مزیت استفاده از زیرانداز بیمارستانی و همچنین معرفی زیرانداز کودک

زیرانداز بیمار

با بالا رفتن بهداشت و اهمیت ایمنی در مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر جهان، روند مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بیمارستان ها بگونه ای جلو رفت که بجای استفاده از زیرانداز های چندبار مصرف و پارچه ای که برای پاک کردن و استریل کردن آنها مبور به صرف هزینه چه از لحاظ مادی و چه زمانی بود. با گذشت زمان و ورود تکنولوژی در صنعت نساجی و تغییر در پارچه های استفاده شده در صنعت پزشکی، پارچه های اسپان باند جایگزین پارچه های معمول و قدیمی شده اند. پارچه اسپان باند، پارچه ایست بدون بافت و هرگونه دوخت که به دلیل پایین بودن قیمت پارچه های یکبار مصرف، محصولات پزشکی را به محصولاتی یکبار مصرف تبدیل کرده است، یکی از این محصولات، زیرانداز یکبار مصرف بیمارستانی میباشد. مزیت استفاده از زیرانداز بیمارستانی این است که در بیمارستان ها در زیر بیماراناستفاده می شود تا در مواقعی که بیمار بر روی تخت خوابیده است ترشحات بیرون آمده از زخم وی بر روی تخت نریزد و تخت و محیط بیمارستان را آلوده و غیر بهداشتی نکند. زیرانداز بیمار را اغلب بر روی تخت های بیمارستان استفاده میکنند ولی از زیرانداز یکبار مصرف بیمارستانی میتوان بر روی ویلچر نیز استفاده کرد تا ویلچر را آلوده نکند. زیرانداز یکبار مصرف به دلیل استفاده و تولید شدن از پارچه یکبار مصرف، قیمتی بسیار پایین تر از زیرانداز های نرمال و معمولی دارد و دیگر هزینه شست و شو و هزینه های احتمالی دیگر را به مصرف کننده تحمیل نمیکند. البته زیر انداز یکبار مصرف بیمارستانی به دلیل استفاده هر روز و موردی، تولید زیادی از زباله را دارد و این به بزرگترین مشکل زیرانداز های بیمارستانی تبدیل شده است.

 

مزیت استفاده از زیرانداز بیمارستانی

برای انتخاب زیرانداز بیمار لازم است تا حتما موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

میزان جذب

در این نوع زیرانداز ها از پلیمر های متمرکزی تولید شده است تا بتوانند به خوبی آب را جذب کنند. هرچه این پلیمر ها متمرکز تر و بهم فشرده تر باشند جذب بالاتری از مایعات دارند.

 

اندازه، رنگ و مقدار انعطاف پذیری زیرانداز

در انتخاب سایز لازم است تا دقت کافی را به خرج دهید چرا که سایز و اندازه زیرانداز از مهم ترین عواملی است که برای خرید زیرانداز های بهداشتی باید مورد بررسی قرار گیرد. رنگ زیرانداز ها به انتخاب و سلیقه خودتان بستگی دارد. یکی دیگزز از مهم ترین خصوصیاتی که این نوع لایه ها باید داشته باشند این است که مقاومت و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند تا در هنگام جابه جایی بیمار پاره نشوند و آسیب نبینند. در ادامه، مطلب کوتاهی درمورد معرفی زیرانداز های کودک را نیز برای مطالعه بیشتر و اینکه این زیرانداز بهداشتی کودک چه استفاده هایی دارد آورده ایم:

زیرانداز کودک یکی از لوازم ضروری برای رعایت بهداشت در منزل و یا خارج از منزل می باشد. زیر انداز نوزاد و تشک تعویض در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده اند از جمله تشک تعویض کیفی، تشک تعویض لبه دار، مدل پلاستیکی و مدل پارچه ای تولید شده از الیاف نانو.

 

زیر انداز کودک چیست و چه استفاده هایی دارد؟

تشک و زیراندازهای کودک یک وسیله مناسب برای نوزادان بازیگوش می باشد که هنگام تعویض پوشک و یا لباس، مادر خود را کلافه و خسته می کنند. تشک و زیرانداز تعویض نوزاد یک وسیله ضروری برای کودک شما در مسافرت و یا هنگام خواب می باشد. جنس انعطاف پذیر این تشک‌ها این امکان را می‌دهد تا به راحتی تا شده و در ساک کودک جا شود به همین دلیل می‌توان همیشه آن را همراه داشت.

جنس انعطاف پذیر این تشک ها این امکان را می دهد تا به راحتی تا شوند و در ساک و کیف کودک جا شود به همین دلیل می توان همیشه آن را همراه داشت. در قسمت بالایی این تشک بالشی نرم و هم جنس بدنه تشک قرار داده شده تا علاوه بر اینکه در زمان تعویض پوشک باعث راحتی کودک شود در زمان هایی که در بیرون از منزل امکان دسترسی به بالش و تشک وجود ندارد با استفاده از یک ملحفه، جای خواب موقتی برای او مهیا شده باشد. با توجه به تناسب طول این تشک با قد کودک، تا پایان زمان پوشک داشتن کودک نیازی به تعویض آن نیست.

 

بیشتر بدانید: انواع ماسک سه لایه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *