با 9 کاربرد مهم کاور کفش یک بار مصرف بیمارستانی آشنا شوید

کاربرد کاور کفش بیمارستانی

با توجه به این که در بیمارستان ها موارد شدید بهداشتی وجود دارد در بیمارستان ها از محصولاتی استفاده می کنند تا در برابر میکروب ها و الودگی ها مقاوم باشند و ان ها را انتقال ندهند . الودگی ها و میکروب هایی که در بیمارستان ها وجود دارند می توانند حتی جان بیماران را به خطر بیندازند . به همین دلیل از ماسک ها ، دستکش یکبار مصرف پزشکی و کاور کفش بیمارستانی به توجه به کاربرد آنها استفاده می شود . کاور کفش بیمارستانی وسیله ای است که کفش پزشکان و پرستارانی که به بخش های حساس و حیاتی مانند ای سی یو ، سی سی یو ، اتاق های ایزوله رفت و امد دارند  ان را می پوشند .

از روکش کفش بیمارستانی در اتاق های عمل در زمان جراحی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و میکروب هایی که باعث عفونت می شوند و جان بیمار را به خطر می اندازند استفاده می شود .کاور کفش به صورت یک بار مصرف تولید می شوند و افراد باید بعد از خروج از اتاق های ایزوله ان را دور بیندازند و مجددا از کاور کفش جدیدی استفاده کنند . استفاده از کاور کفش بیمارستانی یکی از ارزان ترین راه ها برای جلوگیری از انتقال میکروب ها و الودگی ها است .کاور کفش بیمارستانی از جنس پلاستیک است که دور ان را کش می دوزند تا بر روی کفش و پای پزشکان و پرستاران فیکس شود و تکان نخورد .

هدف اصلی استفاده کادر درمان از کاور کفش بیمارستانی چیست ؟

تمامی پرسنل هایی که در بیمارستان مشغول به کار هستند برای جلوگیری انتقال هر گونه الودگی به اتاق های ایزوله و اتاق عمل و بخش هایی مانند سی سی یو و ای سی یو موظف شد اند که از کاور کفش استفاده کنند . بعضی از قسم های بیمارستان دستگاه هایی خاص و مهمی وجود دارد پرسنلی که می خواهند در ان بخش از بیمارستان کار کنند باید اصول بهداشتی را رعایت طبف قانون انجام دهند یکی از این قوانین استفاده از کاور کفش مخصوص بیمارستان است . این کاور های کفش امکان ابتلای بیماران به هر گونه بیماری های عفونتی را کاهش می دهد و ان را به حد اقل می رساند .

استفاده از کاور کفش بیمارستانی در اتاقی مانند  سی سی یو مقدار پاتوژن های موجود در این مکان را به پایین ترین میزان می رساند .

این نکته هم وجود دارد که کاور کفش مختص به پرسنل بیمارستان نیست . خود بیمار و همراه او حتما باید از این کاور کفش های مخصوص استفاده کنند . این کار برای بهبودی بیماری ان ها کمک شایانی می کند .

از کاربرد کاور کفش های بیمارستانی می توان در محل هایی مانند سرور های کامپیوتر ، کارخانه های تولید دارو ، ازمایشگاه ها و . . .  استفاده کرد

کاور کفش بیمارستانی چه کاربردی دارد؟

1) شما می توانید از کاور کفش های بیمارستانی در منازلتان نیز استفاده کنید . زمانی که م خواهید با کفش وارد منزلتان شوید می توانید از کاور کفش استفاده کنید و جلوی آلودگی را به کف منزل بگیرید . کاور کفش در رنگ های متنوع تولید می شوند و این امکان وجود دارد که هر رنگی بخواهید از ان را خریداری کنید . بیشتر شرکت های تولید کاور کفش رنگی محدوده ای برای فروش گذاشته اند بیشتر ان ها زیر 7000 کاور نمی فروشند . البته تمامی این کاور ها در یک بسته قرار نمی گیرند کارخانه های تولیدی هر 200 عدد ان را در بسته بندی جدا از هم قرار می دهند و هر 10 بسته را در یک کارتن قرار داده و برای بیمارستان ارسال می کنند . تمامی مراحل تولید این محصول در محیطی کاملا ایزوله انجام می شود .

2 ) مهم ترین و بارز ترین ویژگی که کاور کفش بیمارستانی می تواند داشته باشد یک بار مصرف بودن ان است و باید بعد از اولین استفاده دور انداخته شود .

3 ) بعضی از کاور کفش ها با استفاده از دستگاه هایی مخصوص زمانی که کفش داخل ان قرار می گیرد روی کفش کشیده می شود این نمونه از کاور کفش گران قیمت تز از کاور کفش هایی این که بدون دستگاه  می توان از ان استفاده کرد .

4 ) برای جلوگیری از انتقال هر گونه آلودگی و گرد و غبار کاور کفش ها را در بسته بندی استریل قرار می دهند و ان ها با استفاده از پرفراژ از هم جدا می شوند .

5 ) برای جلوگیری از پاره شدن و خارج شدن کاور از کفش و انتقال میکروب و آلودگی به سطح استریل دور تا دور کاور که از جنس پی ایی است  را کش پارچه ای می دوزند .

6 ) مهم ترین ویژگی کاور کفش ها ی بیمارستانی که دوست دار محیط زیست هستند . قابلیت بازیافت ان ها است .

7 ) زخامت پی ایی کاور کفش بیمارستانی به اندازه 4 میکرون است و این زخامت در برابر پارگی و سوراخ شدن بسیار مقاوم است .

8 ) کاور کفش های بیمارستانی سایز بندی دارند و هر نفر باید طبق شماره پای خود از کاور کفش استفاده کند .

9 ) از کاور کفش ها در اشپزخانه رستوران ها ، فرودگاه و هر مکان که بهداشت اهمیت ویژه ای دارد استفاده می شود

این محصول مانند ماسک سه لایه پزشکی و دستکش یکبار مصرف پزشکی برای جلوگیری از انتقال بیماری ها میباشد .

 

نتیجه می گیریم : کاور کفش بیمارستانی ، روکش های پلاستیکی هستند که از انتقال تمامی الودگی ها مانند میکروب ها گرد و غبار و . . . که موجب انتقال بیماری و عفونت به بیمار می شوند و حتی ممکن است جان افراد به خطر بیفتد جلوگیری کند این روکش ها از جنش پلاستیک و نایلون است که دور تا دور ان با کش پارچه ای دوخته شده و از بیرون امدن ان جلوگیری می کند . از این کاور کفش ها در تمامی بخش های بیمارستان استفاده نمی شود بلکه فقط در قسمت های خاص که نیاز به رعایت بهداشتی خاص است استفاده می شود . با کفش ها در تمام نقاط الوده قدم بر می داریم از کاور برای جلوگیری از انتقال این الودگی ها به مکان های ایزوله استفاده می شود .برای تهیه این محصول را می توانید از شرکت بهنام طب ایرانیان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *