. اما پس از اپیدمی کرونا اهمیت این تولید کنندگان افزایش پیدا کرد. به طوری که تولید کنندگان قدیمی فعالیت خود را چند برابر کردند و حتی تولیدی های جدیدی نیز پا به عرصه گذاشتند. کرونا که یک ویروس بسیار خطرناک و کشنده به سرعت سرتاسر جهان را فرا گرفت تنها با زدن ماسک قابل پیشگیری است. اگرچه واکسن کرونا توانست سرعت پیشرفت و کشندگی این ویروس را بسیار کاهش دهد اما همچنان زدن ماسک بهترین راه پیشگیری از این بیماری است. اما خب سال هاست که از ماسک های سه لایه در بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرند. پرستاران و پزشکان و بیماران خاص به منظور جلوگیری از انتقال بیماری و بیمار شدن خودشان از ماسک ها استفاده میکنند. تمام این عوامل در کنار هم سبب شده است که ماسک سه لایه پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار باشند. به همین منظور در ادامه مقاله مفصل تر به این قضیه پرداخته خواهد شد.

 

تولیدکنندگان ماسک سه لایه

شمار شرکت های تولیدی ماسک سه لایه در ایران بسیار زیاد است. اما چیزی که در این میان اهمیت دارد رعایت استانداردهای لازم در تولید این ماسک است. درواقع تولید کنندگانی قابل اعتماد هستند که ماسک هایی استاندارد و با کیفیت تولید کنند. اما ماسک های استاندارد دارای چه ویژگی هایی هستند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. در حال حاضر تنها چیزی که مهم است آن است که ماسک مورد استفاده خود را از مراکز معتبر تهیه نمایید. برای سفارش عمده ماسک سه لایه میتوانید به وب سایت های معتبر و تولید کنندگان مراجعه نمایید. برای خرید تکی و استفاده شخصی نیز میتوانید به داروخانه های موجود در سطح شهر مراجعه کنید. تا به امروز اگرچه تا حد زیادی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شده است ولی همچنان این ویروس در حال بیمار کردن افراد بیشناری در سرتاسر دنیاست. پس زدن ماسک لطفی بزرگ از سمت شماست برای حفاظت از خود، اطرافیان و خانواده تان است.

 

ماسک سه لایه چیست ؟

حال که از اهمیت شرکت های تولیدی ماسک سه لایه صحبت کردیم در این بخش به توضیح مختصر و مفیدی از ماسک سه لایه میپردازیم. ماسک های سه لایه معمولا یکبار مصرف هستند که از سه لایه استاندارد و مخصوص تشکیل شده اند. این ماسک ها دارای حلقه گوش کشی بوده که کاملا قابل انعطاف و راحت هستند. لایه داخلی این محصول از بافتی بسیار نرم و بدون رنگ بوده که برای بخش داخلی و ارتباط مستقیم با دهان کاملا مناسب است. این ماسک ها از افراد در مقابل بیماری های ویروسی، باکتری ها، میکروب ها و غیره محافظت میکند. به همین دلیل ماسک های یکبار مصرف سه لایه انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده روزانه و پیشگیری از بیماری است. از این ماسک ها میتوان در بیمارستان ها، در هنگام مراقبت از یک مریض، در زمان پخش یه ویروس مثل ویروس کرونا و غیره استفاده کرد. همچنین باید از دستکش یکبار مصرف پزشکی نیز در این محیط ها استفاده کرد .

 

نحوه تشخیص ماسک سه لایه اصل از تقلبی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، لازم است شما عزیزان ماسک سه لایه باکیفیت و درجه یک را از معتبرترین تولیدی ماسک سه لایه تهیه نمایید. اما چگونه میتوان ماسک سه لایه اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ در این بخش به این مسئله میپردازیم.

 

۱_میزان حالت کشسانی و انعطاف کش را بررسی کنید.

۲_تمام پرس بودن اتصال کش به ماسک را بررسی کنید.

۳_قابلیت انععاف گیره ماسک را بررسی کنید.

۴_وجود سه لایه در ماسک را بررسی نمایید.

 

۵_آزمایش لایه ملت بلون: ابتدا ماسک را به کمک قیچی نصف کنید. سپس لایه وسط را با فندک بسوزانید. اگر لایه ملت ملون اصل باشد آب میشود ولی آتش نمیگیرد.

۶_آزمایش با آب: میتوانید مقداری آب به روی لایه وسط بریزید. اگر جنس این لایه اصل باشد مشاهده میکنید که آب روی آن شناور میماند.

 

تولیدی ماسک سه لایه

نحوه تشخیص ماسک اصل از تقلبی

حال که با نحوه تشخیص اصل و فیک بودن ماسک های سه لایه آشنا شدید، قطعا خرید یک ماسک سه لایه اصل از یک شرکت تولیدی ماسک سه لایه برایتان کار آسانی خواهد بود. اما در این بخش میخواهیم قدری با کاربرد این ماسک بیشتر آشنا شویم. ماسک های سه لایه نه تنها از ما در مقابل میکروب ها و ویروس ها محافظت میکنند بلکه یک انتخاب بسیار مناسب برای محافظت از ما در مقابل هوای آلوده هستند. این ماسک ها از ورود ذرات ریز و گردوغبار به مجرای تنفسی ما جلوگیری میکنند. همچنین اگر نسبت به حیوانات خانگی حساسیت دارید ماسک های سه لایه میتوانند یک انتخاب مناسب برای بروز آلرژی باشند. البته دقت داشته باشید که ماسک های سه لایه کاملا یکبار مصرف بوده و لازم است هر دو ساعت یکبار تعویض شوند. طبیعتا پس از گذشت ۲ ساعت ماسک خاصیت محافظتی خود را از دست میدهد و هیچ کارایی نخواهد داشت.

 

ماسک های سه لایه جراحی

برای خرید ماسک سه لایه جراحی نیز میتوانید به شرکت تولیدی ماسک سه لایه مراجعه نمایید. ماسک های جراحی از جنس پروپیلن پزشکی بوده و در محیط های پزشکی و بیمارستانی به منظور جلوگیری از آلوده شدن به میکروارگانسیم ها استفاده میشود. این ماسک ها نیز یکبار مصرف بوده و به هیچ عنوان قابل بازیافت و شست و شو نمیباشند. ماسک های سه لایه جراجی از یک لایه آب دوست یا هیدروفیلیک تشکیل شده اند، یک لایه آب گریز یا هیدروفوبیک و یک لایه میانی (ملت بلون) محافظتی تشکیل شده اند. ماسک های جراحی عموما تا ۸۰ درصد در مقابل باکتری ها مقاومت میکند. سایر مواد تشکیل دهنده این ماسک ها نیز به طور دقیق و علمی برروی جعبه آن ها حک شده است. پس اگر بتوانید یک تولیدی معتبر را بیابید میتوانید‌ ماسک های جراحی اصل مورد نیاز خود را از آنجا تهیه نمایید.

 

سخن آخر

در دوران اوج گیری اپیدمی کرونا بسیاری از افراد با وجود استفاده از ماسک باز هم درگیر این ویروس میشدند. احتمالا علت این امر استفاده از ماسک های فیک و غیر استاندارد بوده است. به همین دلیل هم هست ما پیشنهاد میکنیم ماسک های مورد نیاز خود را از معتبر ترین شرکت های تولیدی ماسک سه لایه تهیه نمایید. سپس یکی از ماسک ها را طبق دستورالعمل گفته شده در مقاله تست کنید و بعد از آن استفاده نمایید. امیدواریم این مقاله که در سایت بهنام طب ایرانیان منتشر شده است برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *