زیرانداز بیمارستانی چیست ؟

زیرانداز بیمارستانی چیست, زیرانداز بیمارستانی

زیرانداز بیمارستانی چیست ؟ زیرانداز بیمارستانی یا دروشیت، موارد مصرف بسیار زیادی در بیمارستان ها و یا منازل دارد و به رعایت هرچه بیشتر بهداشت در این محیط ها کمک می کند. این زیرانداز ها در سایز های مختلف و تولید داخلی و خارجی در بازار موجود می باشند و به راحتی از طریق فروشگاه های آنلاین و یا به صورت حضوری از داروخانه ها و مراکز تجهیزات پزشکی قابل خریداری هستند. زیرانداز بیمار در بسته های چندتایی به فروش می رسد و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

زیرانداز های بیمار یک بار مصرف بوده و علاوه بر بیمارستان ها در منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در خانه خود بیمار یا فرد سالمندی دارید، استفاده از این زیرانداز ها به شما توصیه می شود. در این بخش انواع زیرانداز بیمارستانی و کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

کاربردهای زیرانداز بیمارستانی چیست ؟

بسیاری از افراد پس از عمل های جراحی دچار خونریزی می شوند و امکان حرکت ندارند. برخی سالمندان کنترل ادرار خود را در از دست می دهند. زنان پس از زایمان دچار خونریزی می شوند. این موارد از شایع ترین موارد استفاده از زیرانداز های بیمارستانی هستند. همچنین می توانید از این دروشیت ها برای حیوانات خانگی و نیز تعویض پوشک نوزادان خود نیز استفاده کنید. بانوان نیز در دوران قاعدگی می توانند با استفاده از این زیراندازهای بیمارستانی هنگام خواب، شب را با خیال راحت سپری کنند و دیگر نگران خونریزی های شدید خود نباشند.

دروشیت چیست ؟

این زیرانداز ها به راحتی قابل استفاده بوده و بهداشت فردی و محیطی را حفظ می کنند. و از کثیف شدن سطح زیرین فرد، همچون تخت، صندلی و غیره جلوگیری به عمل می آورند. زیرانداز های بیمارستانی به صورت یکبار مصرف تولید میشوند و در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی و مراقبت از سالمندان،از آنها استفاده می شود.

ویژگی های زیرانداز بیمارستانی چیست ؟

زیراندازهای بیمارستانی، سایز های مختلفی دارند که اغلب قطع ۹۰× ۶۰ سانتی متر آن مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه های مختلف این زیراندازها به شما این امکان را می دهد که با توجه به نیاز خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. دروشیت ها در قطع های مختلف در تخت های و نیز بر روی ویلچرها قابل استفاده می باشند.

این زیراندازهای بیمارستانی دارای ویژگی های خاصی هستند که آن ها را از زیراندازهای معمولی متمایز می کنند. این پدها ضد حساسیت بوده و دارای پودر جاذب می باشند. از این رو مایعات را به سرعت جذب کرده و مانع از حرکت آن ها بر روی سطح می شوند. جنس آن ها به گونه ای است که از انتقال آلودگی، باکتری و ویروس جلوگیری کرده و بهداشت محیط و سایر اعضا را حفظ می کنند‌. این زیراندازها همچنین مانع انتشار بوی نامطبوع می شوند و به دلیل لایه خارجی، ضد آب می باشند.

ساختار 5 لایه زیراندازهای بیمارستانی

ساختار زیرانداز های بیمارستانی به گونه ای است که از عبور مایعاتی همچون ادرار، خون و سایر ترشحات جلوگیری می کند. این زیرانداز های بیمارستانی ۵ لایه هستند. لایه اول یک لایه ضد حساسیت است که استفاده از زیرانداز را برای تمام افراد آسان می کند و باعث ایجاد زخم و یا حساسیت های پوستی نمی شود. زیرا سالمندان و کودکان پوست های بسیار نازک و حساسی دارند. لایه دوم دو لایه تیشوی کاغذی است که برای جذب بهتر به کار می رود.

میزان این پودر بین ۳ تا ۷ گرم است و هرچه میزان آن ببشتر باشد عمل جذب بهتر و سریع تر انجام می شود.

همانطور که در مطالب بالا ذکر کردیم، اگرچه کاربرد اصلی زیرانداز های بیمارستانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی است، اما موارد استفاده از این زیرانداز ها تنها به بیماران محدود نمی شود. این پد ها تقریبا در تمام منازل کاربرد خواهند داشت. می توانید بهترین زیرانداز بیمار و انواع زیرانداز بیمارستانی را همین حالا از سایت بهنام طب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *