تفاوت ماسک سه لایه پزشکی ارزان و ماسک 5 لایه پزشکی چیست؟

ماسک سه لایه پزشکی ارزان چیست؟

تفاوت ماسک سه لایه و پنج لایه چیست ؟ ما امرزو میخواهیم درباره ماسک سه لایه پزشکی با شما صحبت کنیم وتوضیحاتی درباره انواع ماسک ها به شما بگویم.

ماسک سه لایه چیست واز چه موادی ساخته شده است؟

ماسک سه لایه به صورت مستطیل شکل بوده است که با دو عدد کش به هم متصل شدند که این دوکش در پشت گوش قرار میگیرند ماسک های سه لایه که لایه بالایی و پایینی از مواد لایه اسپان باند هستند ولایه وسطی ماسک مِلت بلون است حال شاید برای شما سوال باشد که اسپان باند ومِلت بلون چیست در ماسک های سه لایه پزشکی ارزان که جزو ارزان ترین ماسک های موجود در بازار است از این مواد به ندرت استفاده میکنن. البته نا گفته نماند که هر نوع ماسک سه لایه پزشکی از این موضوع برخوردار نیستند.

اسپان باند : اسپان باند مانند اَلَک عمل کرده وهمانطور میدانید اَلَک وظیفه جدا سازی مواد درشت را از ریز دارد. اسپان باند هم دقیقا همین وظیفه را انجام میدهد و باعث میشود که ذرات و گرد وغبار، میکروب ها،ویروس ها و باکتری ها از ماسک عبور نکرده اما اینکارا به صورت مکانیکی برعهده دارد.

مِلت بلون : مِلت بلون هم وظیفه مشابهی نسبت به اسپان باند را دارد اما به این صورت که اینکار را به صورت الکتریسیته انجام میدهد هنگامی که ویروس ها و میکروب ها و باکتری ها به لایه مِلت بلون برخورد کنند یک جریان الکتریسیته ای ایجاد میشود که میکروب ها کشته شوند.

تفاوت ماسک سه لایه پزشکی ارزان و ماسک پنج لایه پزشکی چیست؟

همانطور که در موضوعات بالا گفته شد ماسک سه لایه پزشکی ارزان از دولایه اسپان باند و یک لایه مِلت بلون ساخته میشوند اما در ماسک های 5 لایه پزشکی از دو لایه اسپان باند و سه لایه مِلت بلون ساخته میشوند و دلیل گران بودن ماسک های پزشکی به دلیل استفاده بیشتر از لایه های ماسک است که باعث میشود میکروب و ویروس ها از آن عبور نکند اما نا گفته نماند که ماسک های سه لایه پزشکی هم از این موضوع مستثنا نیستند و باعث میشوند که ذرات آلوده عبور نکند اما ن به اندازه ماسک های 5 لایه پزشکی

انواع ماسک های پزشکی

1.ماسک سه لایه پزشکی

2.ماسک پنج لایه پزشکی

3.ماسک فیلتردار

4.ماسک n95

عمر ماسک سه لایه پزشکی ارزان

عمر تمام ماسک های پزشکی سه ساعت تا یک روز میباشد بعد از این مدتت باعث میشود که ماسک عملکرد خود را از دست بدهد و دیگراز عبور ذرات جلوگیری نمیکنند و باعث میشوند که سرعت انتقال میکروب ها به هوا دوبرابر شود. پس بهتر است که طی استفاده یک روز از این ماسک ها  آن ها را پاره کرده ودور بیندازیم اگر میگویم آن ها را پاره کنید به این دلیل است که دیگران از ان ها استفاده نکنند.
معرفی شرکت بهنام طب
شرکت بهنام طب مجری انواع محصولات بهداشتی مانند: کاور کفش، زیر انداز بیمار، سرجی فیکس و … میباشد شما دوستان عزیز میتوانید در صورت داشتن هرگونه سوال درمورد محصولات بهداشتی با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته وسوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان بتوانند به شما دوستان عزیز بهترین مشاوره را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *