کاور کفش یکبار مصرف چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کاور کفش یکبار مصرف چیست

در جواب سوال کاور کفش یکبار مصرف چیست؟ باید گفت کاور کفش که به آن نایلون کش دار رو کش کفش نیز گفته می شود وسیله ای است که به کمک آن می توان کفش های خود را برای جلو گیری از انتقال گرد غبار و آلودگی های محیطی و بیماری زا به مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و حتی سرور های کامپیوتر پوشاند.  پرسنل و کادر پزشکی و همه اشخاصی که به قسمت اتاق عمل یا بخش های سی سی یو، آی سی یو تردد دارند باید مطمئن شوند که هیچ گونه آلودگی وارد این محیط ها نمی کنند. یکی از راه های جلوگیری از ورود آلودگی، استفاده از کاور کقش یکبار مصرف و دستکش یکبار مصرف پزشکی است. در این مقاله بهنام طب ایرانیان همراه ما باشید تا بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید.

 

ساختار کاورهای کفش یکبار مصرف

ساختار روکش کفش یکبار مصرف به گونه ای می باشد که فقط قسمت زیرین یا به اصطلاح کف کفش و قسمت کمی از روی کفش را پوشش می دهند تا استفاده از آن، به راحت ترین شکل ممکن فراهم شود. همچنین شما می توانید این کاور های کفش یکبار مصرف را بر روی انواع کفش های خود که برای فصول متفاوت به با می کنید نیز، اسفاده کنید.

 

روکش کفش های یکبار مصرف از چه ماده ای ساخته شده اند

جوابی که مد نظر ماست برای این سوال پلی اتیلن با علامت اختصاری پی ای است که پرمصرف ترین پلیمر در دنیا از دسته ی ترموپلاستیک ها و متعلق به خانواده پلی اوفلین هاست. همچنین پلی اتیلن نمایانگر بزرگترین گروه از ضایعات پلاستیکی می باشد. این پلیمر کاربرد فراوانی در صنعت بسته بندی دارد. همچنین در بسیاری از صنایع یک بار مصرف درمانی و همچنین تجهیزات پزشکی یکبار مصرف، از این پلیمر ینی پلی اتیلن ساخته می شود.

 

روکش کفش های یکبار مصرف

بسته بندی کاور کفش یکبار مصرف

کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف که با تعداد 200 عدد در یک بسته قرار می گیرند یکی از بهترین و ارزانترین راه حل ها برای جلو گیری از ورود آلودگی ها و گرد غبار به محیط بیمارستان ها و انواع مراکز درمانی که انسان بر بهداشت و استرلیزه بودن آن ها تاکید دارد است. نوع بسته بندی کاور کفش های یک بار مصرف در تعداد 200 عددی ( 100 جفت ) باعث شده که نگهدار ای محصول در دراز مدت آسان گردد و ضمن استفاده ی راحت آن از بهم ریختگی محل قرار دادن بسته ی این محصول، جلو گیری به عمل آید.

کاور کفش

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در بیمارستان ها با آن مواجه هستیم وارد شدن گرد غبار و آلودگی به محیط های استرلیزه شده است با مطالعات و تحقیق های صورت گرفته کاشف به عمل آمد که یکی از عمده ترین راه ورود این آلودگی ها به بیمارستان ها کفش های کسانی است که به این محیط ها رفت و آمد می کنند.

کاور کفش باید ضخیم باشد تا براحتی پاره و از هم گسیخته نشود ( معمولا قطر دیواره ی کاور کفش 4 میلی متر می باشد) همچنین باید بیشتر قسمت های کفش مصرف کننده را پوشش دهد تا از آلوده شدن کفش ها جلوگیری به عمل آید. وزرن کاور کفش یک بار مصرف در دو مدل 2 و3 گرم در حال عرضه است.

کاور کفش

 

کاور کفش یکبار مصرف به وسیله ای کشی که در قسمت حاشیه ای آن قرار گرفته است و فیمس شده است و از خارج شدن و درآمدن کاور کفش در هنگام قدم زدن و راه رفتن جلوگیری می کند. جنس این محصول از پلی اتیلن و پلاستیک می باشد. غیر قابل نفوذ آب و مایعات می باشد و در برخی از مدل های کاور کفش، دارای قابلیت آنتی استاتیک نیز می باشد.

 

رنگ روکش کفش یکبار مصرف

رنگ پیش فرض برای کاور های یک بار مصرف بیمارستانی رنگ آبی است که در صورت نیاز می توانید رنگ های متفاوت آن ها را نیز تهیه نمایید. در حاشیه ی کاور های کفش از کش برای استفاده ی آسان و همچنین از دوخت با دوام و محکم برای جلو گیری از اسیب دیدن کاور کفش استفاده شده است. ابعاد مناسب کاور کفش یک بار مصرف باعث شده است که بتوان از آن برای کفش های پاشنه دار نیز استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از کاور کفش یکبار مصرف دستی در مراکز درمانی چیست؟

1- کاور های کفش یکبار مصرف نسبت به نمونه هایی که یک بار مصرف نیستند دارای قیمت بسیار ارزان تری است.

2- نوع بسته بندی که کاور های کفش در تعداد 200 عددی در آن قرار میگیرد ( 100 جفت) استفاده از آن را به آسان ترین صورت ممکن برای مصرف کنندگان فراهم کرده است و از پراکندگی و بهم ریختگی محصول( به علت تعداد زیاد آن ) جلوگیری به عمل می آورد.

3- درست است که رنگ پیش فرض در این محصول به رنگ آبی می باشد اما این محصول بر خلاف تصور عموم در رنگ های مختلف تولید شده و از رنگ بندی خوبی بر خوردار است، پس شما می توانید از این مزیت استفاده کنید و رنگ کاور کفش خود متناسب با رنگ محیطی که محصول را در آن مورد اسفاده قرار می دهید انتخاب کنید یا حتی می توانید رنگ این محصول را متناسب لباس های دیگر خود انتخاب نمایید.

 

مزایای استفاده از کاور کفش

4- همانطور که پیش از این هم توضیح دادیم در حاشیه ی کاور کفش یکبار مصرف دستی، از دوخت استفاده شده است تا بر استحکام این محصول بیافزاید. همچین از پارگی و از هم گسیختگی کاور شما در برخورد با اشیا و محیط های ناهموار تا حد توان جلوگیری به عمل می آید.

5- ابعاد مناسب کاور کفش یکبار مصرف، یکی دیگر از خصوصیت های مفید و کارآمد این محصول می باشد که باعث شده است بتوانید این کاور های کفش یکبار مصرف دستی را بر روی انواع کفش ها یی که برای فصول متفاوت به پا می کنید مانند کفش های پاشنه بلند یا رسمی و پوتین ها و بوت های زمستانه استفاده کنید.

6- این کاورها غیر قابل نفوذ آب و مایعات می باشد.

 

مقاله  کاربرد کاور کفش بیمارستانی یکبار مصرف چیست؟ + توضیح ویژگی ها و نحوه استفاده را حتما بخوانید

 

کلام آخر:

کاور کفش یک بار مصرف، نقش مهمی در حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط‌های حساس نظیر بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، و مراکز درمانی دارد. استفاده از این وسیله نه تنها به افراد و کارکنان اجازه می‌دهد که به راحتی و بدون نگرانی از آلودگی کفش‌ها وارد این محیط‌ها شوند، بلکه همچنین به حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از انتقال بیماری‌ها کمک می‌کند. این راهکار ساده و موثر، در ایجاد یک محیط پاک و بهداشتی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و در ترسیم تصویری بهتر از مفهوم بهداشت و پاکیزگی کمک می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *