زیرانداز بیمارستانی چگونه وارد بازار و زندگی روزمره شد

زیرانداز بیمار

در جهان امروزی با بالا رفتن سطح بهداشت و توجه به نظافت و ضد عفونی محیط در مراکز بهداشتی در سراسر دنیا محققان و دانشمندان به فکر حل مشکل استفاده از رو تختی ها و ملافه های کثیف در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در اقسا نقاط جهان افتادند و را حل این مشکل را در زیرانداز بیمارستانی یافتند. با گذشت زمان و ورود تکنولوژی در صنعت نساجی در پارچه هایی که برای صنعت پزشکی استفاده می شد تغییراتی به وجود آمد به این صورت که پارچه های اسپان باند جایگزین پارچه های قدیمی و معمولی شدند. پارچه ی اسپان باند در دسته ی منسوجات و پارچه های بدون بافت قرار میگیرداین پارچه ها از جنس پلی پرو پلین است. در واقع پارچه ی اسپان باند با نام های پارچه ی یک بار مصرف، بدون بافت، لایه ی سوزنی، نبافته، نبافته ی سوزنی، نبافته اسپان نیز شناخته می شود. این پارچه مانند پارچه های معمولی تار و پودی از الیاف انواع نخ های مختلف نیست. بلکه از الیاف پرس تشکیل شده است.

 

تولید و انبوه سازی پارچه اسپان باند

در فرآیند تولید و انبوه سازی پارچه اسپان باند مواد اولیه در دستگاه های اکسترودر داخل می شود. بعد از ذوب مواد اولیه پلی پرو پلین وارد دستگاهی که شامل مجموعه ای از سوزن های سرنگ مانند میشود. اکسترودر با وارد کردن فشار باعث خروج مواد مذاب از سمت دیگر به صورت الیاف بسیار باریک به شکل رشته های فیلامنت می شود. فیلامنت ها بعد از خنک شدن به شکل ایرودینامیک روی نقاله های خط تولید کش داده می شوند به این صورت لایه های اسپان تولید می شوند. برای درک هرچه بهتره نحوه ی تولید پارچه های یک بار مصرف اسپان باند از لحاظ بدون بافت بودن ان ها می توانید به نوع باف نمد و موکت بیاندیشید. به غیر از زیر انداز های بیمارستان در دستمال مربوط و بهداشتی، لباس اتاق عمل و جراحی، رو انداز و لباس بیمار، کلاه- ماسک، لباس یک بار مصرف، روکش کفش و تجهیزات دیگر، ساک وسایل، رویه بهداشتی پوشک و نوار بهداشتی نیز از پارچه های یک بار مصرف اسپان باند استفاده می شود. در واقع ماده اصلی سازنده ی این تجهیزات یک بار مصرف پارچه ی اسپان باند است.

بدین سان پیشرفت تکنولوژی به گونه ای در مراکز بهداشتی و درمانی جلو رفته که امروزه بجای استفاده از زیرانداز های چند بار مصرف پارچه ای مانند ملافه ها که سالانه مراکز درمانی بهداشتی و بیمارستان های هزینه های مادی و زمانی بسیاری را صرف پاک کردن، استریل کردن و تهیه آن ها میکند امروزه از زیر انداز های بهداشتی و یک بار مصرف بیمارستانی استفاده می کنند که از لحاظ صرف هزینه های مادی و زمانی و نیروی کار بسیار به صرفه است.

 

زیر انداز بیمارستانی چیست؟

زیرانداز بیمار وسیله ای کار آمد است که در بیمارستان ها زیر بیماران و روی تخت ها یا هر محلی که بیماران بر روی آن قرار می گیرند مانند صندلی ویلچر و … پهن می کنند تا در مواقعی که بیمار خواب است یا بر روی آن قرار دارد ترشحات بدن و ترشحات بیرون آمده از زخم وی بر روی سطح زیرش مانند تخت و محیط بیمارستانی نریزد وبیمارستان را آلوده و غیر بهداشتی نکند. معمولا از زیرانداز های بهداشتی برای روی تخت بیماران استفاده میشود ولی از زیر انداز یک بار مصرف بیمارستانی میتوان برای ویلچر نیز استفاده کرد تا از آلودگی ویلچر جلوگیری شود.

زیر انداز های یک بار مصرف بیمارستانی از پارچه های یک بار مصرف { پارچه ی اسپان بند} ساخته می شوند به همین علت هم داری قیمت بسیار مناسب تری نسبت به زیر انداز های نرمال و معمولی موجود در بازار دارد. همچنین زیرانداز های یک بار مصرف بیمارستانی هزینه شستشو و دیگر هزینه های احتمالی دیگر را به به مصرف کننده ی این محصول تحمیل نخواهد کرد. اما متاسفانه زیرانداز های یک بار مصرف بیمارستانی به علت استفاده ی هر روزه و موردی مقدار بسیار زیادی زباله تولید می کند که به شدت می تواند سلامت طبیعت را تهدید کند و این به بزرگترین ایراد برای زیرانداز های یک بار مصرف و همچنین همه تولیدات یک بار مصرفی که در آنها از پارجه های یکبار مصرف استفاده می شود تبدیل شده اشت.

 

 

زیرانداز بهداشتی بیمارستان

 

نکاتی برای خریداران زیرانداز بیمار

خریداران عزیز لطفا قبل از تهیه این محصول نکات گفته شده در زیر زا بررسی کنید.

میزان جذب: همان گونه که پیش تر به آن اشاره کردیم یکی از هدف های تولید زیرانداز های بیمارستانی جلو گیری از رسیدن مایعات خارج شده از بدن بیمار به هر صورت شکل گرفته مانند ادرار ترشحات عفونی یا حتی جلوگیری پخش ویروس ها و آلودگی ها در محیط های بیمارستانی است. این هدف باعث شد که محققان به این فکر بیافتند که زیر انداز های بیمار را طوری تولید کنند که مایعات را از خود عبور ندهد و در واقع آن ها را جذب کند. در تولید زیرانداز های بیمارستانی از پلیمر های متمرکز استفاده می شود. پلیمر های متمرکز استفاده شده در این زیر انداز های میتواند آب را بخوبی جذب کند. از پلیمر های متمرکز در پوشاک کودکان بزرگسالان و نوار بهداشتی ها نیز به علت جذب بسیار عالی آن ها استفاده میشود.

 

بسته های زیر انداز های بیمارستانی

در هنگام خرید به میزان جذب زیر انداز های بیمار دقت کنید در واقع میزان جذب نوشته شده بر روی بسته های زیر انداز های بیمارستانی نشان دهنده ی مقدار متمرکز بودن و بهم فشرده بودن پلیمر هاست. به عبارتی هر چه پلیمر ها متمرکز تر و بهم فشرده تر باشند میزان جذب نیز بیشتر است.

 

اندازه و سایز زیر انداز های بیمارستانی

لطفا در انتخاب اندازه و سایز زیر انداز های بیمار دقت کافی را خرج کنید و قبل از خرید حتما از ابعاد محلی که می خواهید به وسیله زیر انداز های بیمار یک بار مصرف بپوشانید اطلاعات کافی را بدست آورید چرا که سایز و اندازه ی زیر انداز های بیمارستانی یکی از مهم ترین عواملی است که باید به هنگام خرید مطالعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *