آیا استفاده از پوشک بزرگسالان عوارض دارد؟

بسیاری از مردم در سراسر جهان از پوشک بزرگسالان برای مقابله با بی اختیاری ادرار استفاده می کنند از این رو پرداختن به عوارض پوشک بزرگسالان خالی از لطف نیست. یکی از دلایل اصلی که پزشکان پوشک های یکبار مصرف بزرگسالان را به عنوان پشتیبان محیطی برای افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار توصیه می کنند این است که اغلب موثرتر و راحت تر از پوشک های پارچه ای هستند.

بیمارانی که بی اختیاری ادرار خود را با پوشک بزرگسالان مدیریت می کنند، نسبت به بیمارانی که این کار را نمی کنند، راحتی و استقلال بیشتری دارند. در حالی که پوشک های پیشرفته برای افراد مسن ممکن است برای بیماران بسیار مفید باشد، پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است در تجویز آنها تردید داشته باشند. چرا؟ زیرا میزان رطوبت پوست تحت تأثیر موادی است که در ساخت پارچه های خشک و مرطوب و پوشک های یکبار مصرف استفاده می شود. با بهنام طب همراه باشید.

علت تردید در استفاده از پوشک بزرگسالان

در بخش های بعدی به عوارض پوشک بزرگسالان می پردازیم. اما چرا در استفاده از پوشک تردید هست؟ پوشک های بزرگسالان به نوبه خود بر ضریب اصطکاک پوست، مقاومت سایشی پوست، نفوذپذیری و توانایی حمایت از رشد میکروبی تأثیر می‌گذارند. برای بررسی این اثرات از یک مدل بزرگسال استفاده شد. مدل بزرگسالان با استفاده از مقایسه رطوبت پوست و مقادیر اصطکاک تعیین شده در شرایط یکسان با نوزادان تأیید شد. با افزایش رطوبت پوست، ضرایب اصطکاک، نفوذپذیری پوست، آسیب سایشی و توسعه میکروبیولوژیکی افزایش یافت. مواد پوشک پارچه‌ای پوست مرطوب‌تری نسبت به مواد شورت یکبار مصرف در همان بارها جمع می‌کردند.

پوشیدن مکرر پوشک بزرگسالان چه عوارضی به دنبال دارد.

ضایع پوستی از عوارض پوشک بزرگسالان است که می تواند در بزرگسالان، نوزادان و کودکان نوپا که پوشک یا شورت بی اختیاری می پوشند رخ دهد. بزرگسالان ممکن است علائم مشابه نوزادان و کودکان نوپا را تجربه کنند، که این علائم شامل ضایع پوستی صورتی تا قرمز و پوسته پوسته شدن یا تحریک شدن پوست است. راش پوشک بزرگسالان(سئختگی ناشی از استفاده از پوشک) ناخوشایند است، اما معمولاً با درمان بدون نسخه یا نسخه قابل درمان است. علائم راش پوشک بزرگسالان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • سوزش
  • ضایع پوستی جزئی روی پوست صورتی و خشک
  • در موارد شدیدتر ممکن است پوست قرمز، خارش، ملتهب، سوخته یا خام به نظر برسد.

“از جدیدترین انواع دستکش یکبار مصرف پزشکی مجموعه ما دیدن نمایید”

 

عوارض پوشک بزرگسالان

عوارض پوشک بزرگسالان ممکن است روی باسن، ناحیه تناسلی یا ران ها ایجاد شود. همچنین ممکن است به ناحیه لگن برسد. اینها برخی از دلایل اصلی راش پوشک بزرگسالان هستند:

  • یک پاسخ آلرژیک رخ می دهد: بوهای موجود در مواد پوشک ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در افراد مسن شود که از محصولات بی اختیاری استفاده می کنند.
  • شستشوی ناکافی هنگام دوش گرفتن: تمیز نکردن کامل ناحیه تناسلی ممکن است باعث ایجاد ضایع پوستی در اطراف محلی شود که پوشک بزرگسال پوشیده شده است.
  • تحریک پوست: ممکن است در اثر مالیدن پوست مرطوب به پوشک یا تماس طولانی مدت با مواد شیمیایی موجود در ادرار یا مدفوع ایجاد شود.
  • عفونت با قارچ: ضایع پوستی پوشک مخمری یک بیماری شایع است که افراد پوشک پوش را تحت تاثیر قرار می دهد، که بیشتر نوزادان زیر یک سال هستند، اما می تواند در بزرگسالان نیز رخ دهد. هنگامی که تعادل مخمر بدن تغییر می کند، مخمر روی بدن بیش از حد رشد می کند و راش در ناحیه پوشک ایجاد می کند. یک آنتی بیوتیک و سپتیک می تواند ضایع پوستی را پاک کرده و از عود آن جلوگیری کند.
  • عفونت: یکی دیگر از انواع شایع راش پوشک بزرگسالان عفونت های مخمری است. زیرا مخمر در محیط های گرم، تاریک و مرطوب رشد می کند. تعویض منظم پوشک می تواند به کاهش بروز این نوع عفونت کمک کند.

دستورالعمل های درمانی

این دستورالعمل ها برای مقابله با عوارض پوشک بزرگسالان به شدت توصیه می شود. هنگام درمان ضایع پوستی خود یا ضایع پوستی یکی از عزیزانتان، همیشه دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. اما ما اینجا به برخی از این دستورالعمل ها اشاره کرده ایم:

  • پماد ضایع پوستی پوشک یا لوسیون بدن را به طور آزادانه دو تا چهار بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • هنگام دوش گرفتن نیازی به شستن جوش های دردناک نیست، اما می توانید محصول اضافی را پاک کنید.
  • اجازه دادن به ناحیه آسیب دیده برای چند دقیقه بدون پوشک نیز پیشنهاد خوبی است. جریان هوا به بهبود ضایع پوستی کمک می کند.

مطالب بیشتر: با نکات مهم استفاده از پوشک بزرگسال آشنا شوید

چرا پزشکان در توصیه پوشک بزرگسالان مردد هستند؟

چرا پزشکان از عوارض پوشک بزرگسالان می ترسند. پزشکان به طور سنتی حامیان خوبی از رفاه بیماران خود بوده اند. با این حال، با وجود مزایای متعدد، برخی نگرانی ‌ها و ترس ‌های خاص ممکن است مانع از توصیه پوشک بزرگسالان به بیماران شوند. در اینجا برخی از دلایل تردید پزشکان در تجویز پوشک برای افراد مسن آورده شده است.

  • استفاده نادرست پوشک

یکی از دلایلی که پزشکان برای توصیه این محصولات تردید دارند استفاده نادرست است. بی توجهی به تعویض به موقع پوشک می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر این، پوشیدن پوشک با اندازه نادرست ممکن است منجر به عفونت و زخم بستر شود. آموزش و دانش صحیح می تواند کمک زیادی به استفاده صحیح از پوشک بزرگسالان برای بیماران ناآگاه کند.

  • به خطر افتادن اعتبار

ممکن است باعث شود که پزشکان در مورد اعتبار و شهرت خود نگران باشند. بیشتر پزشکان احتمالاً مایلند درمان های ساده ای برای بی اختیاری به شکل پوشک بزرگسالان ارائه دهند. با این حال، این می تواند بیماران را تحریک کند، به خصوص اگر آنها ارتباط منفی با استفاده از پوشک داشته باشند.

  • درمان متمرکز

در حال حاضر هیچ درمانی برای بی اختیاری وجود ندارد. با این وجود، پزشکان تمایل دارند به امید درمان این بیماری بر روی رویکردهای درمانی جایگزین تمرکز کنند. برخی از پزشکان ممکن است دارو و فیزیوتراپی را به جای پوشک بزرگسالان توصیه کنند که نشان داده شده است علائم بی اختیاری را تسکین می دهد.

سخن آخر

خب ما در این مقاله به طور کامل به عوارض پوشک بزرگسالان بپرداختیم. حال این شما هستید که باید بسته به شرایط خود تصمیم بگیرید که آیا از پوشک استفاده کنید یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *