زیرانداز بیمار چیست ؟

زیرانداز بیمار چیست, زیرانداز بیمار

زیرانداز بیمار چیست ؟ زیرانداز بیمار که با نام های دیگری همچون دروشیت، زیرانداز بیمارستانی و … نیز شناخته می شود، یکی از مهمترین تجهیزات پزشکی برای نگهداری از بیمارانی است که توانایی حرکت ندارند. البته موارد استفاده این زیراندازها تنها به نگهداری از بیماران و سالمندان ختم نمی شود و کاربردهای دیگری دارند. می توان گفت این پدهای چند لایه، علاوه بر بیمارستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز توانبخشی و مراکز درمانی، مصارف خانگی نیز دارند و بسیار پر کاربرد می باشند. بهترین و با کیفیت ترین زیرانداز بیمار را می توانید از ما خریداری کنید.

زیرانداز بیمارستانی یا آندر پد نقش بسیار مهمی در حفظ نظافت بیماران و محیط پیرامون آن ها دارد. این پدها برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می گذرانند و توانایی حرکت ندارند و یا افرادی که به تازگی عمل جراحی و یا زایمان انجام داده اند، گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین سالمندانی که اختیار کنترل ادرار خود را از دست داده اند و یا کودکانی که دچار شب ادراری هستند، نیز می توانند از این زیراندازها استفاده کنند. این زیراندازها برای تعویض پوشک نوزادان و در دوران قاعدگی بانوان نیز کاربرد دارند و باعث حفظ بهداشت محیط می شوند. افرادی که حیوانات خانگی دارند نیز از طرفداران پر و پا قرص این محصول هستند.

زیرانداز های یکبار مصرف و قابل شستشو

زیرانداز بیمار اغلب در دو رنگ سبز و آبی در بازار موجود می باشد. این زیراندازها دارای دو نوع یکبار مصرف و قابل شستشو هستند که اغلب در منازل از نوع قابل شستشوی آن استفاده می شود. زیرا اقتصادی تر می باشد. اما در سایر مراکز درمانی و مراقبتی از زیراندازهای بیمارستانی یک بار مصرف استفاده می شود، زیرا بهداشتی تر بوده و دیگر زمانی برای شستشوی آن ها صرف نمی شود. البته بهتر است از زیراندازهای قابل شستشو فقط برای یک نفر استفاده شود. برای مثال این زیراندازها برای کودکانی که شب ادراری دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد. اغلب پدهای قابل شستشو حداقل تا 5 بار قابل استفاده هستند.

این زیراندازها به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، ترشحاتی همچون ادرار و خون را به خود جذب کرده و از انتشار بوی بد آن ها در محیط اطراف، جلوگیری می کنند. از این رو بهداشت و سلامت بیمار، محیط و سایر اطرافیان حفظ می شود. این زیراندازها همچنین مانع انتشار میکروب ها و باکتری ها در محیط اطراف می شوند.

انواع زیرانداز بیمار چیست ؟

زیراندازهای بیمارستانی معمولا دارای 5 الی 7 لایه هستند که بسیار سبک بوده و به راحتی در زیر بیمار قرار گرفته و ثابت می شوند. پدهای زیر بیمار از دو لایه تیشوی کاغذی به منظور جذب بیشتر، یک لایه خمیری دارای پور جاذب، یک لایه پلی اتیلن و یک لایه مشمایی جهت جلوگیری از نشت مایعات به سطح زیرین، تشکیل شده اند. هرچه میزان پودر جاذب در لایه خمیری بیشتر باشد، میزان جذب ترشحات نیز بالاتر می رود.
زیراندازهای بیمار با توجه به نیاز مصرف کننده در ابعاد مختلفی تولید می شوند و قسمت میانی بدن بیمار را کاملا پوشش می دهند. سایز 60×90 سانتی متر این زیراندازها بیشترین استفاده را در بیمارستان ها و مراکز درمانی و مراقبتی دارند.

سایز 60×160 سانتی متر بیشتر برای بیمارانی استفاده می شود که تحرک زیادی دارند. این زیراندازها به زیراندازهای بالدار معروف هستند که باله های آن ها به اطراف تخت می چسبد تا از تکان خوردن زیرانداز جلوگیری کند.

سایز 60×60 سانتی متر نیز برای نوزادان و یا کودکانی که دچار شب ادراری هستند، مناسب می باشد. سایزهای 70×100 و 70×170 که از نوع بالدار است، برای بیمارانی که اضافه وزن دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

زیراندازهای بیمارستانی ضد حساسیت

برای استفاده از زیر انداز های بیمارستانی به راحتی می توانید بسته را باز کرده و زیر انداز را بر روی سطح مورد نظر پهن کنید. جنس این زیراندازها به گونه ای است که به خوبی روی سطح ثابت شده و تکان نمی خورند. حتما به این نکته دقت داشته باشید که بسته خریداری شده مخدوش نباشد. زیرا زیر انداز آلوده باعث آسیب رسیدن به پوست بیمار و ایجاد قارچ و عفونت می شود.

جنس این پدها ضد حساسیت بوده و بافت بسیار نرمی دارند. از این رو برای تمام پوست های نازک و حساس از قبیل پوست سالمندان و نوزادان کاملا مناسب هستند و هنگام استفاده از آن ها جای هیچ نگرانی نیست. این زیراندازها بسیار باکیفیت بوده و در مقابل پارگی مقام هستند.
می توانید همین حالا از طریق سایت بهنام طب اقدام کرده و با کیفیت ترین زیرانداز بیمار با قیمت های مناسب را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *