کاربرد کلاه آکاردئونی چیست؟ + آیا کلاه آکاردئونی بهتر از کلاه یکبار مصرف نایلونی است؟

کاربرد کلاه آکاردئونی

 کاربرد کلاه آکاردئونی چیست؟ امروزه با بالاتر رفتن نظارت نهادهای بهداشتی و سلامتی حتّی بر روی رستوران‌ها، باعث شده تا رستوران، آشپزخانه، شرکت صنایع غذایی، شرکت دارویی و دیگر شرکت‌های مشابه که نیازمند دریافت تاییدیه بهداشتی هستند، موظف به الزامی کردن استفاده از کلاه آکاردئونی برای کارکنان خود هستند. این دسته از کلاه‌ها، بهداشتی و یکبار مصرف هستند که مورد استفاده عموم افراد در مکان‌هایی مانند بیمارستان، صنایع غذایی و دارویی، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه رعایت بهداشت در این اماکن امری ضروری تلقی می‌شود. کاربرد کلاه آکاردئونی بیشتر جهت جلوگیری از ریزش مو حین کار کردن است. در مقاله کاربرد کلاه آکاردئونی قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با این ابزار و کاربرد آن بیشتر آشنا نماییم. پس تا انتهای این مقاله از وب‌سایت بهنام طب ایرانیان با ما همراه باشید.

 

کلاه آکاردئونی چیست؟

کلاه آکاردئونی، یک محصول یکبار مصرف پزشکی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. این کلاه‌ها از جنس اسپان باند با گرماژ ۱۵ گرم، تولید می‌شوند. اسپان باندها، پارچه‌های سوزنی هستند که یکبار مصرف بوده و دارای خاصیت ضد آب می‌باشند. کلاه‌های آکاردئونی، دارای ترکیبات پلیمری هستند و در تولید آن‌ها از دو ماده اولیه PE و PP استفاده شده است. در نتیجه این کلاه‌ها هیچ گونه حساسیتی برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کنند و همچنین کاملا قابل بازیافت می‌باشند.

دلیل نام‌گذاری کلاه آکاردئونی، بدین جهت است که شکل ظاهری این کلاه بوده که به ساز آکاردئون (accordion) شباهت دارد. دلیل استفاده از این کلاه بهداشتی آکاردئونی بیشتر برای جلوگیری از ریزش و چربی مو است. این کلاه‌ها بسیار سبک هستند و از خاصیت ضدآب هم برخوردارند. علاوه بر این برخلاف کلاه‌های پلاستیکی یکبار مصرف، از تعریق سر جلوگیری به‌ عمل می‌آورند.

 

مواد سازنده کلاه آکاردئونی یکبار مصرف چیست؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره شده از این کلاه یک‌بار مصرف در کارخانه‌های صنایع غذایی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی استفاده می‌شود. درواقع دلیل اصلی استفاده از این محصول جلوگیری از ریزش مو در محل تولید و کار بوده که این موضوع مهم و از دغدغه‌های امکانی است که رعایت بهداشت در آن ضرورت دارد.

کلاه آکاردئونی یک بارمصرف باتوجه به استفاده از پارچه اسپان محصولی بدون آلرژی هستند  که از مقاومت رطوبتی بالایی دارند. اغلب برای تولید این کلاه از پارچه منسوج نبافته اسپان 12 الی 17 گرم بسیار ظریف با قابلیت جریان هوا و عدم نفوذ پذیری آب یا تعریق استفاده می‌شود.

بسیاری از مردم شاید فکر کنند که این پارچه، قدیمی نیست و یکی از پارچه‌های جدید در صنعت نساجی است. امّا برخلاف آنچه تصور عموم، پارچه اسپان باند تقریباً یک قرن قدمت دارد. این پارچه نخستین‌بار در سال 1940 توسط یک شرکت آمریکایی جهت تولید فایبرگلاس تولید شد. بعداً، فرآیند تولید این نوع بافت به تدریج تغییر یافت و اسپان باند از ترکیبات پلیمری تولید گردید. که در کشور ما به‌ دلیل وجود مواد اولیه پلیمری این صنعت در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

 

12 مزایا و ویژگی‌های کلاه آکاردئونی یکبار مصرف 

  • استفاده از این کلاه از بروز آلرژی و حساسیت مانند، قرمزی و خارش و کهیر در مکان چرب و شیمیایی، جلوگیری می‌کند.
  • کلاه آکاردئونی در وزنی سبک طراحی شده است.
  • این کلاه ضد آب بوده و از دوام و مقامت بالا در مقابل رطوبت، برخودار است.
  • با استفاده از کلاه آکاردئونی یک بارمصرف، می‌توان از انتقال و عبور رطوبت جلوگیری کرد.
  • این کلاه، از بافت لطیفی برخوردار بوده که در حین کار استفاده از آن بسیار راحت است.
  • جهت افزایش ماندگاری روی سر، در تولید این کلاه از کش استفاده می‌شود. این کش‌ها، از دسته کش‌های رونده هستند.
  • برای تولید کلاه آکاردئونی یک بارمصرف، از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که از گردش هوای مناسبی برخوردار باشند.
  • استفاده از کلاه آکاردئونی یک بارمصرف، بسیار راحت است.
  • اغلب بسته بندی کلاه آکاردئونی یک بارمصرف، به‌صورت صدتایی است.
  • جنس کلاه آکاردئونی، پارچه‌هایی از نوع اسپان باند و ضدآب است.
  • لطافت این کلاه به‌خاطر بهره‌مندی از الیاف، پرس شده است. این الیاف برای تولید کلاه‌های یکبار مصرف، کاربرد دارند.
  • در صورت استفاده از کلاه آکاردئونی یکبار مصرف در مدت زمان طولانی، با توجه به نازک بودن جنس پارچه، هرگز گرم شدن سر و تعرق بوجود نمی‌آید.

 

چه اشخاصی از کلاه آکاردئونی استفاده می‌کنند؟

غیر از موارد عنوان شده کاربرد کلاه آکاردئونی، روزانه حجم بالایی عمل جراحی در اتاق‌های عمل بیمارستان و مراکز درمانی مختلف صورت می‌پذیرد. باید بدانید که چنانچه در این مراکز خصوصاً در بخش اتاق عمل، بهداشت به خوبی رعایت نشود خطر بیماری‌های عفونی بسیاری را می‌تواند به دنبال داشته باشد. به موجب این امر، باید در بهداشت و استریل بودن این اتاق‌ها به شدت حساسیت نشان داد.

 

عکس کلاه آکاردئونی

 

به‌همین جهت اشخاصی که در اتاق عمل رفت و آمد دارند از لباس و پوشش خاصی استفاده می‌کنند. این پوشش درواقع شامل گان، دستکش، کفش مخصوص و کلاه آکاردئونی است. همچنین افرادی که در آشپزخانه فعالیت دارند و روزانه حجم زیادی، غذا طبخ می‌کنند هم جهت رعایت نکات بهداشتی، موظوف هستند از کلاه آکاردئونی استفاده نمایند. در کل کاربرد کلاه آکاردئونی، صرفاً جنبه بهداشتی دارد و استفاده از این کلاه باعث سلامتی بیشتر افراد جامعه و جلوگیری از بیماری‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک است.

 

چرا کلاه آکاردئونی بهتر از کلاه یکبار مصرف نایلونی است؟

کلاه­های آکاردئونی برعکس کلاه­های نایلونی از تعریق سر جلوگیری می­کنند. این کلاه­ها به دلیل اینکه از جنس پروپیلن هستند و دارای ساختار مشبک می­باشند، هوا را از خود عبور می­دهند و مانع از ایجاد بوی نامطبوع نیز می­شوند. کلاه­های نایلونی مقاومت چندانی ندارند و به راحتی دچار ساییدگی یا پارگی می­شوند. اما کلاه­های آکاردئونی دوام بالایی دارند و به راحتی پاره نمی­شوند. به دلیل استفاده از کش پهن در کلاه­های آکاردئونی، خاصیت کشسانی خوبی دارند و هیچ فشاری به سر وارد نمی­کنند. در مجموع استفاده از این کلاه­ها در محیط­های بهداشتی بهتر از کلاه­های نایلونی است و با اصول بهداشتی تناسب بیشتر دارد. کلاه­های آکاردئونی دارای تاییدیه وزارت بهداشت            می­ باشند.کلاه‌های آکاردئونی در وزنی سبک طراحی شده‌اند و هر کلاه چیزی در حدود 10 تا 12 گرم وزن دارد. همچنین ابعاد کلاه آکاردئونی در حالت جمع شده 18×2 سانتی‌متر و در طول کلاه در حالت کشیده 47 سانتی‌متر است.

 

سفارش عمده کلاه آکاردئونی از بهنام طب

شرکت بهنام طب ایرانیان با سال­ها سابقه در زمینه تولید محصولات بیمارستانی و با شعار “مراقبت بهتر، نتایج بهتر” همواره در تلاش است تا بهترین و باکیفیت­ترین محصولات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. شما می­توانید انواع محصولات بهداشتی و بیمارستانی از قبیل دستکس یکبار مصرف، ماسک پزشکی، کلاه آکاردئونی، زیرانداز بیمارستانی و … را به صورت تکی و عمده از این سایت خریداری کنید. برای سفارش عمده کلاه آکاردئونی همین حالا اقدام کنید. بدون نیاز به مراجعه حضوری، محصولات دلخواه خود را در تعداد مورد نیاز از ما خریداری کنید.

 

کلام آخر

یکی از راه کارهای برای جلوگیری از انتقال بیماری و آلودگی در امکان مختلف استفاده از کلاه آکاردئونی است. امروزه به‌ دلیل سهولت استفاده و کارایی بالایی که این دسته از کلاه‌های یکبار مصرف دارند، همه روزه حیطه کاربریشان در حال گسترش است. از کاربرد کلاه آکاردئونی می‌توان به آشپزخانه‌های صنعتی، شرکت‌های تولیدی مواد بهداشتی و دارویی، آرایشگاه‌ها و مزون‌ها، شرکت‌های تولید صنایع غذایی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی اشاره کرد. همچنین از محصولاتی مانند ماسک سه لایه پزشکی و دستکش یکبار مصرف پزشکی نیز باید استفاده کرد. امید است مقاله کاربرد کلاه آکاردئونی مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفا پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخص خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *